Horor v Košiciach: Šoféri známej taxislužby sa nepoučili, Kovačič Hanzelová upozorňuje na nový prípad

  • Košičanka mala po nepeknom zážitku v taxíku kontaktovať políciu
  • Od Boltu ani z polície sa k ďalších informáciám nedostala
Ilustračná foto
Ilustračná foto Unsplash/Priscilla du Prezz, Startitup - Zuzana Kovačič Hanzelová Unsplash/Humphrey Huleba
  • Košičanka mala po nepeknom zážitku v taxíku kontaktovať políciu
  • Od Boltu ani z polície sa k ďalších informáciám nedostala

Zuzana Kovačič Hanzelová, slovenská novinárka, po menej ako dvoch mesiacoch na svojom Instagrame informovala o ďalšom príbehu v kauze Bolt. Ako sme ťa už informovali, Hanzelová pred časom upozornila ženy na to, aby si aplikáciu Bolt vymazali. Na Instagrame v tom čase opísala niekoľko zlých skúseností, ktoré v tejto taxislužbe zažila nielen ona, ale aj iné ženy.

Tentokrát informuje na instagramových „InstaStories“ o príbehu mladej Košičanky, ktorú mal taxikár viezť. Píše, že odparkoval na „škaredom mieste, púšťal po*no“ a opisoval jej svoju erekciu a následne ju aj znova kontaktoval, napísala Košičanka. Zároveň „poďakovala“ spoločnosti Bolt za všetky nekonkrétne odpovede na otázky, ktorých sa žena od nich absolútne slušným spôsobom dožadovala.

Žena mala po nepeknom zážitku v taxíku kontaktovať políciu a, prirodzene, aj spoločnosť Bolt. Muž, ktorý Košičanku viezol, sa jej opätovne ozval, napísal jej SMS správu na jej súkromné číslo, kde sa jej ospravedlňuje: „Ešte raz prepáč, nedobre sa cítim, nemal som flirtovať s tebou, prepáč, ešte raz pekný večer a pekného Silvestra.“

Zvláštnejšie ako ospravedlnenie SMS správou na súkromné číslo jeho zákazníčky je už len fakt, že muž svoje činy, ktoré v taxíku predvádzal, nazýva flirtom.

Dotyčná sa snažila od Boltu zistiť, aké osobné údaje poskytuje aplikácia vodičovi. „Vidí meno aj priezvisko, prípadne môj mail? Bojím sa o svoju ďalšiu bezpečnosť v prípade, že príde o prácu,“ pýta sa Košičanka platformy Bolt.

Tí jej odpísali, že sa môže uistiť, že voči vodičovi boli „podniknuté príslušné opatrenia“. „Budeme spolupracovať s policajnými vyšetrovaniami, keď nás budú kontaktovať.“ Na otázku ohľadom poskytovania osobných údajov jej teda Bolt neodpovedal.

Kovačič Hanzelová ďalej píše, že slovenská polícia mala dotyčnej osobe povedať, že takýto čin môžu vyriešiť jedine ako priestupok, pričom po tom, ako Košičanka telefonovala na 158, sa jej nikto z príslušníkov zboru už viac neozval.

Košice Taxi 24 odporúča zvýšenú obozretnosť pri objednávaní taxi cez online platformy, keďže vodiči týchto služieb neprechádzajú žiadnou kontrolou zo strany platformy, a jazdiť s nimi môže prakticky ktokoľvek.

Maskovanie telefónnych čísel

Redakcia Startitup sa rozhodla Bolt kontaktovať. Tí následne podali stanovisko: „Mrzí nás daná situácia a v prípade sme podnikli rázne kroky. Dôrazne odsudzujeme akýkoľvek druh nevhodného správania, či už zo strany partnerských vodičov, alebo zo strany používateľov aplikácie. Náš tím je súčinný aj s políciou, preto ju odporúčame kontaktovať vždy, ak došlo k trestnému činu. Pri všetkých incidentoch, ktoré sú nahlásené nášmu tímu, ich okamžite dôsledne preverujeme a vyvodzujeme dôsledky.“

Bolt taktiež skonkretizoval, aké údaje vodiči a aplikácia Bolt dostáva, teda tie údaje, ktoré sú viditeľné. „Momentálne je to krstné meno používateľa a jeho telefónne číslo (to sa však zobrazí len vtedy, ak sa vodič rozhodne cestujúceho kontaktovať štandardným telefonickým hovorom namiesto hovoru alebo chatu prostredníctvom aplikácie).“

„Keďže nám však záleží, aby sa používatelia našej platformy cítili bezpečne, aktuálne pracujeme na vylepšení aplikácie a zavedení tzv. maskovania telefónnych čísel. To znamená, že si vodič s cestujúcim síce budú môcť zavolať, ale telefonický hovor prebehne cez telefónnu bránu a jeho účastníci si navzájom neuvidia svoje telefónne čísla,“ uvádza sa v stanovisku medzinárodnej platformy na prepravu osôb Bolt Sk.

Ženy dostávajú nevyžiadané návrhy

Slovenská novinárka v úvode príspevku, ktorý zverejnila ešte v novembri, spomína na udalosť, ktorá sa odohrala už počas roku 2019.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Zuzana Kovacic Hanzelova (@zuzanahanzelova)

„Písal sa rok 2019, keď som náhodou dvihla telefón a volal mi neznámy pán a na otázku, odkiaľ má moje číslo, odvetil, že ma viezol dva týždne dozadu taxíkom. Toho času sa služba volala Taxify, dnes je to Bolt. Vyšlo najavo, že aplikácia je naprogramovaná tak, že vodiči, ktorí vás vezú, majú vaše číslo,“ píše v príspevku Zuzana Kovačič Hanzelová. 

Po tom, ako sa so svojou skúsenosťou podelila, začali novinárku kontaktovať mnohé iné ženy s podobnými skúsenosťami. „Mnohé ženy mi písali, že ich vodiči masívne obťažujú a vypisujú im po večeroch a po nociach nevyžiadané návrhy. Baby sa báli, posielali mi stovky screenshotov, napísala som o tom a chvíľu to bola téma,“ objasňuje ďalej Kovačič Hanzelová.

„Taxify sa so mnou stretli, povedali, že o tom vedia, ale že nemajú kapacity to zmeniť. Appku som si odinštalovala, teraz ju mám, ale nepoužívam,“ uviedla.

Novinárka sa stretla s ďalšou vlastnou nepríjemnou skúsenosťou v taxíku Bolt, ako sme ťa informovali. Po tejto skúsenosti vyzvala Kovačič Hanzelová, aby si ostatné ženy aplikáciu Bolt odinštalovali.

„Nie je bezpečná pre ženy a ani za tri roky (!) sa to nezlepšilo. Ženy mi opakovane aj dnes píšu, že sa stále obťažovania opakujú. A hoci verím, že väčšina vodičov je slušná, práve vedenie zatiaľ nedokázalo zlepšiť bezpečnosť klientok,“ píše v príspevku.

Novinárka vyzvala ľudí, aby sa aj oni o svoje skúsenosti podelili. „Určite príde stanovisko, kde povedia, ako vážne to vnímajú. A ako urobili opatrenia. Ale zatiaľ sú to po troch rokoch len plané reči. Napíšte aj vy svoje skúsenosti. Možno naším tlakom pomôžeme zmene,“ dodáva v príspevku na Instagrame.

Čítajte viac z kategórie: Hlavné správy a aktuality

Zdroje: Redakcia, Instagram/Zuzana Kovačič Hanzelová

Najnovšie videá

Trendové videá