Slováci, nenechajte sa nachytať: Alza varuje pred svojím falošným dvojníkom
- O podvode informuje aj skutočný e-shop na svojom webe
- Stránka vyzerá podozrivo už na prvý pohľad
- O podvode informuje aj skutočný e-shop na svojom webe
- Stránka vyzerá podozrivo už na prvý pohľad
O podvodoch na internete informuje Polícia Slovenskej republiky takmer každý deň. Známy je napríklad podvod spojený so Slovenskou poštou a e-mailom.
Novinkou je však podvod spojený s e-shopom Alza, o ktorom obchod informuje na svojej stránke.
„Upozorňujeme na podvodnú stránku, ktorá zneužíva meno našej firmy a práve prebiehajúcu akciu Black Friday. Táto stránka nemá so spoločnosťou Alza.cz a.s. nič spoločné a dôrazne pred ňou varujeme. Všetky oficiálne akcie nášho e-shopu prebiehajú výhradne na našej adrese a napríklad práve akcia Black Friday na našom e-shope zahŕňa tisíc produktov, nie len plienky,“ uvádza veci do poriadku e-shop.
O plienkach originálna Alza píše z toho dôvodu, že na podvodnej stránke nie je v ponuke nič iné. To, že ide o podvod, dokazuje aj fakt, že stránka je plná pravopisných chýb.
Problémy mala v minulosti aj Packeta
Podvody tu boli odjakživa, no s príchodom internetu a takmer neobmedzenými možnosťami sa rozšírili ešte viac. Či už ide o súťaže alebo rôzne ponuky, metódy online zlodejov sú stále sofistikovanejšie. Podvody na inzertných portáloch, kde od obete vylákajú platbu cez PayPal či údaje platobnej karty, sú už obohratá platňa. No podvodníci sú čoraz šikovnejší v tom, ako podvod zamaskovať.
Nedávno sa tvárili ako známa doručovacia služba. Ozvala sa nám totiž obeť jedného z takýchto podvodov. Prostredníctvom internetu chcela predať posteľ a na prvý pohľad úspešný predaj sa premenil na klamstvo zo strany kupujúcej. Obeť, ktorá chcela zostať v anonymite, mihnutím oka prišla o svoje peniaze.
Obeť sa so záujemkyňou, ktorá reagovala na inzerát, dohadovala cez komunikačnú platformu WhattsApp. Komunikácia prebiehala bez akýchkoľvek podozrení.
„Po vzájomnom rozhovore som zistila, že nie je z Bratislavy a výmenu chce uskutočniť pomocou doručovacej spoločnosti Packeta,“ vysvetlila obeť.
Táto kuriérska spoločnosť je známa takmer každému Slovákovi a využívajú ju nielen veľké firmy, ale aj súkromné osoby. Rovnako aj predávajúca, v dôsledku čoho jej tento spôsob zaslania postele pripadal dôveryhodný.
Ľahšia o viac ako 200 eur
Zároveň išlo o výhodnú ponuku, keďže kuriér by pre posteľ prišiel priamo k obeti, zaviezol ju kupujúcej a následne by došlo k prevodu financií. Jednoducho, úplne bežný postup, ktorým si prešiel každý zákazník online obchodov.
Veci sa však začali komplikovať po tom, čo kupujúca poslala obeti link spoločnosti „Packeta“, prostredníctvom ktorého mala overiť platbu. Ako nám predávajúca vysvetlila, najprv jej daný odkaz nefungoval, v dôsledku čoho kontaktovala zákaznícky servis.
„Ten mi veľmi ochotne pomohol, vysvetlil všetky kroky a ďalší postup. Formulár si vyžadoval vyplnenie údajov mojej karty a následne ma požiadal o vyplnenie môjho aktuálneho zostatku na karte,“ povedala obeť podvodu.
Avšak, po tomto kroku jej bolo z účtu stiahnutých 229 eur, pričom zákaznícky servis sa vyjadril, že peniaze z účtu sú zmrazené do času, kým banka tento prevod nepotvrdí. To bolo naposledy, kedy sa obeť dokázala skontaktovať so zákazníckym servisom.
„Keď som sa pokúsila opätovne načítať internetovú stránku, už nefungovala. V tom okamihu mi došlo, že išlo o podvod,“ skonštatovala predávajúca a rozhodla sa kontaktovať banku.