Ak ich robíš, zabudni na úspech: 10 vecí, ktoré ťa potopia pri pohovore do novej práce
- Pracovné pohovory majú vyše storočnú históriu
- Pokús sa o to, aby si sa zaradil medzi tých úspešných
- Týmto 10 veciam sa musíš vyhnúť
- Pracovné pohovory majú vyše storočnú históriu
- Pokús sa o to, aby si sa zaradil medzi tých úspešných
- Týmto 10 veciam sa musíš vyhnúť
Úspech na pohovore do práce je jedným z kľúčových faktorov, ktoré rozhodujú o tom, či sa do daného zamestnania dostaneš, uvádza Indeed. Kandidát má možnosť ukázať zamestnávateľovi svoje schopnosti, porozprávať mu o svojich skúsenostiach a zároveň byť sebavedomý, presvedčivý a komunikatívny.
Podarený pohovor ťa môže posunúť pred zvyšných uchádzačov, avšak sú tu aj veci, ktorým sa musíš v rámci pracovného pohovoru vyhnúť. Na mysli máme tvoju gestikuláciu, vyjadrovanie, ale aj tvoje rozhodnutia mimo samotného interview. Poďme sa pozrieť na niekoľko vecí, ktorým sa treba vyvarovať.
Pohovory majú vyše storočnú históriu
Pracovné pohovory sa stali bežnou súčasťou moderného pracovného života, no ich história siaha až do starovekých čias. Napríklad v starovekom Grécku a Ríme sa používali prvé techniky interview pri výbere vojakov a politických lídrov.
Prvý zdokumentovaný pohovor sa datuje až do 1921, kedy Thomas Edison použil pohovor pri nájme pracovníkov pre svoje laboratórium, uvádza The State Journal-Register.
V 20. storočí sa pracovné pohovory stali bežnou súčasťou náborového procesu. Pôvodne sa zvyčajne robili len ústne pohovory, no postupom času sa k nim pridávali aj písomné testy a psychologické testy, aby sa lepšie posúdil profil uchádzačov.
S nástupom moderných technológií, akými sú napríklad internet a videokonferencie, sa zmenili aj samotné pohovory. Virtuálne pohovory sú stále populárnejšie, najmä v súčasnej dobe, keď sa mnoho pracovných stretnutí uskutočňuje online.
Ako sme ťa informovali v tomto článku, virtuálne pohovory umožňujú uchádzačom z rôznych častí sveta, aby sa zapojili do náborového procesu a zamestnávatelia môžu rýchlejšie získavať potenciálnych kandidátov.
V súčasnosti sa pri pohovoroch používajú rôzne techniky, ako napríklad skupinové pohovory, kde niekoľko uchádzačov diskutuje o riešení problému, alebo štruktúrované pohovory, ktoré sa riadia konkrétnou metodikou a predstavujú opakovateľný a štandardizovaný spôsob hodnotenia uchádzačov.
Existuje niekoľko rozhodnutí, aktivít alebo faktorov, ktoré by ti mohli zaručiť neúspech na pracovnom pohovore. My sme ich zhromaždili na jedno miesto a pripravili sme si pre teba 10 základných bodov, ktorým sa musíš vyhnúť. V opačnom prípade môžeš takmer s istotou počítať s tým, že sa budeš musieť uchádzať o zamestnanie opäť a na inom mieste.
Čo nesmieš, ak chceš na pracovnom pohovore uspieť?
- 1. Neprísť na pohovor bez predchádzajúceho oznámenia o neprítomnosti alebo bez vážneho dôvodu.
- 2. Mať nevhodné oblečenie – vyber si vhodné oblečenie, ktoré vyzerá profesionálne a čisto.
- 3. Hovoriť príliš rýchlo alebo príliš pomaly – dôležité je nájsť správnu rýchlosť reči a hovoriť jasne.
- 4. Ignorovať otázky – ak niečo nevieš, skús sa inšpirovať a odpovedať čo najpresnejšie.
- 5. Mať prílišné sebavedomie alebo pokoru – skús nájsť rovnováhu a ukázať svoje kvality bez toho, aby si pôsobil neprimerane arogantne a nerozhodne.
- 6. Hovoriť negatívne o predošlom zamestnávateľovi alebo o predchádzajúcej práci – môže to pôsobiť zle na tvoje hodnotenie.
- 7. Prijímať telefonické hovory alebo písať textové správy počas pohovoru – takéto správanie môže pôsobiť neúctivo a môže ti ubrať body v očiach zamestnávateľa.
- 8. Zanedbať svoj vzhľad – základná hygiena a starostlivosť o vlastný vzhľad sú veľmi dôležité. Michael Page potvrdzuje, že dobrý prvý dojem je dôležitým bodom v etikete sveta biznisu.
- 9. Zanedbať prípravu na otázky – mal by si sa snažiť predvídať otázky a pripraviť si na ne odpovede.
- 10. Prejavovať negatívne emócie – ak sa niečo nepodarí alebo ak ťa niečo naštve, snaž sa ovládať emócie a zachovať si sebaovládanie.
Čítajte viac z kategórie: Zaujímavosti
Zdroje: Indeed, The State Journal-Register, Michael Page, AI, SIU