Za neuveriteľných pár mesiacov postavil komplex, z ktorého ľudia šalejú. Generuje mu 500-tisíc ročne
- Isaac French postavil hotel v škandinávskom štýle len za 9 mesiacov
- Má iba 25, ale za rok sa mu podarilo na rezerváciách vygenerovať 500 000 dolárov
- Isaac French postavil hotel v škandinávskom štýle len za 9 mesiacov
- Má iba 25, ale za rok sa mu podarilo na rezerváciách vygenerovať 500 000 dolárov
Mladý 25-ročný Isaac French je spolumajiteľom výnimočného hotela, respektíve komplexu, ktorý sa mu podarilo otvoriť začiatkom roka 2022. Isaacovou výhodou a dôvodom, prečo sa rozhodol podnikať v tejto oblasti, boli jeho skúsenosti so stavbou, ktoré nabral počas mladosti v otcovej stavebnej firme. A tak pre neho nebolo náročné si komplex pozostávajúci zo siedmich chatiek postaviť.
Rozhodol sa využiť trh s nehnuteľnosťami a vstúpiť do nepoznaných vôd podnikania. Pôvodne mal namierené úplne iným smerom. Prevádzkoval účtovnícku cloudovú firmu, v ktorej bol sám aj účtovníkom.
Vždy však túžil v Amerike vytvoriť koncept moderného škandinávskeho bývania a vtedajšiu priaznivú situáciu na trhu bral ako znamenie. Napokon to však nebolo najlepším znamením, keďže sa mu výstavba značne predražila, k tomu sa ale dostaneme neskôr. Práca v otcovej stavebnej firme mu dala všetky potrebné skúsenosti, preto bolo takmer jasné, že svoj nápad zrealizovať zvládne.
French mal podnikateľského ducha a túžba po splnení jeho sna bola silnejšia ako obavy pred neúspechom. Za realizáciu svojho sna vďačí aj svojmu otcovi, pretože vďaka jeho firme dostal úver v banke, ktorý by za normálnych okolností nedostal.
Ako sa buduje hotel generujúci 500 000 USD ročne ?
Isaac kúpil v marci 2021 pozemok, na ktorom postavil sedem chatiek s rozlohou 550 až 650 metrov štvorcových vo výnimočnom škandinávskom architektonickom štýle. Ako píše Entrepreneur, od svojho otvorenia vygenerovalo Live Oak Lake viac ako 500 000 dolárov na rezerváciách.
Frenchovi sa podarilo premeniť prázdny pozemok v meste Waco v Texase na luxusný malý hotel len za 9 mesiacov. Na kúpu pozemku využil svoje úspory a päť akrov ho vyšlo na 138 000 dolárov. Na výstavbu svojho malého hotela už musel využiť pomoc banky a zobrať si úver.
Výstavba hotela, ktorý otvoril svoje brány v januári tohto roku, ho nakoniec vyšla 2,5 milióna dolárov z pôvodne odhadovaných 1,6 milióna dolárov. Dôvodom tohto navýšenia bola aj súčasná situácia vo svete a s ňou súvisiaci nedostatok pracovnej sily aj prudký nárast cien dreva či doplnkov.
https://twitter.com/Entrepreneur/status/1582771213994455041
Dôvodom vysokých nákladov bolo tiež, že sa rozhodol pre špičkové materiály a veľmi pekné zariadenie. Chcel, aby hotel dosiahol rovnováhu medzi tým, aby bol úplne stratený v prírode, a tým, aby pôsobil ako dedina. Drobné domčeky sú od seba vzdialené niekoľko sto metrov a obklopené stromami.
V čom je komplex iný ako ostatné?
Isaac sa snažil okrem výnimočného dizajnu dopriať zákazníkom aj jedinečný zážitok. Live Oak Lake má aj piknikové stoly, paddleboardy a kajaky. Každá chatka má okná od podlahy až po strop a dve poschodia, kde nájdeš otvorenú kuchyňu, vonkajšiu vírivku, hojdaciu sieť a ohnisko.
Ceny chatiek má nastavené takmer identicky a noc v chatke stojí počas týždňa 300 dolárov. Počas víkendov sa ich cena môže vyšplhať na 450 až 500 dolárov. Ak by si však mal záujem stráviť noc v takejto chatke počas rušných období, ako je napríklad maturitný víkend alebo futbalové zápasy miestnych maturitných škôl, cena sa vie vyšplhať až na 1 200 dolárov.
Ako píše Independent, na stanovenie ceny za chatku používa softvér na tvorbu cien, ktorý odráža zvýšenie ceny a zľavy, a zjednotí ich na všetkých účtoch v závislosti od dopytu v jeho oblasti.
Zákazníci majú možnosť vidieť aj prirážky, ktoré si účtuje napríklad Airbnb, a to motivuje ľudí, aby rezervácie robili priamo cez oficiálnu stránku. French sa vyjadril, že miera obsadenosti predstavuje približne 90 až 95 percent, pričom takmer 70 percent rezervácií pochádza priamo z webovej stránky Live Oak. Zvyšných 30 percent predstavujú rezervácie na Airbnb, Vrbo a Booking.com.
Za úspech vďačí aj influencerom a sociálnym sieťam
Za veľkú časť svojho úspechu považuje aj silu sociálnych médií a spolupráce, ktoré ponúkol cestovateľským influencerom. Jeho stránka na Instagrame má v súčasnosti viac ako 50 000 sledovateľov, ktorých považuje za hlavný zdroj rezervácií.
Čítajte viac z kategórie: Zahraničie
Zdroje: Entrepreneur, Independent, Twitter