Fenty z Rihanny spravila úspešnú miliardárku. Za prvých 40 dní zarobila to, čo iní nestihnú za život
- Rihanna stojí za značkou Fenty, ktorá ju doviedla k miliardám na účte
- Okrem módneho priemyslu búra aj stereotypy
- Rihanna stojí za značkou Fenty, ktorá ju doviedla k miliardám na účte
- Okrem módneho priemyslu búra aj stereotypy
Na svete je enormné množstvo značiek, ktoré patria celebritám. Aj napriek tomu, že ich je na trhu veľmi veľa, tak len malé množstvo z nich má tendenciu a potenciál na úspech.
V prípade Rihanninej módnej značky Fenty sa môžeme rozprávať o kombinácii skvelého marketingu a kvalitného produktu. Aj tieto dva hlavné faktory zapríčinili obľubu a predaje už od samého začiatku pôsobenia.
Fenty sa stalo ikonou
Hádam každý, kto sa zaujíma o módu, sa stretol so značkou Fenty. Fenty je módny dom, ktorý zastrešuje viaceré výrobky a odvetia. Speváčkino celé meno znie Robyn Rihanna Fenty. Názov jej úspešnej firmy je teda jednoducho jej priezvisko.
Najzákladnejšou značkou je Fenty Beauty, ktorá sa zameriava primárne na kozmetiku. Nájdeš v nej rôzne produkty s veľmi bohatou paletou pre odlišné odtiene pleti.
Savage x Fenty je spojenie firmy Fenty a módnou skupinou TechStyle. Spolu svetu predstavujú svoje kúsky z oblasti spodnej bielizne. Už od začiatku upriamujú pozornosť aj na plus size modely.
Puma je značka tenisiek a oblečenia, ktoré sa stali skutočnou legendou. Keď sa následne stretnú dve legendy, tak vznikne kolaborácia Fenty x Puma, ktorá prinášala unikátne trendy v oblasti oblečenia, tenisiek a doplnkov.
Rihanna ovládla Fashion Week
Poďme sa ešte pozrieť na úplný začiatok. Na odhalenie svojho brandu si vybrala Rihanna ten najlepší moment. Fashion Week je obdobie, keď po celom svete ožívajú ateliéry tých najlepších návrhárov a svoje najlepšie kúsky predvádzajú na mólach.
V roku 2017 sa uskutočnil tento týždeň módy v New Yorku a začínal 7. septembra. Deň na to sa Rihanna rozhodla ovládnuť celý Fashion Week. Predstavila tam práve značku Fenty a ukázala prvé produkty. Portál 440 Industries informoval, že medzi prvé patrila séria make-upov Fenty Beauty.
Množstvo vplyvných ľudí, ako aj magazíny po celom svete, v tom roku hovorilo o tom, ako sa Fashion Week stal Rihanna Week.
Spojila sily s druhým najbohatším mužom sveta
Väčšina celebrít, ktoré sa rozhodnú si založiť vlastnú značku, za tým vidí primárne ďalší príjem popri kariére. Ich silné mená im zvyčajne k tomu veľmi dopomôžu. Keď sa však pozrieme na značku Fenty, tak môžeme spozorovať celkom inú víziu. Od začiatku bolo cieľom priniesť značku, ktorá by bola pre všetkých.
„Chcela som sa uistiť, že ženy všetkých odtieňov pleti budú môcť byť zahrnuté do toho, čo som vytvorila,“ napísala Rihanna.
Práve týmto chcela priniesť zmenu do sveta kozmetiky, a preto do svojich produktov zahrnula taký pestrý výber pre veľké pleťové spektrum. Predtým, ako samotnú značku Fenty Beauty Rihanna v roku 2007 spustila, spolupracovala s gigantom kozmetického sveta MAC.
Treba však ešte poznamenať, že celá spoločnosť Fenty nie je v plnom vlastníctve Rihanny. Ako informuje Forbes, svoju polovicu vlastní ďalší módny gigant, ktorým je skupina LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy). Tejto spoločnosti šéfuje Bernard Arnault, ktorý je považovaný za druhého najbohatšieho muža sveta podľa portálu Bloomberg.
Rihanna však stále drží primárne svoju víziu a nenecháva si do nej zasahovať. Zároveň sa touto spoluprácou stala aj prvou ženou tmavej pokožky, ktorá vytvorila pre LVMH vlastnú značku.
Vtedajšia najmladšia miliardárka v USA
O Rihanne sa nedá rozprávať len ako o skvelej speváčke, ale určite aj ako o skvelej biznis dive. Značky z dielne Fenty z nej spravili podľa rebríčka Forbes najmladšiu self-made miliardárku v Spojených štátoch amerických za rok 2022.
V prípade jej značky Fenty Beauty sa môžeme rozprávať o enormnom úspechu, ktorý sa dostavil už počas prvých 40 dní od spustenia predaja. Za toto obdobie zaznamenala podľa magazínu Vogue tržby v hodnote 100 miliónov dolárov.
Za prvý rok sa ich tržby priblížili k neuveriteľnej hranici pol miliardy dolárov. Týmito zárobkami predbehla aj veľké mená ako Selena Gomez, Lady Gaga, ale aj Kylie Jenner.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Krok Pumy pribrať Rihannu do spolupráce bola skvelá voľba pre celú firmu. Podľa agentúry Bloomberg sa podarilo navýšiť zisk spoločnosti o neuveriteľných 17,1 % odkedy spoluprácu oznámili.
Kolekcie spodnej bielizne Savage x Fenty môže byť pre Rihannu dosť kľúčové v najbližšom období. Aj vďaka tejto značke sa čoskoro môže dostať cez hranicu 3 miliárd dolárov v celkovom majetku. V súčasnosti podľa portálu OLBG sa jej tržby pohybujú v hodnote 150 miliónov dolárov za celú dobu pôsobenia značky.
Koniec jednej éry
Niekedy sa v biznise človek stretne s nepredvídateľnými výzvami a inak to nebolo ani v prípade speváckej divy. Pandémia predstavila skutočnú výzvu pre jej odevný biznis so značkou Fenty, ktorá sa vyrábala vo Francúzsku a Taliansku. Zatiaľ čo sa Savage x Fenty rozrástlo a stále expanduje, tak Fenty museli pozastaviť svoju výrobu.
„Rihanna a LVMH sa spoločne rozhodli pozastaviť aktivitu v oblasti konfekcie so sídlom v Európe, kým nebudú lepšie podmienky,“ vyjadrila sa spoločnosť LVMH pre WWD.
Nateraz sa rozpráva iba o pozastavení a budúcnosť je zatiaľ nejasná.
Čítajte viac z kategórie: Zaujímavosti
Zdroje: 440 Industries, Fenty Beauty, Bloomberg, Vogue, Bloomberg, Forbes , Forbes, OLBG