Prieskum ukázal, kam by sa mali zamestnávatelia uberať. V prípade home officu platí, že všetkého veľa škodí

  • Prieskum pre spoločnosť BBC manažérom radí, ako nastaviť pracovný režim
  • Dokonalým spôsobom je vraj kombinácia práce z domu a návštevy pracoviska
Ilustračný obrázok
Ilustračný obrázok Unsplash/Jan Baborák,Israel Andrade
  • Prieskum pre spoločnosť BBC manažérom radí, ako nastaviť pracovný režim
  • Dokonalým spôsobom je vraj kombinácia práce z domu a návštevy pracoviska

Práca z domu sa pre mnohých stala denným chlebom. Skupine ľudí práca formou home office vyhovuje, ďalšia časť sa zas nevedela dočkať návratu do kancelárií. Prieskum, na ktorý upozornilo britské BBC, hovorí, že práca z domu niekoľkokrát do týždňa sa stala pre niektorých zamestnancov štandardom.

Zlatá stredná cesta ako cesta k úspechu

Prieskumu sa zúčastnilo 1 237 manažérov, z ktorých 41 % pracuje v súkromnom sektore a 59 % vo verejnom a neziskovom sektore. Viac ako 80 % respondentov malo uviesť, že ich firmy by prijali hybridný spôsob práce, zistil prieskum pre Chartered Institute of Management (CMI).

Ako však vedúci firiem uvádzajú, naďalej povzbudzujú svojich zamestnancov k tomu, aby na pracovisko úplne nezabúdali a navštevovali ho vždy, keď je to možné. Inštitút uviedol, že prijatie hybridného spôsobu práce by tak pre firmy znamenal najlepšie možné riešenie.

„Zažívame nárast produktivity v mnohých spoločnostiach. Netvrdíme, že každý by mal 100 % času pracovať z domu, hovoríme, že najlepším postupom je akási kombinácia. Predsa len, v kancelárii sa môžete venovať tej časti práce, ktorá sa na diaľku vykonávať nedá,“ povedala pre BBC generálna riaditeľka inštitútu, ktorý prieskum realizoval.

zdroj: unsplash/Paige Cody

Aj práca z domu môže škodiť

Pracovné prostredie pre sa mnohých naďalej rovná spálni či kuchyni. Psychologička Kristína Hroncová nám v nedávnom článku v súvislosti s home officom vysvetlila, že situácia je náročná hneď z viacerých aspektov.

V úvode poukázala na pracovné návyky a rituály, ktoré sme mali zaužívané pred pandémiou. Úkony, ktoré zahŕňali nutnosť skorého ranného vstávania, obliekania či upravenia vizuálu, sa zrazu vytratili a my sme do práce chodili doslova od postele.

„Často sa potom deje to, že sa pri práci v domácom prostredí stiera hranica medzi osobným a pracovným životom. Tým, že ‚existujeme’ v online priestore, sme mnohokrát stále prítomní a stiera sa aj hranica medzi pracovnou dobou a časom, ktorý máme vyhradený pre seba a svoje rodiny,“ vraví.

„Mnoho ľudí preto vníma väčší tlak na vykonávanie pracovnej činnosti, keďže pracovná požiadavka môže zo strany vedenia prichádzať aj mimo pracovnú dobu. Stáva sa potom, že si mnoho ľudí predlžuje hodiny, ktoré strávi pri svojej práci,“ dopĺňa.

Je preto nutné, mať jasne stanovený harmonogram, ktorý dodržiavame aj pri práci formou home office. Iba tak sa môžeme vyhnúť prepracovaniu v domácom prostredí či, v horšom prípade, vyhoreniu.

Zdroj: BBC

Najnovšie videá

Trendové videá