Ak dúfaš, že bude v Bratislave niekedy metro, je načase prestať, píše Alexandra Murajdová
- Slovenské školstvo chce dobehnúť dnešnú spoločnosť
- Slováci si strieľajú z povolania, ktoré vynáša milióny
- Na zlepšenie dopravy v Bratislave existujú efektívnejšie spôsoby než metro
- Slovenské školstvo chce dobehnúť dnešnú spoločnosť
- Slováci si strieľajú z povolania, ktoré vynáša milióny
- Na zlepšenie dopravy v Bratislave existujú efektívnejšie spôsoby než metro
V dennom Newslettri Startitup sa dočítaš všetko dôležité z aktuálneho diania za posledných 24 hodín a všetko, čo by si nemal prehliadnuť.
Vybrali sme tri hlavné témy:
- EXKLUZÍVNE: Veľké „upratovanie“ u Gröhlinga. 4 organizácie sa „vcucnú“ do megainštitútu, vznikne o pár dní
- Niektorí influenceri zarábajú viac ako ľudia z Wall Street. Ako sa dostať k šesťcifernej sume?
- Matúš Vallo: Vieme, že sme skrížili plány mnohým hráčom. Svoju politickú stranu vnímam ako komunitu
Školstvo na ceste do 21. storočia
Svet sa dramaticky mení každým rokom a niekedy sa zdá, že s ním Slovensko nestíha držať krok. 21. storočie chce teraz dobehnúť ministerstvo školstva.
Na Slovensku má onedlho vzniknúť nová inštitúcia, ktorá „zhltne“ štyri samostatné organizácie. Metodicko-pedagogické centrum, Štátny pedagogický ústav, IUVENTA-Slovenský inštitút mládeže a Slovenská pedagogická knižnica budú od júla spadať pod jednu strechu. Nová inštitúcia ponesie názov Národný inštitút vzdelávania a mládeže.
Rezort školstva vysvetľuje zmenu Plánom obnovy. Ten podľa rezortu opisuje, že na trhu práce rastie dopyt po špecifických schopnostiach, ktoré súvisia napríklad aj s digitalizáciou a automatizáciou.
Osnovy vzdelávania je tak podľa ministerstva a Plánu obnovy potrebné prispôsobiť súčasným trendom a deti pripraviť na život, ktorý máme za oknami dnes. Tieto zmeny majú priamo súvisieť aj s potrebou prispôsobenia školskej infraštruktúry a optimalizácie sieti organizácií, ktoré sú priamo riadené rezortom.
„Zámerom je poskytnúť žiakom vzdelanie, ktoré je prispôsobené potrebám súčasnej spoločnosti a zároveň zlepšiť fungovanie, finančné plánovanie a kontrolu nad výdavkami a činnosťami priamo riadených organizácií,“ vysvetlilo pre Startitup ministerstvo. O ďalších cieľoch novej inštitúcie si prečítaš v našom článku.
Posmešky za milióny dolárov
Slovo influencer si so sebou na Slovensku stále nesie akúsi stigmu. Mnohí „influencerstvo“ nepovažujú za skutočnú prácu a spájajú ho s posmeškami. Treba si však priznať, že aj marketing zaznamenal v posledných rokoch obrovskú zmenu. Vesmír reklamy nadobro zmenili práve sociálne siete.
Známa tvár, ktorá na internete tvrdí, že miluje tvoj produkt, funguje často omnoho viac než akákoľvek iná reklama. Podnikaniu dokáže aj jednoduché video dodať nepoznanú dynamiku.
Tento fakt si začínajú uvedomovať spoločnosti s rôznym zameraním po celom svete. Tí, ktorí na sociálnych sieťach propagujú Wall Street, zarábajú viac ako samotní bankári. Ročne môže ísť o vyše 500 miliónov dolárov.
Finančné spoločnosti na Wall Street mali problém s oslovením nových klientov. Influenceri však preniesli svet financií do sveta, v ktorom sa denne pohybujú mladí. Na sociálnych sieťach tak problém oficiálne zažehnali.
