Alza spustila pilotné testovanie revolučnej novinky. Stretneš sa s ňou pri preberaní tvojho balíčka
- Alza aktuálne prevádzkuje najrobustnejšiu otvorenú platformu výdajných boxov na trhu, ktoré medzi ľuďmi žnú obrovský úspech
- Možno sa aj tebe však stalo, že si si objednávku rozdelenú do viacerých balíkov jednoducho v boxe zabudol
- Spoločnosť teraz našla spôsob, ako zabezpečiť, aby sa ti takéto niečo už nestávalo
- Alza aktuálne prevádzkuje najrobustnejšiu otvorenú platformu výdajných boxov na trhu, ktoré medzi ľuďmi žnú obrovský úspech
- Možno sa aj tebe však stalo, že si si objednávku rozdelenú do viacerých balíkov jednoducho v boxe zabudol
- Spoločnosť teraz našla spôsob, ako zabezpečiť, aby sa ti takéto niečo už nestávalo
Spoločnosť Alza aj tento rok pokračuje v rozširovaní siete AlzaBoxov a pilotne u 17 z nich zavádza zvukové inštrukcie informujúce o počte balíčkov na vyzdvihnutie. Spolu s vnútorným osvetlením schránok a ľahkým otvorením pomocou aplikácie je to ďalší krok k jednoduchšiemu vyzdvihnutiu nákupu. Pokiaľ sa pilotná prevádzka osvedčí, e-shop zvukové pokyny rozšíri na všetky svoje boxy vrátane tých na Slovensku a v Maďarsku.
Zároveň zväčšuje kapacitu AlzaBoxov, ktoré poskytujú menej ako 100 schránok na balíčky. Firma za posledný rok rozšírila svoju sieť výdajných boxov na aktuálnych viac ako 1 800.
Do schránok si môžeš objednať takmer všetok tovar e-shopu, čím často vznikajú zákazky rozdelené do viacerých balíčkov. Doterajším rekordom je doručenie 13-balíčkovej objednávky. Boxy ti tak po novom pomocou zvuku odkomunikujú, koľko balíkov si máš ešte vyzdvihnúť. Povedia ti aj počet schránok, v ktorých sú uložené.
„Pri vyzdvihovaní objednávky z AlzaBoxu informujeme o počte balíkov, ktoré je potrebné vyzdvihnúť ako na displeji, tak aj v mobilnej aplikácii. Napriek tomu sa môže stať, že si zákazník túto informáciu nevšimne a niektorý z balíčkov v boxe zabudne. Preto sme sa rozhodli týmto situáciám predchádzať a pilotne sme v niektorých AlzaBoxoch spustili zvukové pokyny, ktoré zákazníkom oznámia, do koľkých balíčkov a schránok je ich zákazka rozdelená na vyzdvihnutie,“ hovorí Jan Moudřík, riaditeľ expanzie a facility manažmentu Alzy.
Zvukové inštrukcie chce Alza najprv otestovať v rôznych prostrediach. Pri každom boxe potom má e-shop možnosť individuálne upravovať hlasitosť, prípadne zvuk aj vypnúť. Hlasové inštrukcie navyše budú AlzaBoxy vydávať iba medzi 6. a 22. hodinou, počas nočného pokoja budú vypnuté.
Zásadná spolupráca
Využiť doručovaciu kapacitu viac ako 1,5 milióna zásielok mesačne na Slovensku sa najnovšie rozhodla aj kuriérska spoločnosť DPD, ktorá od februára v pilotnom režime doručuje zásielky do výdajných boxov najväčšieho slovenského e-shopu. Počet AlzaBoxov, do ktorých je možné objednávku prostredníctvom DPD nechať zaslať, sa bude po otestovaní postupne navyšovať.
„Vyzdvihnutie objednávky z výdajného boxu je pre zákazníkov veľmi pohodlné, preto nás teší, že sa do našej siete pridáva ďalšia kuriérska spoločnosť. Veríme, že zákazníci e-shopov spolupracujúcich s DPD ocenia možnosť rýchleho a bezpečného doručenia zásielok, rovnako ako to je pri tých z Alzy. Na našom e-shope je každá tretia objednávka doručená do AlzaBoxu a tento podiel sa neustále zvyšuje,“ vraví Jan Moudřík, riaditeľ expanzie a facility managementu Alza.sk.
AlzaBoxy sú kľúčovým riešením a stávajú sa súčasťou inteligentnej infraštruktúry a zjednodušujú život obyvateľov najmä v menších obciach.
Zdroj: Alza