Ľudia zbierajú peniaze na očkovanie Mariana Kotlebu. Internetom koluje šialená výzva, prsty v tom má nová platforma

  • Na Slovensku vznikla nová platforma Youdare
  • Jej obsah láka stále viac ľudí
Ilustračný obrázok
Ilustračný obrázok TASR /Pavol Zachar,youdare.sk
  • Na Slovensku vznikla nová platforma Youdare
  • Jej obsah láka stále viac ľudí

Chceš motivovať kamaráta, aby si prefarbil vlasy? Alebo túžiš po tom, aby sa obľúbený influencer pokúsil o tandemový zoskok? Pomôcť by ti ku tomu mohla nová crowdfundingová platforma Youdare, ktorá vznikla na Slovensku.

Vyzvať môžeš kohokoľvek

Z čoho názov vyplýva, ti asi príliš objasňovať nemusíme. Jej názov je odvodený z anglického „dare” – teda vyzvať alebo odvážiť sa.

Youdare prináša možnosť kohokoľvek verejne vyzvať, aby splnil návrh, ktorý by inak nepodstúpil. Ak už aj nie si tvorcom výzvy, môžeš sa do nej zapojiť prispievaním financií. Ak sa ti výzva páči, môžeš ju podporiť ľubovoľnou sumou. Ten, komu je výzva určená, sa následne rozhodne, či výzvu splní, a tým získa všetky vyzbieraná peniaze.

Na úkor platenej reklamy

Zakladatelia platformy uvádzajú, že cieľom Youdare je tiež vyriešiť problém, ktorý nastáva vo svete zábavného priemyslu a sociálnych médií. Ľudia sa podľa ich názoru čoraz viac upínajú na svojich obľúbených influencerov, no interakcia je veľmi jednostranná.

Za ďalšie negatívum považujú, že kvalita obsahu stále viac upadá na úkor platenej reklamy.

„Všimli sme si, že ľudia často vyzývajú celebrity na sociálnych sieťach k rôznym činom, tie to však väčšinou ignorujú. Zároveň chápeme, že títo influenceri žijú najmä z platených spoluprác, a preto si nemôžu dovoliť urobiť niečo, čo sa vymyká štandardu. Tak sme si povedali, že tento problém vyriešime. Fanúšik môže vytvoriť výzvu a ostatní na ňu môžu prispievať – ten, kto ju má splniť, sa následne rozhodne, či je vyzbieraná suma dostatočne zaujímavá, aby ju splnil,” hovorí zakladateľ.

Ten ďalej dodáva, že obľúbení influenceri pridávajú stále viac reklamných príspevkov na úkor ich originálneho obsahu. Chcú preto do sveta sociálnych sietí prinavrátiť autenticitu.

zdroj: Unsplash/Markus Spiske

Bieber na Slovensku či zaočkovaný Kotleba

Platformu však bude možné využiť aj vo svete zábavného priemyslu. Zakladatelia zastávajú názor, že takýmto štýlom by sme na Slovensko možno vedeli prilákať hviezdy svetového formátu.

„Viete, prečo svetoví interpreti nikdy nevystupovali na Slovensku? Pretože organizácia ich koncertu je extrémne drahá a promotérovi sa následne môže stať, že nepredá dostatok lístkov a bude v čistej strate – to nikto nechce riskovať. Tak sme si povedali, že to skúsime celé otočiť. Nech v prvom rade ľudia rozhodnú, čo chcú vidieť, a keď bude vyzbieraná suma zaujímavá, interpret rád príde,” hovoria.

Aby sme však platformu neustále nerozoberali len na teoretickej úrovni, poďme sa pozrieť na to, aké výzvy sa v realite objavujú. K tým s najvyšším príspevkom možno zaradiť výzvu, ktorá je smerovaná Marianovi Kotlebovi. Obsah je jasný – má sa dať zaočkovať proti koronavírusu.

zdroj: youdare.sk

Ľudia na podobnú výzvu doposiaľ prispeli sumou 1 297,43 €. Aby však spomínaný balík peňazí mohol obdržať, musí splniť 3 podmienky. Nutné bude potvrdenie o vakcinácii, video z očkovania a jeden svedok.

Ďalšia výzva zas smeruje youtuberovi a influencerovi Matejovi Zrebnému. Ľudia ho vyzývajú, aby si zmenil meno. „Zrebný, zmeň si meno na Žrebný,“ stojí vo výzve. Kto však výzvy skutočne splní, je zatiaľ vo hviezdach.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroj: youdare.sk

Najnovšie videá

Trendové videá