Zlým rozhodnutím si môžeš zničiť Vianoce. Kuriéri varujú pred stupňujúcim sa ošiaľom
- Online nákupy netreba odkladať, najlepšie je objednať si vianočné darčeky ešte v novembri
- Pripomínajú to slovenskí kuriéri
- Online nákupy netreba odkladať, najlepšie je objednať si vianočné darčeky ešte v novembri
- Pripomínajú to slovenskí kuriéri
Kuriéri sa na hlavnú sezónu pripravujú zvýšenými personálnymi kapacitami, modernizáciou vozového parku o elektrické dodávky, ako aj rozšírením kapacity triediacej linky v hlavnom distribučnom stredisku v Ivanke pri Dunaji.
„Už od začiatku novembra zaznamenávame zvýšený záujem o kuriérske služby. Ten na konci novembra pretrváva vplyvom globálnych akcií Black Friday a Cyber Monday. Záujem o kuriérske služby následne kontinuálne vzrastá až do vianočných sviatkov,“ vysvetľuje Ján Ťurek, konateľ Slovak Parcel Service.
Ak patríte medzi tých, ktorí si objednávajú darčeky cez internet, neodkladajte to a nenechávajte si online nákupy na poslednú chvíľu.
Slovak Parcel Service pri predvianočných nákupoch odporúča využívať SPS Parcel Shopy, pri ktorých kuriér doručí zásielku priamo do odberného miesta. Zákazník tak nemusí byť v kontakte s kuriérom, ale pohodlne si vyzdvihne svoj balík v niektorom z SPS Parcel Shopov.
V prípade klasických obchodných prevádzok má príjemca až sedem dní na prebratie zásielky, pri samoobslužných boxoch je to lehota 48 hodín. V oboch prípadoch stačí zákazníkovi na prevzatie zásielky SMS s kódom. Takýchto SPS Parcel Shopov je po celom Slovensku už 1 500.
„Všetkým zákazníkom odporúčame využiť naše SPS Parcel Shopy, z ktorých si preberú balík vtedy, keď im to vyhovuje, a nemusia čakať na kuriéra. Vo väčšine prípadov je to navyše cenovo najatraktívnejšia možnosť doručenia zásielky,“ hovorí Ťurek.
Minulý rok bola kríza
Portál Fontech pred rokom informoval o tom, že pred najväčšími sviatkami roka zažívali kuriérske spoločnosti obrovský nápor. V dôsledku toho bolo doručovanie balíkov značne skomplikované, pretože kuriéri ich nestíhali doručovať. S najväčšími problémami sa stretla spoločnosť Slovak Parcel Service, ktorá na nich reagovala svojsky. Zákazníkom totiž vypla infolinku.
Vyššie uvedené problémy boli spojené predovšetkým so skutočnosťou, že slovenská vláda krátko pred minuloročnými Vianocami zavrela obchody. Ľudia sa tak museli spoľahnúť na nákup darčekov online.
Svoje nám o týchto problémoch povedal aj kuriér, ktorý musel kvôli práci ostať v anonymite.
„Najväčším problémom je koronavírus. Opatrenia nie sú jasné ani pre obchodníkov a nevedia zareagovať. Nevedia, či majú svoju prevádzku otvoriť, alebo nie,“ hovorí.
Dodáva, že predajcovia zároveň nevedia, či majú isté produkty naskladniť, pretože je možné, že na predajni budú stáť aj 3 mesiace. „Ľudia majú tiež strach. Boja sa aj pri skúšaní oblečenia, či to vôbec môžu urobiť. Kuriéri Vianoce doteraz zvládali, ale pandémia to všetko skazila,“ hovorí kuriér.
Niektoré zásielky mali takto pred rokom garantované doručenie do Vianoc. Bolo však mnoho zásielok, ktoré sa k majiteľom do sviatkov nedostali. Čo sa s nimi stalo? Ako uvádza respondent, kuriéri boli v práci opätovne od 27. decembra. „Bolo na ľuďoch, či si svoje zásielky prebrali, alebo nie.“
Zdroje: Fontech, TS/Slovak Parcel Service