Majiteľ Dráčika po kritike prehovoril: Podstatné je, že nevytvárame toxické prostredie

  • Správy, ktoré zverejňuje Dráčik, vyvolali vlnu kritiky
  • Majiteľ známeho slovenského hračkárstva sa vyjadril
predajňa Dráčik počas korona opatrení
Predajňa siete Dráčik počas obdobia lockdownu, archívna snímka TASR/Pavol Zachar
  • Správy, ktoré zverejňuje Dráčik, vyvolali vlnu kritiky
  • Majiteľ známeho slovenského hračkárstva sa vyjadril

Iba prednedávnom zverejnila známa slovenská sieť hračkárstiev Dráčik svoje vyjadrenie k nanajvýš citlivej téme, ktorá rezonovala na Slovensku. Ujala sa toho opäť veľmi svojským spôsobom, ktorý šokoval širokú verejnosť. Nebol to však prvý banner, ktorý zdvihol Slovákom mandle, zvláštne až konšpiračné odkazy sa na stránke objavujú pravidelne.

Na oficiálnej stránke hračkárstva zverejnili banner s titulkom „Pravý význam nezmyslov LBGT3, BEMELEM a podobne“. Pohár trpezlivosti ich verných zákazníkov a zákazníčok však pretiekol. 

Slovenská internetová verejnosť na správy na webe hračkárstva Dráčik reaguje výzvou. Tá sa na sociálnych sieťach nesie v hesle #bojkotujemdracik, ako sme ťa už informovali v našom článku.

Majiteľ slovenskej siete hračkárstiev Dušan Víglaský sa rozhodol na výzvu, ktorú iniciovala redaktorka denníka SME, blogerka a influencerka Veronika Rosputinská, reagovať na oficiálnej stránke Dráčika.

Ťažké časy

„Úprimne Vám ďakujem za obrovskú podporu. Mám z toho radosť, že toľkým ľuďom záleží na osude Slovenska, čím zároveň troškou prispievame k tomu, že táto planéta je ešte nad vodou,“ píše v úvode Víglaský.

Podľa slov Víglaského je „pochopiteľné“, že názory ľudí „sa môžu v mnohom odlišovať, ale to je normálne“. „Nie sme roboti. Podstatné je, že nevytvárame toxické prostredie a rozdielnosť názorov nás zbližuje v komunikácii,“ pokračuje vo vyjadrení.

Ďalej píše o tom, že sa ľudia a svet „zbláznili“. „Biele vyhlasujú za čierne a čierne za biele, mier za vojnu a vojnu za mier,“ píše Víglaský, pričom sa pýta, prečo to vlastne robia.

„Možno sa boja, neveria si, chcú škodiť alebo pre peniaze. Opakujú niekoho názor, lebo si myslia, že ich to zachráni. Lepšie by bolo, keby hľadali pravdu. Možno ešte potrebujú čas,“ odpovedá Víglaský vo vyjadrení na svoju vlastnú otázku.

Ľuďom Víglaský odkazuje, aby sa nebáli. Jediné, z čoho by mali mať všetci strach, je podľa neho „páchanie nespravodlivosti“. V závere svojho vyjadrenia majiteľ Dráčika upozorňuje na „náročné časy“, ktoré prichádzajú.

„O Dráčik nemajte starosť. Kupujte len pre radosť a koľko potrebujete. Čakajú nás dosť náročné časy, kým nestrasieme hydru z nášho chrbta. Zíde sa vám každé euro. Nestrácajme nádej, netreba bedákať a lamentovať, ale hľadajme spôsob, ako byť užitočný a pomáhať si,“ zakončil svoje vyjadrenie Víglaský.

predajňa dráčik
zdroj: Startitup/Ivana Sladkovská

Koniec trpezlivosti

Pohár trpezlivosti však nepretiekol iba slovenskej internetovej verejnosti. Ako sme ťa v predchádzajúcom článku informovali, zareagoval aj známy výrobca originálnych stavebníc LEGO.

LEGO zverejnilo na sociálnej sieti Facebook predvianočné video, pod ktorým sa objavilo zopár komentárov. LEGO totiž distribuuje svoje výrobky aj do hračkárstva Dráčik, ktoré v poslednej dobe rieši problémy pre svoje vyjadreniam na webe. Jedna z komentujúcich uviedla: „Hanbila by som sa dodávať svoje produkty takému predajcovi, akým je Dráčik. V tom obchode nenakúpim nikdy.“

Ďalší z komentujúcich, Michal, sa priamo spýtal: „Dobrý deň, dokedy bude Lego dodávať svoje produkty do Dráčika?“. Oficiálna facebooková stránka LEGO mu ihneď poskytla odpoveď. 

„Dobrý deň, Michal. Veríme, že každý je úžasný a mal by sa cítiť súčasťou tímu, spoločnosti. Boli sme sklamaní, keď sme videli komunikáciu na webe Dráčik, a pozastavili sme propagačnú inzerciu, zatiaľ čo situáciu preskúmame,“ uviedla spoločnosť LEGO v komentári.

Zdroje: Dráčik, SIU

Najnovšie videá

Trendové videá