Krídlo lietadla opravovali lepiacou páskou. TikTokerka zachytila virálny moment, ktorý rozohnil svet (VIDEO)
- Video zachytávajúce opravu lietadla sa stalo virálnym
- Zamestnanec letiska použil pásku
- Odborníci ubezpečujú, že sa nie je čoho obávať
- Video zachytávajúce opravu lietadla sa stalo virálnym
- Zamestnanec letiska použil pásku
- Odborníci ubezpečujú, že sa nie je čoho obávať
Lietadlo musí vo vzduchu odolávať skutočne extrémnym podmienkam. Exteriér musí vystáť obrovskú rýchlosť, studený vzduch, ktorý bežne klesne aj na -50 °C a prípadné bičovanie meteorologickými javmi. Preto je zrejme posledná vec, ktorú chce pasažier vidieť, páska nalepená na krídle lietadla.
Provizórne opravy
Presne to sa však stalo cestujúcej spoločnosti Spirit Airlines, ktorá pri pohľade z okienka uvidela zamestnanca letiska opravujúceho krídlo niečím, čo vyzeralo ako obyčajná izolepa. