Hovorili nám, že sme blázni. Investovať 35-tisíc eur nestačilo, nad neúspechom sme nepremýšľali, tvrdí zakladateľ bistra
- Matej Dobroň sa na podnikateľskej scéne pohybuje už pár rokov. Prednedávnom sa však pustil do vlastného biznisu
- Nezastavila ho ani pandémia a pod hlavičkou Kesta vzniklo koncom júna 2021 v srdci Martina netradičné bistro
- Kesta je známa súčasnými trendami gastronómie, modernosťou dizajnu a založená je na ázijských chutiach
- Matej Dobroň sa na podnikateľskej scéne pohybuje už pár rokov. Prednedávnom sa však pustil do vlastného biznisu
- Nezastavila ho ani pandémia a pod hlavičkou Kesta vzniklo koncom júna 2021 v srdci Martina netradičné bistro
- Kesta je známa súčasnými trendami gastronómie, modernosťou dizajnu a založená je na ázijských chutiach
Len nedávno začali uvažovať o vlastnom gastro podniku, dnes sú obľúbenou súčasťou gastro scény a čoraz viac sa o nich vie. Okrem výnimočných chutí sídlia v zaujímavom priestore, ktorý si dobudovali podľa svojich predstáv.
„Nápad s ázijským bistrom, alebo teda s bistrom inšpirovaným ázijskými chuťami, vznikal postupne. Kúpili sme prevádzku, ktorá zažívala ťažké časy, no bola to pre nás prvá moderná kaviareň v meste ešte pred 10 rokmi. Tento priestor sa nám páčil a mali sme ho radi, tak sme sa rozhodli, že k pôvodnej kaviarni dobudujeme kuchyňu. Okrem toho sme vedeli, že ázijské jedlo je čím ďalej tým viac populárnejšie a sami sme jeho fanúšikmi,“ vyjadril sa pre Startitup Matej.
„Len blázon sa pustí do podnikania v čase pandémie“
Kesta bistro svoje brány otvorilo len nedávno. V tom čase už však svet, vrátane Slovenska, sužovala pandémia. Nad neúspechom projektu však Matej so svojím tímom nepremýšľal.
„Samozrejme, najčastejšou reakciou bolo, že sme blázni, a to sa nám sčasti páčilo. To, že to vidíme inak ako ostatní a že plne nášmu projektu dôverujeme. Otvorili sme koncom júna len so základným kaviarenským servisom len na terase, keďže sme vnútro prerábali. Interiér sme mali prerobený v septembri a koncom októbra sme spustili kuchyňu,“ opisuje majiteľ prevádzky.
Bistro si od samého začiatku získalo svoju klientelu, aj keď podľa majiteľa sú zákazníci opatrnejší.
„Rozhodne to nebolo zlé rozhodnutie, zlé by bolo, ak by sme sedeli doma a pozerali sa, ako sa ostatní hýbu vpred. Možno by tie naše kroky boli jednoduchšie alebo rýchlejšie za podmienok mimo pandémie, keďže máme pocit, že sú zákazníci opatrnejší. Avšak pandémia tu nebude na veky. Verím, že sa všetko čoskoro vráti do starých koľají a prevádzky budú opäť celoročne plné,“ tvrdí Matej.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Chystá sa otvárať ďalšie podniky?
- V čom je podľa neho chyba, keď v nejakom meste ľudia málo chodia do prevádzok?
- Aká zmena by gastru pomohla?
- Ako vníma konkurenciu. Je v Martine silná?
- Ako to je s dodávateľmi ázijských potravín?
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy