Menej smútku, viac radosti. Pri tvorbe mediálnej kampane na 2 % pre telesne znevýhodnených vsadili poprední slovenskí kreatívci na pozitívne emócie

Untitled design (2)
APPA

Zostáva posledných pár dní. Nenechajte prepadnúť to, čo ľuďom s hendikepom pomáha neprepadnúť beznádeji, ale napredovať. Reč je o prostriedkoch, ktoré slovenská legislatíva umožňuje použiť na financovanie rehabilitácií a potrebných pomôcok. Na poukázanie podielu zo zaplatenej dane máte čas do 30. apríla, no keďže tento deň pripadá na nedeľu, vyhlásenie je potrebné podať najneskôr v utorok 2. mája. Ak neurčíte, kde majú tieto peniaze pomôcť, automaticky sa odvedú do štátneho rozpočtu.

Venovať 2% je jednoduché

Asociácii pomoci postihnutým – APPA záleží na tom, aby o potrebách zdravotne znevýhodnených bolo počuť a darilo sa ich napĺňať aj vďaka asignácii 2% z daní. Aj preto jedna z najaktívnejších charitatívnych organizácií na Slovensku, ktorá už 13 rokov poskytuje všestrannú pomoc, podporu a poradenstvo deťom a dospelým s telesným postihnutým, svoju propagačnú kampaň nenechala na náhodu a spolupracovala s tými najlepšími.

Posolstvom tohtoročnej kampane je sprostredkovať informáciu, že venovať niekomu svoje 2% z dane je úplne jednoduché. Je to v princípe len jeden úkon – správne sa rozhodnúť komu, oznámiť svoje rozhodnutie zodpovednej účtovníčke a mať radosť z toho, že týmto “bezplatným” gestom niekomu reálne pomôžem a urobím radosť!

APPA_FB_cover_820x360
zdroj: APPA
   

Kampaň s názvom Robiť radosť, robí radosť

Ide o spojenie pozitívnych emócií a dojemných osobných príbehov do komunikačného konceptu, ktorý určite vynikne. Jadrom mediálnej kampane sú pozitívne emócie, prekonávanie ťažkostí a úsmevy, ktorých nikdy nie je dosť.

„Ako každý rok, aj tentoraz sme pristupovali k téme pomoci znevýhodneným zodpovedne. Nadviazali sme na skúsenosti z predošlých kampaní a aj tohtoročnú kampaň sme postavili na efektívnom insighte. Rozhodli sme sa nejsť cestou negatívnych myšlienok či emočného „vydierania“ darcov, ale práve naopak, kampaň ukazovala pozitívne emócie a pozitívne aj motivovala darcov. Robiť na tohtoročnej kampani bola teda naozaj radosť,“ hovorí Jord Nikov z agentúry Work&Hugs, ktorá je autorom konceptu a kreatívnej myšlienky kampane. Z dielne Work&Hugs pochádza napríklad aj komplexná komunikačná kampaň zimných olympijských hier v Pekingu 2022 pre Slovenský olympijský a športový výbor.

Nakrúcanie ako príležitosť ukázať bojového ducha

Hlavnými predstaviteľmi kampane sú opäť šikovní členovia Klubu APPA, v ktorom je dnes združených už viac ako 1100 rodín s telesne znevýhodneným členom. Aj v ich mene vás v APPA prosia o to, čo pre vás nepredstavuje žiadne dodatočné náklady. Účinkujúci vystupujú sami za seba. Svoju premiéru pred kamerami zažili 43-ročný fotograf na vozíku Richard a 13-ročná Alex s detskou mozgovou obrnou, ktorej pri chôdzi už päť rokov asistuje výnimočná fenka americkej Akity – Aki.

Richard do svojich 28 rokov pracoval ako automechanik, no po vážnej autonehode sa zo dňa na deň stal zdravotne znevýhodneným. O to viac sa stalo jeho vášňou a hnacím motorom fotografovanie. „Ponuka účinkovať v reklame ma, úprimne, vyľakala (smiech), no o pár minút neskôr som si povedal, že je to skvelá príležitosť v mojom živote a idem do toho. Miesto nakrúcania bolo krásne a východ slnka jedinečný. Členovia štábu boli veľkí profesionáli. Ich prístup bol znamenitý a hneď zo mňa všetok strach opadol,“ prezrádza Richard.  

