Facebook čelí kríze, chce ju vyriešiť celosvetovým spustením lákavej funkcie. Potrebuje bodovať medzi mladými tak, ako TikTok
- Spoločnosť chce na svoju sociálnu sieť prilákať mladších ľudí
- Tí aktuálne vyhľadávajú najmä Tik Tok
- Spoločnosť chce na svoju sociálnu sieť prilákať mladších ľudí
- Tí aktuálne vyhľadávajú najmä Tik Tok
Facebook uviedol, že celosvetovo spúšťa funkciu krátkych videí Reels. Pre podobný krok sa rozhodli po správach ktoré uvádzajú, že celkový počet používateľov klesá.
Mladší utekajú inam
Facebook spúšťa funkciu Reels vo viac ako 150 krajinách, informuje The Guardian.
Gigant sociálnych médií stratil tretinu svojej trhovej hodnoty, pričom uviedol, že krátke videá majú prilákať najmä mladších používateľov. Tí totiž aktuálne vo veľkom vyhľadávajú najmä konkurenčné platformy, ako napríklad TikTok.
Interný výskum spoločnosti Meta, ktorý zverejnila bývalá zamestnankyňa Frances Haugenová, ukázal, že mladí používatelia od roku 2012 ubúdajú a „používateľov Facebooku navyšujú iba ľudia vo veku nad 25 rokov“.
Ponúkajú aj možnosť zárobku
„Reels je najrýchlejšie rastúci formát obsahu a dnes ho chceme sprístupniť každému používateľovi Facebooku po celom svete,“ uviedol v utorok generálny riaditeľ spoločnosti Meta Mark Zuckerberg. Spoločnosť tiež uviedla, že používatelia trávia na Facebooku polovicu času iba prezeraním videí, informuje UK Time News.
Facebook chce tiež používateľom ponúknuť možnosť, vďaka ktorej budú môcť prostredníctvom Reels zarábať.
„Pre autorov vytvárame rôzne príležitosti, vďaka ktorým si za ich Reels zarobia peniaze. Náš bonusový program Reels Play, ktorý je súčasťou našej investície do tvorcov, sa pohybuje vo výške 1 miliardy dolárov a oprávneným tvorcom vypláca až 35 000 mesačne na základe zhliadnutí ich videí,“ píše spoločnosť Meta.
Spoločnosť tiež uvádza, že v nadchádzajúcich mesiacoch plánujú zaviesť nástroje na strihanie videí, ktoré tvorcom zjednodušia prácu.
Zdroje: The Guardian, UK Time News, about.facebook.com