V známom priestore použil štipku kreativity aj dvadsaťpäťročný Austin Hankwitz, ktorý pôsobí na TikToku. Nezávisle začal natáčať videá o spoločnosti Betterment, robotickom poradcovi, ktorý chcel získať nových investorov.
Vo svojich štatistikách zaznamenala spomínaná spoločnosť z ničoho nič výbuch. Výrazne sa im začala zvyšovať aktivita a za jeden deň získali až desaťtisíc nových registrácií. Nevedeli si to vysvetliť.
Neskôr prišli na to, že za to môže Austin, ktorý na TikTok uverejňoval videá, v ktorých vysvetľoval, ako sa pomocou platformy dostať do dôchodku so statusom milionára.
Na začiatku išlo iba o hobby, dnes mu videá vynášajú 4 500 až 8 000 dolárov za jediný príspevok. Zo starej práce už odišiel, najala ho totiž spoločnosť, ktorej náhodou zmenil život tiež.
Internet nepozná hranice a videá môžeš natáčať kdekoľvek. Viac podobných príbehov, ktoré ťa možno samého nakopnú, si prečítaš v našom článku.
Metra sa zrejme nedočkáme
Matúš Vallo tvrdí, že sa dá takmer každý deň urobiť niečo, čo ľuďom v Bratislave zlepší život. Rád by v tom aj pokračoval. Súčasný primátor Bratislavy chce obhájiť svoj post v blížiacich sa komunálnych voľbách.
Tento rok mu bude chrbát kryť prvá mestská strana v histórii Bratislavy, ktorá nesie názov Team Bratislava. V rozhovore pre Startitup priznal, že ide skôr o komunitu: „Niekto založí politickú stranu, pretože má pred sebou politickú kariéru, niekto potrebuje dať dokopy tím ľudí. My sme komunita a tak sa aj cítime.“
Aj keď je presvedčený o tom, že sa mu podarilo v hlavnom meste Slovenska splniť väčšinu z toho, čo Bratislavčanom sľúbil, stále sú nejaké veci, ktoré treba dokončiť. Zatiaľ preto nemá ambíciu vstúpiť do vyšších radov politiky a ďalšie štyri roky by chcel aj naďalej viesť Bratislavu. Sám však priznáva, že sa v budúcnosti môže všetko zmeniť.
Ak stále dúfaš, že hlavným mestom niekedy presvištíš na metre, asi je načase sa toho sna vzdať. Primátor Bratislavy konštatuje, že sa metra zrejme nedočkáme nikdy.
Ide o obrovský výdavok, ktorý Bratislava nemá šancu zafinancovať. Ak ti napadlo, že by predsa mohol pomôcť štát, aj tam existujú isté pochybnosti: „Dnes nám štát nevie preplatiť ani pár miliónov v rámci Covidu.“
Bratislava je však na podobný systém dopravy aj tak malá. Dôležité je, aby bolo metro v mestách živené kapacitou ľudí, ktorí ho využívajú, inak ho musí mesto dotovať. „Dnes už existujú efektívnejšie spôsoby, ako využiť verejné peniaze na to, aby sa zlepšila mestská doprava v Bratislave,“ myslí si aj tak Vallo.
O tom, čo je v skutočnosti najväčším problémom nášho hlavného mesta, sa dočítaš v našom článku.
Dnešné správy, ktoré by nemali ujsť tvojej pozornosti:
- Vodič, ktorý narazil do Kollárovej limuzíny, čelí obvineniu. Polícia prípad uzavrela
- Ako stráviť slnečný víkend: Prinášame ti tie tipy, vďaka ktorým sa rozhodne nudiť nebudeš
- Ukrajinec sa mal priznať k uduseniu študentky v Bratislave. Polícia ho priviezla na miesto činu
- Smer-SD začal zbierať podpisy na referendum. Expert už teraz vidí problém s otázkami