Slovenský startup boduje vo svete a domov sa nechystá. V USA zlepšuje nemocnice a šetrí im poriadne peniaze

  • Nedávno Surglogs oznámil investíciu vo výške 10,5 milióna dolárov
  • CTO startupu Jakub Jašák exkluzívne pre Startitup prezradil, čo všetko plánujú v roku 2022 a ako chcú peniaze využiť
Surglogs
Jakub Jašák, Peter Zajac a Dominik Metes, foto Boris Németh
  • Nedávno Surglogs oznámil investíciu vo výške 10,5 milióna dolárov
  • CTO startupu Jakub Jašák exkluzívne pre Startitup prezradil, čo všetko plánujú v roku 2022 a ako chcú peniaze využiť

Surglogs je medicínsky startup zo Slovenska, ktorý však má záber za našimi hranicami. Pomáha zdravotníckym centrám v USA – spoločnosť tak robí prostredníctvom digitalizovania procesov a zefektívňovania správy ich zdravotníckych formulárov, spotreby liekov, manažovania pacientov či zamestnancov.

„Predstav si, že môžeš dať zdravotnej sestre dve hodiny navyše každý týždeň, ktoré môže stráviť so svojou rodinou. Cieľom našich produktov je zefektívniť a zdigitalizovať procesy v zdravotníctve, v oblasti, ktorá zachraňuje životy,“ píše na svojom webe už svetovo etablovaný startup.

Len nedávno Surglogs oznámil investíciu vo výške 10,5 milióna dolárov, fundraising prebiehal prevažne cez videohovory. V čom to bolo odlišné v porovnaní s minulosťou? CTO startupu Jakub Jašák exkluzívne pre Startitup prezradil, že to nemusí byť také jednoduché, ako sa to na prvý pohľad môže zdať.

„Na osobných stretnutiach dokážete vytvoriť silnejší prvý dojem. Samozrejme, aj v minulosti sme robili videohovory najmä počas prvých stretnutí, tentokrát sme na ne boli odkázaní úplne. Investori sú tiež opatrnejší a venujú viac časových a ľudských zdrojov do vyhodnocovania dát, telefonátov s tímom a due diligence,“ vysvetľuje.

Podarilo sa

Svoje zohráva v takýchto situáciách aj pandémia. Môže však narušiť plány v rámci získavania investícií? Možno, avšak ľudia v Sugrlogs sa toho nezľakli.

„Máme kvalitný produkt, spokojných klientov, výborný tím, zdravo rastieme vo všetkých smeroch. Verili sme, že naša ponuka bude pre investorov zaujímavá. Zdravé sebavedomie nám teda nechýbalo, ale bolo to primárne na Peťovi (Peter Zajac, CEO), aby investorov presvedčil. Podarilo sa,“ vraví Jašák.

Startup má v roku 2022 jasné ciele. V prvom rade budú rozširovať tímy na Slovensku a v USA. Z produktového hľadiska budú primárne rozširovať ich najúspešnejší product Surgical logs.

„Celú platformu chceme tiež obohatiť o enterprise funkcionalitu (SSO, pokročilá analytika,..), ale aj získať ďalšie certifikáty, ktoré ubezpečia našich korporátnych zákazníkov o tom, že bezpečnosť uložených dát berieme vážne,“ vysvetľuje.

V startupe veria, že príchodom nového šéfa produktu posunú platformu do ďalšieho levelu. „Z pohľadu predaja plánujeme zvýšiť naše zastúpenie vo viacerých zdravotníckych vertikálach v USA a aj takýmto spôsobom akcelerovať rast príjmov.“

Výzvy na najbližšie roky

Na otázku, aké sú najväčšie výzvy v horizonte troch rokov, mal CTO jasnú odpoveď: „Vyriešiť najväčšie problémy našich zákazníkov v danej oblasti, obsadiť trh centier jednodňovej chirurgie s naším produktom a taktiež rozbehnúť predaj v nových vertikálach v zdravotníctve.“

Slovenský tím Surglogs
zdroj: Slovenský tím Surglogs

Oznámená investícia poputuje predovšetkým do rozšírenia funkcionality v produkte Surgical logs, no plánujú investovať aj do produktov, ktoré odpovedajú na potreby ich klientov v oblasti regulatory compliance. 

V USA  má slovenský startup aktuálne viac ako 500 kliník, ktorým pomáha s online manažmentom. „USA je veľký trh a máme tam ešte veľa príležitostí. Zatiaľ neplánujeme prejsť na iný trh,“ odpovedá CTO na otázku, či si vie predstaviť pôsobenie aj na Slovensku.

Jedným dychom však dodáva, že nič nie je nemožné. „V budúcnosti sa nebránime aj obsadzovaniu nových trhov po celom svete, takže možno časom príde aj na Slovensko. Z perspektívy produktu by šlo primárne asi len o lokalizáciu produktu, ale vstup na nový trh vyžaduje hlbšiu analýzu,“ vysvetľuje a dodáva, že expanziu v Európe startup neplánuje, no sú tomu otvorení. Začali by však najskôr pravdepodobne s Veľkou Britániou.

Ušetria slušné peniaze

To, koľko času a peňazí ušetrí slovenský startup nemocniciam, závisí od veľkosti zdravotníckeho zariadenia a počtu ľudí, ktorí tieto formuláre vypĺňajú. Financie zas závisia napríklad aj od priemerných platov v danom štáte a v konkrétnom zdravotníckom zariadení.

„Pri malom centre s dvoma operačnými miestnosťami a 12 ľuďmi, ktorí formuláre vypĺňajú, to môže byť 16 hodín mesačne a po prerátaní s priemerným platom zdravotníka v New Yorku spolu s ďalšími nákladmi, ako je papier či skladovanie, to môže byť takmer 13 000 dolárov ročne,“ uvádza Jašák na príklade.

„To sú však len priame náklady. Hlavnou úlohou je pomôcť predchádzať chybám pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti a zjednodušiť proces akreditácie pre našich zákazníkov. Tu sa rozprávame úplne o iných číslach,“ dodáva.

Keďže Surglogs je remote-first firma, nerobí jej problém to, že sa zamestnanci nachádzajú v USA aj na Slovensku. Časový posun medzi Bratislavou a San Diegom sa startupu darí eliminovať aj vďaka dobre nastaveným procesom.

„Nedržíme našich kolegov na telefonátoch do neskorej noci. Snažíme sa však stále vylepšovať systém našej práce na základe spätnej väzby, ako aj reagovať na novovzniknuté problémy. Aktuálne sa zameriavame na to, aby všetci mohli vykonávať svoju prácu čo najviac asynchrónne. Teda, aby ich harmonogram bol čo najmenej ovplyvnený harmonogramom iných kolegov.“

Má to však predsa len svoje nevýhody. Surglogs eviduje problémy hlavne pokiaľ ide o komunikáciu so zákazníkom. V niektorých prípadoch je totiž potrebné, aby boli na online meetingoch dostupní aj členovia R&D tímu.

„Je teda prirodzené, že sa musíme vtedy prispôsobiť a byť dostupní aj v neskorších hodinách,“ uzatvára pre Startitup CTO startupu Jakub Jašák.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Najnovšie videá

Trendové videá