Návšteva Geissenovcov čelí kritike. Sulík ju bráni, našu krajinu propagujú zadarmo
- Richard Sulík tvrdí, že návšteva Geissenovcov bola dohodnutá pred vypuknutím vojny
- Známa rodina natočí na Slovensku tri diely svojej reality show
- Richard Sulík tvrdí, že návšteva Geissenovcov bola dohodnutá pred vypuknutím vojny
- Známa rodina natočí na Slovensku tri diely svojej reality show
Richard Sulík reaguje na kritiku po stretnutí s hviezdami nemeckej milionárskej reality show. V tlačovej správe píše, že sa naša krajina síce môže pochváliť krásnymi kútmi aj šikovnými ľuďmi, no len ťažko sa o nich dozvie svet, ak ich nebudeme propagovať.
Zaujali sme ich na EXPO Dubaj
Minister hospodárstva preto podľa slov vlastného rezortu víta, že po tom, ako „slovenský pavilón na EXPO Dubaj zaujal rekordný počet účastníkov a medzi nimi aj mnoho celosvetovo známych osôb a firiem, sa záujem o Slovensko neskončil“.
Geissenovci zavítali počas svojej návštevy v Dubaji aj do slovenského pavilónu. Okúsili naše tradičné slovenské jedlo, no mimoriadne ich upútal koncept vodíkového auta.
„Taktiež chceli vedieť, kedy bude podobné auto v predaji. Počas návštevy pavilónu nevynechali ani ďalšie exponáty, ako napríklad letecký simulátor, ktorý si vyskúšali na vlastnej koži. Ochutnali slovenské špeciality, vrátane nápojov od slovenských výrobcov,“ uviedla pre Startitup hovorkyňa Ministerstva hospodárstva SR.
Pozval ich dávno
Návštevu so známou rodinou Geissenovcov dohodol Richard Sulík pred pol rokom. Ministerstvo hospodárstva tvrdí, že návštevu z Nemecka ocenili najmä podnikatelia v cestovnom ruchu, ku ktorým rodina už stihla zavítať alebo to má ešte len v pláne.
Milionári chceli na Slovensku natočiť jeden diel seriálu. Napokon sa však rozhodli, že našu krajinu odprezentujú v troch dieloch. Ukázať majú našu prírodu, gastronómiu, možnosti športového vyžitia či slovenskú pohostinnosť v tom „najlepšom svetle celému svetu“.
„Rozumiem kritike, že Slovensko má dnes iné problémy, avšak kvôli nim nemôžeme odsunúť všetky oblasti podnikania, tým by sme docielili presný opak toho, čo potrebujeme,“ uviedol minister hospodárstva.
Stojí to za každé euro
Sulík konštatuje, že má slovenský turizmus za sebou silnú dvojročnú ranu v podobe koronakrízy. Domáci podnikatelia preto podľa jeho slov uvítajú každé euro od zahraničných turistov.
„Skúsenosti ukazujú, že návštevy Geissenovcov v iných krajinách veľmi pomohli a dnes ich ľudia podnikajúci v turizme prosia, aby k nim prišli a zviditeľnili ich.“
Richard Sulík dodal, že návšteva Geissenovcov bola dohodnutá dávno pred vypuknutím vojny na Ukrajine, ktorú napadlo Rusko. Práve s touto skutočnosťou má problém Robert Fico, ktorý stretnutie ministrovi hospodárstva vyčítal.
„Pýtam sa, čo také urobil pre cestovný ruch za dvanásť rokov vlády, z toho štyri neobmedzenej, keď kritizuje ešte skôr, než návšteva prinesie výsledok. Okrem zlodejín absolútne nič, a tak to teraz aj vyzerá,“ reaguje Sulík.
Na Slovensku platia reklamou
Známa rodina navštívi v rámci svojej relácie Bratislavský hrad a pár zámkov, venovať sa budú aj slovenskej prírode či najznámejším turistickým atrakciám Slovenska. Zábery ukážu jedinečnú výstavu motoriek, návštevu Banskej Štiavnice aj Vysokých Tatier.
Sulík vyzdvihuje, že je táto návšteva absolútne zadarmo: „Toto je jeden zo spôsobov, ako dostať Slovensko ‚do sveta’ prirodzene a bez nákladov. Výdavky spojené s návštevou hradia zariadenia, ktoré rodina navštívi, pretože je to pre nich tá najlepšia reklama.“
Zdroje: Ministerstvo hospodárstva/Tlačová správa, SIU