Toto chceš mať v garáži: Prichádza nový Nissan GT-R (FOTO)
- Generácia R35 je schopná „poraziť“ nejeden superšport
- R35 prešiel zmenou faceliftom karosérie, pričom najväčšie zmeny vidno hlavne na prednej časti auta
- Generácia R35 je schopná „poraziť“ nejeden superšport
- R35 prešiel zmenou faceliftom karosérie, pričom najväčšie zmeny vidno hlavne na prednej časti auta
Nissan GT-3 je model, ktorý poznajú nielen milovníci a fanatici do áut, ale aj bežný smrteľník. Mnohí si predchádzajúcu generáciu možno pamätajú aj zo „ságy“ Rýchlo a zbesilo. Dnes v noci však Japonci predstavili poslednú modernizáciu modelu Nissan GT-R, generácie R35. Na trh v Japonsku sa tieto modely dostanú v polovici roka 2023.
Generácia R35 je schopná „poraziť“ nejeden superšport. GT-R R35 prišla na japonský trh v roku 2007, do Európy sa dostala v roku 2009 a dnes toto nikdy nestarnúce GT dostáva novú karosériu.
Podľa portálu Cars-data mala prvá verzia z rokov 2007 – 2009 obligátnych 487 koní a krútiaci moment dosahoval hodnotu 465 Nm. Ferrari F430 z rovnakých rokov dosahovalo hodnoty 490 koní a 465 Nm, no napriek tomu ho Nissan GT-R na ceste úplne zničil.
Nissan dosahoval nemožné už v tých rokoch a je to pochopiteľné aj z hľadiska, že akcelerácia z 0 na 100 km/h bola už vtedy dotiahnutá za 3,5 sekundy, a to najmä kvôli pohonu na všetky štyri kolesá a nadupanému systému „launch control“.
Posledný facelift
Automobilka Nissan posúva novým modelom GT-R na úplne novú úroveň, a to spolu s jeho posledným faceliftom. Táto zmena vzhľadu sa považuje za najviditeľnejšiu od roku 2017.
Nissan GT-R prešiel obmenami karosérie takpovediac zhora nadol. Vylepšenia nemajú slúžiť pre lepšie estetické účely, pomôžu aerodynamike. Mriežka chladiča má po facelifte hranatejší tvar a opticky sa rozdelila na dve časti. Používa tenší sieťový materiál, čím sa zníži odpor vzduchu a zlepší sa chladenie. Nasávacie otvory, ktoré boli na bočných stranách predného nárazníka, sa úplne stratili. Aby tam však nič „nechýbalo“, v podobnom tvare a na takmer rovnakom mieste je LED denné svetlo, uviedol portál Startstop.
V zadnej časti si môže aj laik všimnúť ostrejšie kontúry. Nový zadný difúzor pôsobí agresívnejšie a v rovnakom štýle je aj zadné krídlo.
Motor zmenu nepotrebuje
Pod kapotou všetkých modelov Nissanu GT-R je 3,8-litrový motor V6 (vidlicový šesťvalec), nie je to inak ani v tomto prípade. Okrem toho je motor dopovaný dvojicou turbodúchadiel. R35 dosahuje výkon 570 koní a krútiaci moment má hodnotu 637 Nm.
V prípade verzie Nismo, ktorú včera v noci Japonsko taktiež predstavilo, ide o závodnú divíziu Nissanu, ktorý má „nadupaný“ sériový model s pretekárskymi prvkami.
Takže pri ostrejšej verzii Nismo výkon dosahuje 600 koní s krútiacim momentom 652 Nm. K tomu pridáva na prednú nápravu GT-R diferenciál s obmedzenou svornosťou.
„GT-Rko“ by sa malo do japonských predajní dostať už na jar 2023. Model Nismo by mal doraziť až v lete, prípadne začiatkom roka 2024. Ako uviedol portál Autoweek, cena zatiaľ nie je známa, no očakávajú, že zostane približne rovnaká ako doteraz, a to 115 435 dolárov za základnú verziu GT-R, čo predstavuje približne 106 778 eur.
V prípade GT-R Nismo to bude okolo 196 689 eur. Pre Európanov zostáva smutným fakt, že GT-3 R35, aj GT-R Nismo sú určené výlučne len pre japonský trh, teda k nám sa nedostanú.
Zdroje: Startstop, Autoweek, Cars-data, YouTube/Nissan