24-ročný Čech dobyl Slovensko svojimi teniskami, tržby ráta v miliónoch eur. Predajňu otvorí aj v Bratislave

  • Značka topánok Vasky je dielom mladého podnikateľa, ktorý ju založil, keď mal len 18 rokov
  • K úspechu mu pomohla ja crowdfundingová kampaň, v ktorej vyzbieral 220-tisíc eur na výrobu prvých kúskov
  • Teraz čelí enormnému rastu a na rok 2022 má ambiciózne plány
vasky
Vasky
  • Značka topánok Vasky je dielom mladého podnikateľa, ktorý ju založil, keď mal len 18 rokov
  • K úspechu mu pomohla ja crowdfundingová kampaň, v ktorej vyzbieral 220-tisíc eur na výrobu prvých kúskov
  • Teraz čelí enormnému rastu a na rok 2022 má ambiciózne plány

Nastavenie mysle mnohých ľudí sa mení k lepšiemu, aj čo sa týka ich životného štýlu. S tým bez pochýb úzko súvisí aj ich pohľad a vnímanie životného prostredia a konzumného sveta, predovšetkým v oblasti módy. Čoraz viac ľudí sa zaujíma o to, odkiaľ pochádzajú ich topánky či šaty, kto a kde ich vyrobil a taktiež z akých materiálov boli vyrobené.

Dôraz na poctivé obuvnícke a kožiarske remeslo kladie aj mladá značka z Čiech – Vasky, ktorej nie sú cudzie slová ako udržateľnosť či ručná výroba. Podstata značky spočíva v obnovení obuvníckeho remesla a podpore lokálnej výroby z kvalitných kožených materiálov výlučne od regionálnych dodávateľov.

Cieľom jej zakladateľa, 24-ročného Václav Staněka, je ukázať svetu, že poctivá „ševcovina” má na trhu stále svoje miesto. Na každom páre Vasiek sa podieľa 12 zlínskych ševcov a šičiek, ktorí doň kúsok po kúsku vkladajú svoje dlhoročné skúsenosti, čo sa odráža predovšetkým na kvalite výrobkov.

Napriek iba 6-ročnej existencii značky, si veľmi rýchlo dokázala získať dôveru zákazníkov, a to aj v čase koronakrízy, ktorá postihla takmer každú podnikateľskú oblasť.

zdroj: Vasky

V nadväznosti na každým rokom rastúce čísla sa tento v podstate módny startup rozhodol v marci 2021 expandovať na Slovensko.

„Radi čelíme výzvam a ešte radšej ich zdolávame. Každým rokom sa naše tržby strojnásobili v porovnaní s tým predošlým. Je to aj vďaka vybudovanej silnej komunite zákazníkov, ktorí si zakladajú na poznaní – čo kupujú, od koho kupujú a kde sa to skutočne vyrába,“ hovorí Václav Staněk.

zdroj: Vasky

O tom, že expanzia na Slovensko bola správna, svedčia aj tržby vo výške necelých 286 000 eur, ktoré značka dosiahla v minulom roku na našom trhu. Vasky vznikli pred rokmi ako klasický e-shop. Z celkového ročného obratu na oboch trhoch takmer 9,2 milióna eur tvoril predaj v kamenných predajniach 25 %, čo je oproti roku 2020 až 300 % nárast.

zdroj: Vasky

Na výrobe sa aktuálne podieľa približne 150 obuvníkov z Čiech a Slovenska, značka dáva prácu približne až 220 ľuďom.

„Najväčšou výzvou v roku 2021 bolo ustátie nepretržitého rastu, ktorý so sebou niesol rozjazd novej výroby na Slovensku, ale aj v Zlíne, presun do 5-krát väčšieho logistického centra a personálna situácia, kedy síce počty ľudí neustále rastú, ale je čím ďalej ťažie nachádzať nových ševcov,“ popisuje uplynulý rok Tomáš Karlík, riaditeľ výroby.

zdroj: Vasky

Jedným z hlavných cieľov Václava Staňka pre rok 2022 je výrazné rozšírenie portfólia, s čím súvisí aj nafúknutie výrobných kapacít, oživovanie obuvníckeho remesla a kampaň na Kickstarteri.

zdroj: Vasky

Na jar sa značka chystá predstaviť vegánsku verziu tenisiek Teny, následne uvedú svoju vlastnú kolekciu barefootov, čo však nie je všetko. Vasky plánujú tento rok aj otvorenie predajne v Bratislave. Značka si dala za cieľ zdvojnásobiť svoj rast na Slovensku, a teda dosiahnuť obrat vo výške okolo 600-tisíc eur.

zdroj: Vasky

„Mojím snom vždy bolo dostať Vasky do celého sveta a teraz som k tomu pridal ešte jedno prianie. Chcel by som, aby boli Vasky pre všetkých, aby u nás každý našiel topánky, ktoré ho budú sprevádzať na cestách. Či už ide do práce, do prírody, športovať, alebo na koncert.“

zdroj: Vasky

„Od začiatku sa snažíme nasledovať želania našich zákazníkov, ktorí nás podporujú, a my chceme byť pri tom, keď cestujú okolo sveta, vyšliapu na vrchol hôr, zabehnú svoj rekord, alebo si povedia svoje ‚áno’. Preto nad našimi produktmi rozmýšľame tak, aby si zákazník už nemusel obuť iné topánky než Vasky,“ predstavuje svoje plány mladý podnikateľ.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Najnovšie videá

Trendové videá