 „Možnosť účinkovať v kampani nás ako rodičov veľmi zaujala a zároveň potešila, pretože Alex má rada výzvy, kde môže svetu ukázať, že aj deti v jej veku vedia bojovať. Nevedeli sme, kto sa viac teší na deň D – či my, Alex alebo náš psík. V ten deň bola veľká zima, ale krajina bola neuveriteľne očarujúca,“ rozpráva otec mladej bojovníčky.

APPA_banner_700x4302

Dve percentá hrajú pre hendikepovaných kľúčovú úlohu

Pomôžte vašimi 2% z daní a Asociácia pomoci postihnutým – APPA bude môcť ďalej pomáhať a zlepšovať životy iným.

„Pre niektorých je to jeden papier, pre nás je to naozaj veľká pomoc. Uľahčuje nám to život vo viacerých smeroch. Tak ako po finančnej stránke, tak aj po tej ľudskej. Nemusíme sa strachovať, či a kde zoženieme financie na ďalšiu rehabilitáciu, liečbu a pomôcky pre Alex,“ hovorí otec hlavnej protagonistky.

„2% využívam hlavne na rehabilitácie a kúpu pomôcok. Som veľmi vďačný, že je na Slovensku táto príležitosť, keďže nemám iné zdroje financovania svojich potrieb. V dnešnej dobe je všetko drahé a ja potrebujem rehabilitácie pre bolesti chrbta a nôh, ktoré mi znepríjemňujú život,“ dopĺňa Richard.

Na pľaci ako skutoční profesionáli

Reklamné spoty sa nakrúcali vlani koncom októbra v nádhernej jesenne ladenej prírodnej scenérii a diváci ich mohli zachytiť aj na obrazovkách televízie ta3.

 „Naši herci, teda skutoční ľudia s telesným znevýhodnením, brali účinkovanie v spote s veľkou zodpovednosťou. Svojich rolí sa zhostili ako naozajstní profesionáli. Pracovať s nimi bolo pre nás neuveriteľnou inšpiráciou,“ hovorí Jord Nikov a dodáva:

„Žijeme v konzumnej dobe, ktorá láka k egocentrizmu a snaží sa odkláňať našu pozornosť od pomoci iným. O to dôležitejšie je nezabúdať na ľudí, ktorí nemali v živote také šťastie ako iní.“

TV spoty vznikli v produkcii spoločnosti Vrizzly a fotenie celej kampane mal pod palcom šikovný fotograf Vlado Vojtela. „Výroba prebiehala úplne super, protagonisti boli plní odhodlania, nabudení, krásne spolupracovali, pretrvávala pozitívna energia, z čoho som mal naozaj radosť. Všetko išlo krásne podľa plánu, myslím že sme skončili ešte v predstihu,“ hodnotí so spokojnosťou režisér Samuell Hoffman z Vrizzly.

Jeho tím sa podpísal napríklad aj pod úspešné reklamy Pierre Baguette x Attila Végh, TIPOS spot s hokejistom Jurajom Slafkovským, spoty pre ČSOB, Tatrakon či videoklipy speváčok Celeste Buckingham a Emmy Drobnej.

„Prístup aktérov bol jednoznačne dôvodom, prečo kampaň vyzerá autenticky a je plná emócii, ktoré dojali aj mňa samého. Napriek tomu, že sa v dnešnej dobe stretávame v spoločnosti s množstvom negativity, či dokonca nenávisti, empatia je pre mňa dôležitou vlastnosťou, ktorá v mojom rebríčku hodnôt stojí veľmi vysoko. Pomoc ľuďom či dobré skutky neberiem ako recipročnú záležitosť. Robí mi radosť šíriť dobro. O to viac, ak môžem „svetu posunúť“ to, čo mi ide najlepšie, vášeň pre to, čo robím, skúsenosti a samozrejme aj môj čas. Pro bono projekty podporím vždy rád a pristupujem k nim rovnako profesionálne, ako k plateným zákazkám,“ uzatvára rozprávanie o svojej premiérovej spolupráci s APPA fotograf Vlado Vojtela.

APPA sa od založenia riadi mottom „Pomoc je naše poslanie“. Zameriava sa aj na aktivity, ktoré okrem finančného benefitu prinášajú smiech a pozitívnu energiu pre tých, ktorí mali v živote menej šťastia. V období poukázania 2%  z daní poskytuje svojim členom transparentnú agendu so zárukou, že všetky venované financie pomôžu presne tam, kde je to potrebné.  Navštívte web , Facebook alebo Instagram charitatívnej organizácie a dozviete sa viac.

Najnovšie videá

Trendové videá