Spoznaj 10 najmenej bezpečných áut. Nový rebríček odhalil, do ktorého vozidla by si radšej nemal sadať
- Výsledky nárazových testov sú dnes verejne prístupné
- Nasledujúce vozidlá v nich dosiahli najnižšie hodnotenie
- Výsledky nárazových testov sú dnes verejne prístupné
- Nasledujúce vozidlá v nich dosiahli najnižšie hodnotenie
Európska organizácia a nezávislé konzorcium Euro NCAP, ktoré sa zameriava na hodnotenie bezpečnosti automobilov, zverejnilo zoznam desiatich najmenej bezpečných vozidiel pre rok 2023. Tieto vozidlá sa vyznačujú nižšími hodnotami v testoch zrážkovej bezpečnosti, bezpečnosti chodcov a asistenčných systémov.
Výsledky testov pomáhajú spotrebiteľom pri rozhodovaní o kúpe automobilu, zároveň zvyšujú tlak na výrobcov, aby zlepšili bezpečnostné prvky svojich modelov. Pokiaľ si teda plánuješ zadovážiť jedno z nižšie uvedených áut, ešte si premysli svoju plánovanú kúpu.
V zozname prevládajú autá značky D…
Vozidlá v minulosti neboli v oblasti bezpečnosti také vyspelé ako dnes. Bezpečnostné predpisy neboli také prísne a mnoho bezpečnostných prvkov, ktoré teraz pokladáme za samozrejmé, nebolo ľahko dostupných. Okrem toho neboli také široko používané či komplexné ani nárazové testy a hodnotenie bezpečnosti.
Dnes sa však už našťastie nachádzame v lepšom období a výsledky nárazových testov sú verejne prístupné. Portál Auto Bild sa preto rozhodol zostaviť zoznam automobilov, ktoré v testoch Euro NCAP získali úplne najnižšie hodnotenie. Ide o vozidlá, ktoré si v súčasnosti môžeš stále zakúpiť ako nové.
- 10. Opel Mokka — Opel Mokka 1.2 Elegance má celkový výsledok štyroch hviezdičiek. Ochrana posádky je na úrovni 73 % a ochrana detí 75 %. Ochrana chodcov dosahuje 58 % a asistenčné systémy 64 %.
- 9. Jeep Renegade — Jeep Renegade 1.0 LIMITED má celkový výsledok troch hviezdičiek. Ochrana posádky je na úrovni 82 % a ochrana detí 84 %. Ochrana chodcov dosahuje 55 % a asistenčné systémy 58 %.
- 8. Hyundai i10 — Hyundai i10 1.0 MPI GLS dosahuje celkový výsledok troch hviezdičiek. Ochrana posádky je na úrovni 69 % a ochrana detí 75 %. Ochrana chodcov dosahuje 52 % a asistenčné systémy 59 %.
Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane.