Patrik zabodoval originálnymi burgermi. Do Bratislavy priniesol kúsok Dubaja, Slovensko má šancu byť na svetovej úrovni
- 23-ročný Patrik Fabian v Bratislave prerazil netradičným konceptom. Podáva pouličné jedlo štýlovým spôsobom s vizuálnym zážitkom
- Niektorí hostia tvrdia, že v takom štýlovom priestore nie je možné predávať burgre len za 10 eur
- Koncept Jump Street spája autá a streetfood. Najbližším cieľom je expandovať do zahraničia
- 23-ročný Patrik Fabian v Bratislave prerazil netradičným konceptom. Podáva pouličné jedlo štýlovým spôsobom s vizuálnym zážitkom
- Niektorí hostia tvrdia, že v takom štýlovom priestore nie je možné predávať burgre len za 10 eur
- Koncept Jump Street spája autá a streetfood. Najbližším cieľom je expandovať do zahraničia
Patrik Fabian je 23-ročný Slovák, ktorý sa do vlastného podnikania pustil ešte v roku 2018. V gastre sa nikdy predtým nepohyboval, nevedel, ako to na tejto scéne chodí.
To ho však neodradilo od toho, aby Slovákom ukázal, ako chutí čierny burger s jedlým 23-karátovým zlatom. V Jump Street ho servírujú v čiernych rukavičkách a plánujú s ním expandovať až k arabským šejkom do Dubaja.
Svoju podnikateľskú víziu sa definitívne rozhodol zrealizovať, keď dlhý čas nevedel nájsť v Bratislave reštauráciu, ktorá by ulahodila chutiam jeho rovesníkov.
„Na základe rodinných predpokladov a inšpiratívnych rodičov som už ako 15-ročný vedel, že jedného dňa budem podnikať. O štyri roky nato sa zrodil nápad začať podnikať v gastre a spraviť zaujímavý brand, ktorý by sa dal po čase vybudovať na franšízový projekt, s ktorým sa dostanem aj do sveta.
Odsledoval som správanie a životný štýl svojich rovesníkov a mal som pocit, že na Slovensku chýba podnik, ktorý by zosobňoval to, čo je im blízke — kvalitné jedlo servírované originálnym spôsobom v štýlových priestoroch s nezvyčajnou atmosférou a za dobrú cenu. Ideálne miesto na štart do nočného života,“ vysvetľuje Patrik.
Čerstvosť a kvalita sú prioritami
Základom perfektného burgra sú podľa Patrika ingrediencie a suroviny. „Čerstvosť a kvalita sú našou prioritou. Nepoznáme pri nej kompromisy. Používame prvotriedne, čerstvé suroviny a jedlá pripravujeme podľa vlastných receptúr,“ objasňuje pre Startitup zakladateľ prevádzky.
Všetko mäso v bratislavskej prevádzke pochádza od overených dodávateľov a v prípade mäsa na burgre si ho spracúvajú priamo v ich kuchyni. Zároveň spolupracujú aj s rodinnou bio farmou z okolia Trnavy, ktorá im dodáva hovädzie mäso z mladých býkov.
Aj žemle na burgre mu pečú podľa vlastnej receptúry.
„Podľa našej receptúry nám robí aj naše jedinečné čierne maslové žemličky rodinná Pekáreň u Floriánka, za ktorou stojí kamarát Oliver a jeho otec, ktorý držia tradíciu už 32 rokov. Ich žemličky sú ako nebíčko v papuľke. Do čiernych žemličiek s ktorými som do Bratislavy prišiel ako prvý sa pridáva sépiové farbivo, nevplývajúce na chuť, ktoré dotvárajú ich vizuálny charakter,“ ozrejmuje Patrik.
Catering aj nezabudnuteľné párty
Patrik má len 23 rokov, napriek tomu vedie niekoľkočlenný tím ľudí a stará sa o chod troch prevádzok. Jedným z jeho konceptov je spomínaný Jump Street.
„Ide o podnik, kam sa dalo najviac investícií a námahy. Už tri roky si tak ľudia môžu vychutnať streetfood v krásnom podniku so skvelou atmosférou každý deň od 12:00 do 22:00. Máme aj skvelý barový sortiment a drinky, čo je tiež niečo netradičné v spojitosti so streetfoodom,“ ozrejmuje zakladateľ.
