Slováci sú veční odborníci na všetko, v kaviarniach si ale stále bez hanby pýtajú „presso“ či „pikolko“
- Nájsť dobrého baristu je ťažké, avšak nájsť dobrého zákazníka môže byť ešte ťažšie
- Zákazníci aj v dnešnej dobe robia množstvo chýb
- Nájsť dobrého baristu je ťažké, avšak nájsť dobrého zákazníka môže byť ešte ťažšie
- Zákazníci aj v dnešnej dobe robia množstvo chýb
Pokiaľ si si myslel, že práca v kaviarni, reštaurácii či nebodaj bare je prechádzka ružovou záhradou, tak ťa musím sklamať. Práca v gastro sektore ťa veľa naučí. Ak sa už rozhodneš pre prácu v gastre, tak sa musíš pripraviť na situácie, ktoré vedia zdvihnúť tlak aj ostrieľanému veteránovi.
Sú momenty, kedy sa treba, jednoducho, zhlboka nadýchnuť a s úsmevom sa povzniesť nad často vtipnými požiadavkami zákazníkov. Práve preto sme sa ti rozhodli priniesť pohľad z druhej strany a ukázať pár chýb, ktorých sa dopúšťajú zákazníci. Sú poctivo zozbierané priamo z terénu a vlastných skúseností.
Poprosím jedno „presso“
Nekonečná debata v slovenskom svete kávy stále trvá a ešte pár rokov potrvá. Staršia generácia má zaužívaný názov známy ako „presso“. V zahraničí veru pri objednaní pressa ďaleko nezájdeš, nakoľko tento termín je pre nich absolútne neznámy. Čo za nápoj sa však skrýva za týmto názvom? Vlastne nikto tak celkom netuší.
Pre každého môže toto pomenovanie znamenať celkom iný druh nápoja. Zatiaľ čo sa za tým môže schovávať chuťou nabité espresso, môže to zároveň byť aj espresso lungo, ktoré je objemovo väčšie vďaka pridaniu horúcej vody.
Čo by však malo vymiznúť úplne, je presso, pri ktorom nechá barista extrakciu po dlhší čas. Nielen, že jediné, čo ucítiš, bude chuť spálenej kávy. Rovnako si do svojej rannej dávky energie vpustíš riadnu dávku kofeínu a ešte väčšiu dávku škodlivých látok, ktoré negatívne vplývajú na tvoj tráviaci systém.
Pokiaľ však nevieš, ako sa tvoj obľúbený nápoj volá, nie je hanba sa opýtať. Nakoniec tak znížiš šancu negatívneho zážitku z podniku a každý dobrý barista ti s úsmevom na tvári zodpovie.
Veční odborníci na všetko, ktorí si povedať nedajú
Odborníci sa nájdu všade. Pokiaľ však nie sú profesionálnymi hokejovými trénermi, virológmi, prípadne aspoň všeobecnými odborníkmi, tak sú expertmi na všetky typy praženia alebo aj na to, ako mať správne nasadenú zásteru.
Tento typ zákazníkov má vo svojej záľube dokazovať to, že vedia podstatne viac ako človek školený na danú činnosť. Medzi mojich osobných favoritov určite patria ľudia, ktorí 20 minút premýšľajú nad tým, aké praženie si dajú.
Snažia sa prísť na každý chuťový profil v káve, ktorú má barista na mlynčeku a následne si aj tak objednajú latte v skoro pol litrovom pohári. Aj toto sú však ešte momenty, ktoré skúsený barista vie prehryznúť a povzniesť sa nad ne.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Popri práci v gastre ťa môže stretnúť naozaj čokoľvek
- Niektorým situáciám by si ani sám neuveril
- Toto sú tie najväčšie bizarnosti, ktoré sa mi pri práci baristu stali
- Možno ich robíš aj ty a ani o tom netušíš
- Zažil som si zákazníčku, ktorá po prečítaní chuťových profilov na kávovom balíčku zhrozene pri odchode dodala: „Skoro ste ma zabili! Je tam napísaný chuťový profil po orieškoch a ja mám alergiu na oriešky!“
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy