Slovenský operátor čelí rozsiahlemu kybernetickému útoku. Dovolateľnosť je limitovaná
- Slovak Telekom sa počas nedele stal terčom rozsiahleho kybernetického útoku
- Prioritou je, aby mohli zákazníci využívať svoje služby na ich sieťach
- Slovak Telekom sa počas nedele stal terčom rozsiahleho kybernetického útoku
- Prioritou je, aby mohli zákazníci využívať svoje služby na ich sieťach
Slovak Telekom (ST) sa počas nedele (26. 6.) stal terčom rozsiahleho kybernetického útoku. Ako ďalej informovala spoločnosť na sociálnej sieti, podnikla viaceré analýzy na vyhodnotenie celkových dosahov útoku a zároveň realizuje množstvo aktivít na obnovovanie viacerých interných systémov.
„Dovoľujeme si vás informovať, že Slovak Telekom sa počas nedele 26. júna 2022 stal terčom rozsiahleho kyber útoku. Podnikli sme viaceré analýzy na vyhodnotenie celkových dopadov útoku a zároveň realizujeme množstvo aktivít pre obnovovanie viacerých interných systémov,“ uviedla spoločnosť na sociálnej sieti.
Najvyššia priorita
„Našou najvyššou prioritou je, aby naši zákazníci mohli neustále využívať svoje služby na našich sieťach. Aj v tejto situácii vkladáme extra úsilie, aby prevádzka služieb našim zákazníkom prebiehala v plnom režime, či ide o mobilné paušály, predplatené služby, pevný internet alebo TV služby,“ spresnil ST.
V súčasnosti sú zasiahnuté interné IT systémy spoločnosti, bez ktorých nefunguje web či Telekom aplikácia. „Dovolateľnosť na naše telefonické linky je limitovaná, či už služby zákazníkom alebo technický helpdesk. Naše predajne sú otvorené, ale momentálne fungujú iba v obmedzenom režime, kým nedôjde k postupnej obnove IT systémov,“ priblížila spoločnosť. O výpadkoch informoval aj portál Fontech.
„Mrzí nás, že v súčasnosti nemôžu zákazníci vybaviť svoje požiadavky, ale naše tímy sú vo dne i v noci v plnom nasadení. Očakávame, že obnova interných systémov bude prebiehať postupne a priebežne o nej budeme informovať,“ dodal Slovak Telekom.
Čítajte viac z kategórie: Zo Slovenska
Zdroje: TASR, Facebook/Telekom SK, Fontech