„Jump Street na Šafku má zároveň vytvorený priestor tak, aby sa v ňom mohli konať nezabudnuteľné party, firemné večierky a oslavy. Okrem toho vieme zabezpečiť catering v rámci celej Bratislavy s našimi štýlovými mini burgrami,“ dodáva Patrik.
Do budúcna si Patrik plánuje vytvoriť stabilné meno na domácom trhu a zároveň plánuje expanziu do Dubaja. Do Dubaja to zakladateľa ťahá z jednoduchého dôvodu – chce využiť plný potenciál Jump Street a moderného konceptu.
Patrik zároveň tvrdí, že niektorí ľudia na Slovensku odsúdia podnik len na základe toho, že vyzerá úplne neštandardne na to, že sa tam predávajú burgre.
„Niektorí hostia tvrdia, že v takom štýlovom priestore nie je možné predávať burgre len za 10 eur. V Dubaji a vo svete je dobre vyzerajúci podnik priam už povinnosť a pridaná hodnota. Keď chcete vlastniť moderný koncept s burgrami, tak ich nechcete predávať len tak niekde vo vývarovni. Dnes sa ma ľudia pýtajú, či ide o nejakú franšízu z Ameriky alebo zo zahraničia a ja hrdo poviem, že je to prirodzený vývoj konceptu, ktorý vedie človek, čo chce robiť veci inak.“ objasňuje Patrik.
Patrik stojí za vlastnou značkou Jump Street, ktorá sa preslávila najmä čiernym burgrom s jedlým zlatom.
„Zlato je jedlé, netoxické, má certifikát pravosti a spĺňa všetky hygienické normy a pravidlá. Je to prakticky vlajková loď našej ponuky. Od začiatku bolo našou ambíciou výrazne vyčnievať a vyšliapať si svoju vlastnú cestu tým, že vytvoríme úplne špecifický streetfoodový koncept, aký v okolí nikde nenájdete,“ ozrejmuje majiteľ podniku.
Burger servírujú hosťom s čiernymi rukavičkami. V prevádzke na Šafku je možnosť vybrať si zo 6 rôznych druhov hovädzích burgrov.
„Ak nie ste fanúšikom hovädzieho mäsa na výber je Pullet pork burger z bravčovej krkovičky, ktorá sa pečie 8 hodín. Ďalšou novinkou je Ducky burger so sous-vide kačacími prsiami,“ objasňuje Patrik.
Každý burger z Patrikovej kuchyne je vo svojej podstate jedinečný a zaujme rôznych zákazníkov. Medzi najvýraznejšie kúsky menu však patrí Wasabi burger, ktorý očarí špecifickou chuťou.
V Jump Street nezabúdajú ani na vegetariánov, preto ich menu zahŕňa Vege burger s grilovaným halloumi syrom, cviklovo-aioli majonézou a s kopou zeleniny. Okrem burgrov v menu nájdete aj zaujímavé wrapy, čierne kuracie nugetky alebo jedinečné kuracie krídla v marináde podľa Patrikovej receptúry.
Mladí ľudia sa nehrnú do práce v gastre, nechcú si špiniť ruky
Jump Street prezentuje špeciálne chute, pochádzajúce z rúk majstra šéfkuchára, od ktorého sa Patrik veľa naučil. Spolu vytvorili jedinečné chute a street foodové kombinácie, ktoré inde nenájdete. Patrik spomína na „staré dobré časy“, kedy zohnať kvalitný personál nebol taký problém, ako je dnes.
„Je skutočne náročné zohnať kvalifikovaný, spoľahlivý a samostatný personál. Mladí ľudia sa nehrnú do práce v gastre, nechcú si špiniť ruky,“ hovorí Patrik.
V bratislavskom podniku sú však stále otvorení prijímať nových ľudí a tak aj zlepšovať úroveň, lebo koniec koncov ľudia tvoria koncept a firmu.
