Lidl ako prvý na Slovensku predstavil unikátnu pozíciu. Jedinečným projektom poukázal aj na tému diverzity
- Každý má právo na to, aby sa cítil v práci príjemne, a to bez ohľadu na vek, pohlavie či sexuálnu orientáciu
- Lidl preto podniká dôležité kroky
- Každý má právo na to, aby sa cítil v práci príjemne, a to bez ohľadu na vek, pohlavie či sexuálnu orientáciu
- Lidl preto podniká dôležité kroky
Štandardy pracovného trhu sa v posledných rokoch menia rýchlejšie ako kedykoľvek predtým. Vyvíja sa veľký tlak na pozitívnu zmenu a rovnosť príležitostí pre každého. Lidl sa v tomto smere podieľa na formovaní pracovného trhu tým správnym smerom. Diverzitu, ako jeden z najväčších hráčov na trhu práce, považuje za záväzok.
Ako historicky prvá firma v oblasti retailu na Slovensku preto zriadila pozíciu ambasádora pre diverzitu a absolvovala okrúhly stôl so stakeholdermi. Lidl verí, že bude k podobným krokom inšpirovať ďalšie firmy.
Rovnosť platov medzi mužmi a ženami je jednou z pálčivých tém už niekoľko rokov. V Lidli majú zamestnanci na rovnakých pozíciách rozdiel v platoch 0 %, bez ohľadu na pohlavie alebo iné charakteristiky. Pre porovnanie, priemer Slovenska je 20,2 % a priemer v rámci EÚ je 14,8 %.
Ženy patria aj na vedúce pozície
V prístupe medzi pohlaviami dosahuje Lidl dobré výsledky aj pri ďalších ukazovateľoch. Príkladom sú vedúce pozície, kde je jeden z najväčších rozdielov v pomere zastúpenia mužov a žien. Lidl zvyšuje podiel žien vo vedúcich pozíciách, ktorých má bezmála 45 %. Práca v tejto oblasti sa odzrkadľuje už aj v reálnych údajoch. Podľa ankety zamestnávateľskej značky 2020, realizovanej spoločnosťou Universum, je Lidl najlepšie hodnotený zamestnávateľ.
„V roku 2020 bola hodnota fluktuácie iba 18 %, zatiaľ čo priemer v retaile v tom istom období bol až 27 %,“ vysvetľuje Veronika Bátorová, ambasádorka Diverzity & Inklúzie.
Ako prvý na Slovensku
Spoločnosť sa zároveň vlani rozhodla predstaviť historicky prvú ambasádorku pre diverzitu v slovenskom retaile. Jej úlohou je formovať stratégiu v tejto oblasti, viesť dialóg so stakeholdermi či otvárať nové témy na pôde topmanažmentu a realizovať hĺbkový interný audit.
Jej cieľom je tiež revízia firemných procesov z hľadiska diverzity a inklúzie, silná interná a externá komunikácia týchto tém a ich implementácia. Ďalším dôležitým krokom je aj vytvorenie systému vzdelávania v tejto oblasti do už existujúcich tréningov pre manažérov a zamestnancov.
Boj proti predsudkom unikátnou inštaláciou
Diskont sa tiež odhodlal pre nevšednú aktivitu, ktorej cieľom bolo upriamiť pozornosť na tému diverzity a inklúzie. Pracoval s pojmom ochranný odev, ktorý sa bežne používa na identifikáciu zamestnankýň a zamestnancov na pracovisku, na ochranu proti úrazom, prípadne proti požiarom. V tomto prípade je však ochranný odev použitý metaforicky proti predsudkom.
„Umelecká inštalácia vo výklade Bohéma Gallery na námestí SNP tak prenesením významu ukazuje, že Lidl rešpektuje všetkých. Bez ohľadu na vek, pohlavie, národnosť, farbu pleti, sexuálnu orientáciu, vierovyznanie či zdravotný stav,“ vysvetľuje Veronika Bátorová.
Výstava ukazovala 3 rôzne druhy pracovného odevu zamestnancov Lidla, ktoré bežne nosia v práci. Vystavené postavy robil výnimočnými práve ich tieň, ktorý máme všetci jedinečný.
Doposiaľ nevídaná kampaň prebiehala súčasne aj v online priestore na Facebooku, Instagrame a LinkedIn a bola sprevádzaná internými aktivitami pre zamestnancov, ktorí v súťaži mohli ukázať, čím sú výnimoční.
Výkladom v Bohéme a komunikáciou na sociálnych sieťach sa však aktivity v téme diverzity a inklúzie pre Lidl nekončia. V budúcnosti plánuje spoločnosť podniknúť viaceré kroky zamerané na podporu starších, medzigeneračnú solidaritu a zároveň má rozpracované projekty na podporu každej z dotknutých skupín. Nedávno tiež zintenzívnila komunikáciu v súvislosti so situáciou na Ukrajine a integráciou presídlencov do pracovného procesu a života.