Ruská legenda je späť a môžeš sa v nej aj ubytovať. Ladu na kempovanie kúpiš už za pár tisíc
- Národný poklad sa rozhodli v Rusku prerobiť na obytné vozidlo
- Záujemcov poteší nie len výbavou, ale aj cenou
- Je pohodlný pre dvoch ľudí a dokáže prežiť aj ruskú zimu
- Národný poklad sa rozhodli v Rusku prerobiť na obytné vozidlo
- Záujemcov poteší nie len výbavou, ale aj cenou
- Je pohodlný pre dvoch ľudí a dokáže prežiť aj ruskú zimu
Lada Niva je legendárne auto, ktoré si mohol stretnúť aj na slovenských cestách. Terény džíp z Ruska bol ako stvorený do nehostinného terénu, ktorý v minulosti populárne škodovky nezvládali.
Ruský výrobca Autokemper Prom sa ju rozhodol teraz znova oživiť. K jeho rozhodnutiu prispela aj pandémia, ktorá urobila z cestovania komplikovaný proces, a dovolenka znamená často aj starosti navyše. Ľudia namiesto oddychu v prírode alebo pri mori radšej ostanú doma.
Lada Niva vo verzii karavan preto prichádza na trh v pravý čas. Obľuba obytných vozidiel narastá na Slovensku aj vo svete, čo dokazuje aj skutočnosť, že obytný voz bol vytvorený pre nemeckého zákazníka.
Pohodlný pre dvoch
Na rozdiel od originálneho vozidla je karavanová verzia iba dvojmiestna, za ňou je nainštalovaný obytný priestor. Automobil je veľký 490, široký 185 a vysoký 285 centimetrov. Váha vozidla je 1 775 kilogramov.
Zvládne ubytovať 3 osoby, hoci pre jedného to nebude príliš pohodlný zážitok, keďže namiesto postele bude mať iba lavicu. Vnútri sa nachádza menšia kuchyňa a sociálne zariadenie s kuchyňou a sprchou, píše portál Proficars.
Súčasťou vozidla sú aj 2 nádrže na vodu, 60 litrová slúži na pitnú a 40 litrová na úžitkovú. Automobil je vybavený aj pohonom všetkých kolies, čo znamená, že zvládne aj naozaj náročný terén.
Zvládne všetko
Kvôli zvýšenej hmotnosti sa spoločnosť rozhodla posilniť aj jej motor. Objem motora je 1,8 litrov, výkon dosahuje 100 koní. Prenos pohonu všetkých kolies je cez päťstupňovú manuálnu prevodovku, ktorej pomáha redukcia a stredový diferenciál. Podvozok bol vystužený pružinami, informuje Autoforum. Rusi nainštalovali aj zadnú kameru na uľahčenie cúvania.
Vďaka izolácii nadstavby v kombinácii s nezávislým vyhrievaním dokáže auto prežiť aj typickú ruskú zimu. Výrobca uvádza, že karavan dovoľuje kempovať od -20 stupňov Celzia až do +40 stupňov.
Cena vozidla je zatiaľ neznáma, ale výrobca tvrdí, že je porovnateľná s autami z podobnej kategórie v Rusku. Cena karavanov sa tam pohybuje okolo 2 miliónov rubľov, čo je približne 23 600 EUR.
Ide teda o naozaj výhodnú kúpu, vzhľadom na cenovky bežných karavanov, ktoré sa dajú kúpiť v našich končinách.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: Proficars, Autoforum