„Snažíme sa hľadať mladých a energických ľudí, čo vidia potenciál v budúcnosti Jump Street a vo franšízovom programe, že možno si niekedy aj oni dokážu otvoriť takýto podnik. Bohužiaľ, momentálne je realita taká, že aj nekvalifikovaný personál, ktorý by sme niekedy neakceptovali, dnes musíme držať a vychovávať. Bez nich by sme ani nemohli byť otvorení. Personál tvorí najväčší náklad v gastro podnikoch a je to najčastejší dôvod zániku aj dobrých konceptov,“ vysvetľuje Patrik.
Prevádzka priťahuje pozornosť aj svojím bohatým barovým sortimentom, kde nájdete rôzne koktejly, domáce limonády a najlepšie miestne i medzinárodné nápoje, ktoré má pod palcom slovenský barman Marek Klčo.
Pri vymýšľaní nových kokteilov a zostavovaní nápojových lístkov sa Marek snaží o to, aby v ňom boli kokteily, ktoré sú zaujímavé svojím vzhľadom a využili sa v nich netradičné ingrediencie, čoho výsledkom sú zaujímavé nové chute.
„Od domácich limonád, ktoré robíme z odšťaveného ovocia a pyrečok, až po jedinečné kombinácie gin tonicov, ktoré namiešame podľa chuti a tak, aby sedeli k naším burgrom. Nájdete tu gin tonic do 6 eur a kombinácie také, aké len tak ľahko nenájdete. Napríklad olivový tonic s rozmarínom a No1 ginom, či španielsky gin s rebarborovým tonicom a lesným ovocím,“ opisuje barman.
Svetová úroveň, no dostupná pre všetkých
Bratislavská prevádzka je tiež miesto s originálnym dizajnom neďaleko centra mesta, nachádza sa na Šafárikovom námestí. Aj napriek tomu, že v priestoroch dominuje čierna farba, panuje tu skutočne inšpiratívna atmosféra.
Toto miesto priťahuje ľudí, ktorí sú unikátni a svoji. O dizajn prevádzky sa postaral sám majiteľ. Hneď pri vchode do prevádzky človeku udrie do očí mramorový bar, ktorý rozjasňuje interiér a imitácia hviezdnej oblohy symbolizuje tajomno a nekonečno.
„Riadime sa mottom: Black is our happy color. Kombinácia čiernej a medenej farby je pre nás symbolom elegancie. Ide navyše o farbu, ktorá je nadčasová a nevyjde z módy ani po niekoľkých rokoch,“ tvrdí podnikateľ.
„Snažil som sa, aby celkový brand bol jednoliaty a na svetovej úrovni, a to od brandingu až po dizajn architektúry podniku či chuť jedla. Ide o podnik, ktorý pôsobí na vysokej úrovni, ale je dostupný pre každého,“ dodáva Patrik.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Patrik s úsmevom spomína aj na to, ako jeho prevádzku navštívili aj známe tváre slovenského šoubiznisu. Nasýtili napríklad Emmu Drobnú, Zuzanu Plačkovú, Mareka Hamšíka, či Rytmusa, Separa alebo Majka Spirita.
Patrik tvrdí, že sociálne siete sú skvelým reklamným manévrom, a to nielen v gastre, ale aj v iných biznisoch.
„My sme nikoho neoslovovali, tí ľudia si nás našli sami. Oslovilo ich prevedenie, kvalita videí, fotografií aj marketing na sociálnych sieťach, na ktoré nie sú na Slovensku zvyknutí,“ dodáva.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Najnovším Patrikovým projektom je novootvorený priestor pre autičkárov. Jump Street car meet point na Panónskej ceste 45 v Petržalke spája ľudí pri skvelom jedle, hudbe a pekných autách.
„Kombinácia nášho foodtrucku a áut vytvára scénku ako z filmu Rýchlo a zbesilo. Organizujeme tam rôzne akcie, pri ktorých sa premietajú aj rôzne filmy,“ ozrejmuje majiteľ, ktorý s foodtruckom brázdi aj slovenské festivaly či streetfoodové akcie.
View this post on Instagram
Ďalším z Patrikových biznisov je Jump Street Fit. Ide o kiosk vo food courte v Eurovei, ktorý sa zameriava na zdravé stravovanie. „Môžete si v ňom vyskladať tanier plný zdravých surovín,“ objasňuje majiteľ.