Ervin predával Kórejcom trdelníky a teraz prináša tradičnú kórejskú pochúťku aj Slovákom
- Pandémia ho prinútila sa vrátiť na Slovensko
- Rozbehol si vlastnú značku kórejskej pochúťky - kimči
- Dbá na tradičnú receptúru miestnych
- Pandémia ho prinútila sa vrátiť na Slovensko
- Rozbehol si vlastnú značku kórejskej pochúťky - kimči
- Dbá na tradičnú receptúru miestnych
Ervin má 33 rokov a počas ôsmich si zažil Južnú Kóreu na vlastnej koži. Zo Slovenska sa rozhodol odísť hneď po strednej škole a cestoval od Prahy až po už spomínanú Kóreu. Tam popri štúdiu začal aj podnikať a približoval slovenské jedlá kórejskému publiku.
Po rokoch sa vrátil naspäť na Slovensko a teraz Slovákom prináša ultimátnu kórejskú pochúťku kimchi.
8 rokov v Kórei predával trdelníky
Ervin v podstate až do vypuknutia pandémie býval a pôsobil v Južnej Kórei. Študoval a žil tu približne 8 rokov. Venoval sa naozaj rôznym projektom a jedným z nich bol predaj a promovanie slovenského jedla a kultúry. S trdelníkom, ktorý je známou pochúťkou zo Skalice, obehol v stánku takmer celú krajinu a Kórejci si našu pochúťku nevedeli vynachváliť.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Potom však prišiel COVID-19. V Číne a následne aj v Kórei vypukla pandémia približne so 4-mesačným predstihom, než sme celú situáciu zaregistrovali na Slovensku. Pre Ervina to znamenalo, že ho situácia neplánovane presídlila naspäť na Slovensko približne v marci roku 2020.
Na Slovensku nevedel nájsť dostatočnú kvalitu
Po návrate musel bojovať s prvým problémom, a to je strava. Za 8 rokov si na lokálnu kuchyňu už naozaj zvykol a na Slovensku nič podobné nevedel nájsť. Kimči je v podstate kórejská národná potravina, ktorú Kórejci jedia na dennej báze. Samozrejme, keďže tam dlhodobo žil, tak bol zvyknutý jesť kimči skutočne každý deň.
Na Slovensku však nevedel nájsť žiadne, ktoré by zodpovedalo kvalite a chuti, na ktorú bol zvyknutý z Kórey. Preto sa rozhodol vyrábať si ho sám pre vlastnú spotrebu. Podarilo sa mu vytvoriť veľmi chutné kimči, ktoré podľa jeho slov na Slovensku nemalo konkurenciu.
Výrobu a výsledok si zdielaľ na sociálnych sieťach, kde sa začali ozývať známi, ktorí to chceli tiež ochutnať. Potom mu začali písať aj ich známi. V konečnom dôsledku od neho chceli kimči ľudia, ktorých ani nepoznal, a chceli ho na kilá. Tak sa rozhodol z domácej kuchyne prejsť na väčšiu profesionálnu výrobu.
K profesionálnemu a podnikateľskému konceptu ho popohnal jeho kamarát, ktorý ho bol pozrieť v Kórei a tiež mal možnosť ochutnať miestnu kuchyňu, ktorá ho ihneď nadchla.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Ako vyzerá podnikanie v Kórei?
- Je to tam lepšie ako na Slovensku?
- Ako by malo chutiť správne kimči?
- S čím najlepšie kimči kombinovať?
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy