Hry Slovákov zabávajú milióny ľudí. Pixel Federation dosiahla príjmy takmer 50 miliónov eur

  • Pixel Federation sa momentálne sústredí na efektívny marketing
  • Medzi najúspešnejšie hry patria TrainStation 2 a Diggy's Adventure
Pixel Federation
Pixel Federation Pixel Federation/Dorota Holubová Pixel Federation/Hra Diggy's Adventure
  • Pixel Federation sa momentálne sústredí na efektívny marketing
  • Medzi najúspešnejšie hry patria TrainStation 2 a Diggy's Adventure

Najväčšie slovenské herné štúdio Pixel Federation oslávilo minulý rok 15 rokov na trhu. Firma sa rozrástla na skoro 300-členný tím, pričom zastúpenie majú na Slovensku a v Česku.

Spoločnosť má momentálne na trhu 7 free-to-play mobilných hier, ktoré majú viac než 3,1 milióna hráčov za mesiac.

Po dvoch rokoch pandémie, keď dosahovala rekordné tržby (47,6 miliónov eur v roku 2020 a 50,9 miliónov eur v roku  2021), zaznamenala firma 7-percentný pokles tržieb,“ uvádza sa v tlačovej správe spoločnosti.

„Rok 2022 s príjmami 47,4 miliónov eur zavŕšil úspešné 3-ročné obdobie, počas ktorého sa naša firma príjmovo zmenila z 30-miliónovej na 50-miliónovú. Druhá polovica roka 2022 a tiež rok 2023 sú však už v znamení makro krízy (vojna, inflácia, energetická kríza) a bude pre nás veľkou výzvou udržať naše pozície.

Je veľmi ťažké rásť každý rok, je veľmi ťažké každé 3 roky násobiť príjmy firmy. Vyhováranie sa na externé faktory alebo uhýbanie výzvam však nikdy nebolo súčasťou nášho DNA. Práve preto budeme pracovať ešte tvrdšie a poctivejšie na našom dlhodobom cieli: 100-miliónová firma,“ povedal prevádzkový riaditeľ Daniel Duranka. 

Pixel Federation sa momentálne sústredí na efektívny marketing a vývoj ďalších hier, pričom jedna má prísť na trh už tento rok.

Najúspešnejšie hry

Slováci si obľúbili hry TrainStation 2 a Diggy’s Adventure, zároveň sú tieto hry najúspešnejšími hrami firmy. Ako spoločnosť uviedla, TrainStation 2 sa len tri roky od času, kedy uzrela svetlo sveta, stala najsilnejším projektom s tržbami skoro 19,5 milióna eur.

„Zároveň medziročne rozšíril svoju hráčsku základňu o 400-tisíc na úroveň 1,4 miliónov MAU (za mesiac, pozn. red.),“ uvádza Pixel Federation.

Druhá najúspešnejšia hra, Diggy’s Adventire stráca vedúcu pozíciu. S tržbami 17 miliónov eur bol zaznamenaný medziročný pokles vyše 3,6 miliónov eur.

„Projekt bol vydaný v roku 2012 a posledných 5 rokov bol hlavným ťahúňom príjmov firmy. Zároveň bol hlavnou inšpiráciou na vývoj novej hry Puzzle Adventure. Ide o príbehovú logickú hru s 3D grafikou, vyvinutú na základe dôkladného výskumu oddelenia R&D. Hra bola vydaná na jar 2022 a za 8 mesiacov od svojho spustenia priniesla tržby temer 1,2 miliónov eur pri hráčskej základni 278-tisíc MAU,“ uviedol Pixel Federation.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroj: TS/Pixel Federation

Najnovšie videá

Trendové videá