Cestovky Slovákov v Egypte po útoku žraloka zavádzali. Inšpekcia ich praktiky označila za nekalé
- Cestujúci sa v Egypte nemohli kúpať pre nariadenia tamojšej vlády
- Hromadne podali sťažnosti a reklamácie
- Na cestovky si posvieti obchodná inšpekcia
- Cestujúci sa v Egypte nemohli kúpať pre nariadenia tamojšej vlády
- Hromadne podali sťažnosti a reklamácie
- Na cestovky si posvieti obchodná inšpekcia
Juraj, ktorého celé meno máme v redakcii, sa s rodinou na začiatku júla rozhodol vycestovať na exotickú dovolenku. Išlo im hlavne o to, aby zažili dobrodružstvo, pričom nemali vytipovanú konkrétnu destináciu.
So svojimi požiadavkami preto prišli do slovenskej pobočky českej cestovnej kancelárie Fischer. Špecialista v cestovke im odporučil Egypt, a to konkrétne oblasť Makadi Bay v Hurgade.
„Problém bol v tom, že my sme prišli do cestovnej kancelárie, informovali sa o dovolenke a tento konkrétny zájazd nám bol ponúknutý ako zážitkový s možnosťou potápania a šnorchlovania. Odleteli sme ešte v ten deň večer o desiatej, takže sme si len zbalili veci a ťahali na letisko,“ spomína Juraj.
Vedel o tom, že v Egypte sa na začiatku júla odohral desivý atak žraloka na nemeckú turistku, no prílišnú pozornosť tomu nevenoval, keďže pracovník cestovnej kancelárie mu o žiadnych obmedzeniach nehovoril.
A tak rodina 5. júla pricestovala do päťhviezdičkového rezortu Serenity Makadi Beach v Hurgade. Za luxusnú dovolenku vysolili bez mála 1 900 eur. Vtedy ešte netušili, že celý pobyt strávia pri bazéne.
„Keby som o takomto článku, ako ste napísali, vedel skôr, tak tam nejdem, to hovorím na rovinu. Alebo si to vopred overím v tej cestovnej kancelárii a zahrniem do podmienok zmluvy,“ hovorí Juraj, ktorý sa ozval redaktorke Startitup.
A keďže Juraj nie je jediný oklamaný Slovák v Egypte, tentoraz sme sa rozhodli obrátiť aj na kompetentné úrady, a to konkrétne Slovenskú obchodnú inšpekciu, aby situáciu s cestovnými kanceláriami, ktoré klientom zatajili dôležité informácie, začala riešiť.
Obchodné praktiky cestoviek, ktoré zaviedli svojich zákazníkov, označila za nekalé a Slovákom poskytli presný návod, ako majú postupovať. Vráťme sa však na začiatok, k 5. júlu, keď rodina do letoviska pricestovala.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Kde sa rodina kúpala namiesto mora
- Prečo zákaz neustále predlžovali
- Ako znela odpoveď na Jurajovu reklamáciu
- Šokujúce stanovisko cestovnej kancelárie
- Odpoveď Slovenskej obchodnej inšpekcie
- Čo môžeš urobiť v prípade, že ti cestovka nechce vrátiť peniaze
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity