Mladí podnikatelia z Bratislavy: Gastro je láska aj prekliatie. Povráva sa, že robíme najlepšie cappuccino a flat white v hre
- Blue Mondays je fráza označujúca pondelky po ťažkom víkende, kedy sa ľudia opäť vracajú k svojim povinnostiam
- Slovné spojenie Feelin Blue definuje pocit letargie či depresie
- Práve Blue Mondays je názov malej kaviarne a pražiarne v bratislavskom Starom Meste
- Blue Mondays je fráza označujúca pondelky po ťažkom víkende, kedy sa ľudia opäť vracajú k svojim povinnostiam
- Slovné spojenie Feelin Blue definuje pocit letargie či depresie
- Práve Blue Mondays je názov malej kaviarne a pražiarne v bratislavskom Starom Meste
Blue Mondays Coffee Roasters majú v logu leňochoda, ktorý symbolizuje schopnosť spomaliť. Ich heslo „spomaľ a uži si deň” zosobňuje predstavu spojenú s vychutnaním si čerstvo upraženej kávy bez ohľadu na starosti všedných dní. Ako sa hovorí: „Day begins after coffee.“
Ide o projekt mladých chalanov – Milana a Mateja. Obaja si prešli viacerými neúspešnými pokusmi v podnikaní a vyskúšali rôzne zamestnania.
„Ešte ako vysokoškoláci sme skúšali spolu založiť grafické štúdio a fashion brand. Slovo skúšali je tu na mieste, pretože firma bola aktívna asi pol roka. Obaja sme však na nejaký čas zakotvili pri grafickom dizajne,“ hovorí Matej pre Startitup.
Milan mal neskôr víziu odcestovať za hranice do Španielska, kde aj nejaký čas pobudol. Matej sa zase venoval výrobe limonád a neskôr spolu s kamarátmi viedol malú kaviarničku mimo centra Bratislavy.
Do spoločného biznisu sa dostali vďaka šálke kávy. „Hoci sa poznáme dlhšie, na pár rokov sme neboli vôbec v kontakte. Milan mal v pláne otvoriť si kaviarničku v centre Barcelony a ja som mu poskytoval nejaké to know-how na začiatok. Neskôr sa situácia u mňa trošku skomplikovala a odišiel som z firmy, ktorá prevádzkovala spomínanú kaviareň a Milan sa rozhodol, že to skúsi na Slovensku.“
Dali sa tak znovu dokopy a vydumali novú spoločnú cestu. Dnes majú vlastnú vysokokapacitnú pražiareň, v ktorej neustále pražia a vlastnoručne balia výhradne specialty grade kávu, ktorú tu môžeš aj ochutnať.
V ponuke majú od ovocného light roastu až po čokoládové a sladké espresso blendy pražené na maximum ako najtmavšie medium roast. „Z nášho širokého portfólia výberových káv z celého sveta si vyberie naozaj každý.“
Chalani začínali ako mini pražiareň výberovej kávy zameraná pre sektor firiem. Od začiatku však pokukávali po kamennom obchode či predajni, kde by sa mohli realizovať a byť bližšie k zákazníkovi.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Na Dunajskej ulici číslo 16 v Bratislave vyrástla nenápadná pražiareň
- Matej a Milan tu pražia výberovú kávu, ktorú si tu môžeš vychutnať v pohodovej atmosfére
- Svojim projektom obohatili kávovú scénu a v hlavnom meste, no ich ambície siahajú oveľa ďalej
- Otvorili na začiatku pandémie. Ako sa im darilo?
- Vrátili sa im investované peniaze?
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy