Táto správa Bratislavčanov nepoteší: Vallo oznámil posun termínu električkovej trate v Petržalke

  • Vallo dúfal, že električková trať bude hotová do konca roka 2023
  • V sklze je tiež aj proces zabezpečenia externých finančných zdrojov
Matúš Vallo, primátor Bratislavy, električky v hlavnom meste
Matúš Vallo, primátor Bratislavy, električky v hlavnom meste TASR/Jaroslav Novák TASR/Dano Veselský
  • Vallo dúfal, že električková trať bude hotová do konca roka 2023
  • V sklze je tiež aj proces zabezpečenia externých finančných zdrojov

Primátor Bratislavy Matúš Vallo na štvrtkovom rokovaní mestského zastupiteľstva potvrdil, že druhá etapa projektu električkovej trate v Petržalke, v úseku od Jungmanovej po Janíkov dvor sa v pôvodnom plánovanom termíne nestihne dokončiť. Termín bol do konca roka 2023. 

Vallo priblížil, že projekt by mal byť ukončený v roku 2024. Revidovaný harmonogram stavebných prác by mal byť bližšie známy v najbližších týždňoch.

„My sme stále dúfali, že električka bude jazdiť do konca roka 2023, pravdepodobne to bude prvá polovica roka 2024,“ skonštatoval Vallo. O konkrétnych termínoch hovoriť nechce. Odpovede má dať aktualizovaný harmonogram stavebných prác, o ktorom stále rokuje hlavné mesto spolu so zhotoviteľom prác.

„Predstavíme nové fázovanie. Čakáme na nový časový rámec, ktorý by sme mali uzavrieť v týchto týždňoch,“ poznamenal Vallo. Informácia bude následne predstavená aj mestskému poslaneckému zboru.

Bratislavské mestské zastupiteľstvo vo štvrtok zobralo na vedomie informáciu o stave prípravy tohto dopravného projektu. Z nej napríklad vyplýva, že v hre je aj uplatnenie si zmluvnej pokuty voči stavebníkovi za nedodržanie termíny druhého míľnika. Ten mal pôvodne dosiahnuť v druhej polovici novembra, avšak nestalo sa tak. Niektoré práce sú hotové na 25 či 44 percent, niektoré však na nula percent.

„Hlavné mesto oznámi zhotoviteľovi možnosť uplatnenia si zmluvnej pokuty za nesplnenie míľnika č. 2,“ konštatuje v materiáli.

V sklze je tiež podľa uvedených informácií aj proces zabezpečenia externých finančných zdrojov, keďže väčšina nákladov má byť hradená z eurofondov. Schválenie podanej žiadosti o nenávratný finančný príspevok (NFP), ktorú magistrát podal v októbri, sa očakáva v januári 2023. Pôvodne sa hovorilo o auguste 2022.

Výstavbu trate za vyše 70 miliónov eur bez DPH v úseku Bosákova – Janíkov dvor spustili minulý rok koncom novembra. Väčšina nákladov má byť hradená z eurofondov a mesto deklaruje, že neprepadnú. Stavbu realizuje vysúťažená skupina dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka (spoločnosti Aldesa Construcciones Polska a Aldesa Construcciones).

Práce boli v tomto roku na niekoľko mesiacov výrazne utlmené z dôvodu rokovania o dodatku pre zdražovanie stavebných materiálov. Opätovne sa po dohode s konzorciom rozbehli v polovici augusta.

Zdroj: TASR

Najnovšie videá

Trendové videá