Sulík „priznal farbu“: Takýto balík je Saska ochotná naliať do reklamy v kampani

  • Saske pomáha s kampaňou exmarketér Andreja Babiša Marek Prchal
  • Richard Sulík priznal, koľko je strana ochotná naliať do predvolebnej kampane
Richard Sulík a baner
FB/RS,Saska
  • Saske pomáha s kampaňou exmarketér Andreja Babiša Marek Prchal
  • Richard Sulík priznal, koľko je strana ochotná naliať do predvolebnej kampane

Predvolebný boj o sympatie voličov je v plnom prúde. Uvedomuje si to aj SaS, ktorá prešla refreshom a je z nej aktuálne Saska. Slovenské ulice, ale aj internet zaplavili bilbordy a banery s familiárne pôsobiacou straníckou posádkou strany SaS. Okrem civilných póz stavili aj na do očí bijúcu reflexnú zelenú.

Za novou fasádou strany stojí politický marketér známy najmä u našich západných susedov. Saske totiž podal pomocnú ruku expert na reklamu a marketing, ktorý pôsobil aj v tíme Andreja Babiša. Startitup zaujímali detaily spolupráce Prchala so Sulíkom. Šéf liberálov nám tak prezradil, na akom pravidle sa s marketérom dohodli a koľko je Saska ochotná naliať do predvolebného marketingu.

Budget 1,5 milióna eur

Samotný Prchal z tímu hnutia ANO odišiel len nedávno. Práve Babiš si po prezidentských voľbách v Českej republike musel odpustiť chuť na prezidentský job. V médiách sa tak začalo hovoriť práve o Prchalovej angažovanosti u slovenských liberálov, čo následne saskári aj potvrdili.

Startitup zaujímali detaily spolupráce s Prchalom a napríklad aj to, kto iniciatívu odštartoval. „Ja som oslovil jeho, pretože som videl výsledky jeho práce,“ opísal pre Startitup Sulík. Šéf liberálov prezradil, že začal komunikovať s marketérom už dávnejšie. Či to bolo ešte pred jeho odchodom z tímu hnutia ANO, nechcel špecifikovať.

Aký budget má Saska na Prchalove služby, odpovedal Sulík šalamúnsky, a to, že majú reklamný budget. „1,5 milióna,“ priznal, koľko je Saska celkovo ochotná načrieť do peňaženky počas predvolebnej kampani.

Transparency International Slovensko odhaduje, že Saska minie na kampaň dva milióny, z toho investuje počas predkampane tretinu z tejto sumy. Na otázku, či je podľa Sulíka Prchal drahý, odpovedal stručne. „Nebudem sa k tomu vyjadrovať, to je interná záležitosť,“ odbil šéf liberálov. 

Pre porovnanie, TASR krátko pred minulými parlamentnými voľbami písala o rozpočtoch strán na kampaň. Podľa agentúry v tom čase najviac minul na kampaň Smer, a to 1,3 milióna eur. Koalícia PS/Spolu mala na kampaň minúť 1,26 milióna eur, v čom mali byť zahrnuté aj náklady mimo oficiálnej časti kampane.

TASR v januári roku 2020, teda krátko pred voľbami, informovala, že SaS investovala do reklamnej kampane 680-tisíc eur. Do sumy mali byť zakomponované aj preddavkové platby. Najväčšiu sumu, 100 000 eur, minuli vtedy liberáli na kuchárske knihy šéfa strany Richarda Sulíka.

Prchala odklepla Republiková rada

Sulík priznal, že je zatiaľ s Prchalovou prácou spokojný. „To rozhodnutie, že pre nás bude Prchal robiť, padlo na úrovni Republikovej rady, tá to odklepla a to platí. Teraz to už musíme dotiahnuť do konca a nie robiť niečo zľava, doprava, hore, dole. Príliš veľa kuchárov presolí polievku,“ prezradil Sulík. Dodal, že 12 členov rady bolo za a proti bolo nula.

Dohodli sa na jednom pravidle

Sulík tvrdí, že Prchal v poslednej fáze predvolebnej kampane v českých prezidentských voľbách už nebol aktívny. „Vtedy mu končila výpovedná lehota, už tam nehral prvé husle. Nemal hlavné slovo v druhej fáze kampane. To som sa ho extra pýtal, pretože aj mne tam niektoré veci vadili. Napríklad keď Babiš povedal, že by neposlal českých vojakov na obranu štátu NATO Litvy,“ prezradil detaily rokovaní s Prchalom Sulík.

Zároveň mal Sulík pri dohadovaní spolupráce s Prchalom jednu podmienku. „Vyslovene som sa s Marekom Prchalom dohodol, že nebudú žiadne útoky na politických konkurentov a súperov. Toho sa aj držíme a on s tým aj súhlasil,“ podčiarkol šéf Sasky.

Ďalšie meno na bilborde?

Na víkendovom kongrese strany Sloboda a Solidarita strana predstavila nové meno na kandidátke strany, a to Tomáša Szalaya. Na bilbordovej reklame stranu zatiaľ prezentujú najmä hlavné hviezdy Sasky, ako Sulík, Jana Bittó Cigániková, Mária Kolíková, Branislav Grohling, ale aj Marián Viskupič. 

Zaujímalo nás, či sa na bilbordoch s uvoľneným vizuálom objaví aj čerstvý tieňový minister pre zdravotníctvo Szalay. „Do tohto má čo najviac rozprávať pán Prchal. Ja dúfam, že bude. Pretože zdravotníctvo je najpálčivejším problémom našej krajiny a my sme jediní, ktorí ho vedia a chcú riešiť, a Szalay je náš tieňový minister zdravotníctva. Takže asi áno, ale konečné slovo v tom má Prchal,“ podčiarkol Sulík.

Čítajte viac z kategórie: Zo Slovenska

Zdroje: Denník N, TIS, TASR

Najnovšie videá

Trendové videá