Najsledovanejšej slovenskej influencerke Instagram zmazal účet s 2,2 miliónmi sledovateľov

  • Ako prvá Slovenka pokorila hranicu 2 milióny followerov na Instagrame
  • Teraz prišla o svoj účet
Lucia Javorčeková
archív Instagram/Lucia Javorčeková
  • Ako prvá Slovenka pokorila hranicu 2 milióny followerov na Instagrame
  • Teraz prišla o svoj účet

Prvú fotku na Instagram pridala okolo roku 2012. Spočiatku vystupovala ako typická mamička, pridávala fotky s dcérou. Postupne objavila čaro aplikácií a filtrov. Prišla na to, čo sa ľuďom páči a využila to. Ako prvá Slovenka pokorila hranicu 2,2 miliónov sledovateľov. 

Instagram jej ale teraz zmazal účet. Dôvodom bolo niekoľkonásobné porušovanie pravidiel komunity obnaženými fotografiami. Modelka si založila nový účet s názvom @beautyofanakedsoul, kde svojim fanúšikom priblížila situáciu, na novom profile chce ukazovať nedokonalosti a silu ženskej krásy, nech je akákoľvek.

Instagram sa spočiatku stal jej koníčkom. Okrem fotiek s dcérou postupne začala pridávať zábery zo zákulisia fotení. Ako sama povedala pre Trend, v žiadnom prípade nečakala, čo príde.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa STARTITUP (@startitup_sk)

Počet followerov začal stúpať po tom, čo ju v roku 2015 objavili ako modelku v Taliansku. Po čase sa objavila na humoristickej stránke, ktorá vytvorila slovnú hračku na označenie žien s peknými prsiami.

Začali tam označovať aj Luciu, vznikli tričká s jej podobizňou a ona ich príspevky zdieľala na svojom profile. Denne pribúdali stovky aj tisícky followerov, začali sa ozývať rôzne ponuky na spoluprácu, najmä z Talianska. Keďže bola bez skúseností a nemala manažéra, všetko začala plánovať a riešiť na svojom mobile.

Top profily

Mediálny priestor v súčasnosti priam prekypuje influencermi. Agentúra Neopublic sa vo svojom poslednom reporte rozhodla vydať rebríček top 100 profilov v rámci Slovenska.

Z výsledkov prieskumu môžeme skonštatovať, že instagrameri si nechajú zaplatiť za 40 % svojich príspevkov. Z 20 príspevkov pri top 100 slovenských influenceroch na Instagrame je 8 sponzorovaných/platených (teda tie, kde Influenceri propagujú nejakú značku). 

Profily v top 100 s najmenej spoluprácami: @pavolhabera – 0 %, @cekovskym – 5 %, @filip_tumaa – 5 %, @majkspirit – 5 % @tinaslovakia – 5 %. Profily v top 100 s najviac spoluprácami: @janahrmi – 80 %, @queen.plackova – 80 %, @karolinachomistek – 70 %, @lauragavaldovaofficial – 65 %, @veronikatwiins – 65 %.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa RENE STRAUSZ (@rene.rendy)

Najviac platených príspevkov zaznamenali u Zuzany Plačkovej a Jany Hrmovej, spolu až 80 %. Marián Čekovský či Paľo Habera si nenechávajú za príspevky platiť skoro vôbec. Pozitívne možno skonštatovať, že influenceri takmer vždy priznávajú spoluprácu, a to až v 93 %. Slovenskému Instagramu v top 100 dominujú ženy 58 % percentami.

Sila influencer marketingu neustále rastie a jeho efektivita je potvrdená niekoľkými štúdiami. Tím agentúry vidadu, ktorá zastupuje influencerov sa preto pozrel na to, ako funguje influencer marketing na Slovensku a v Čechách. Cieľom bolo zistiť aj to, či má rovnakú silu ako v USA a iných krajinách sveta. Zisťovali tiež, ako vnímajú tento marketingový trend mladí ľudia. Vytvorili preto unikátny prieskum, do ktorého sa zapojilo vyše 1 400 respondentov.

„Po vyhodnotení prieskumu sme došli k veľmi zaujímavým zisteniam, ako napríklad, že až 67,2 % mladých ľudí verí názorom influencerov, ktorých sleduje. Okrem toho, že respondenti influencerom dôverujú, tak aj u nich pravidelne nakupujú. Až 53,6 % opýtaných už nakúpilo na základe odporúčania influencera a až 58,3 % mladých ľudí sa za nákupom vrátilo k značke doporučenej influencerom,“ uviedol tím vidadu.

Čítajte viac z kategórie: Zo Slovenska

Zdroje: Trend, Instagram/@beautyofanakedsoul, Neopublic, Vidadu

Najnovšie videá

Trendové videá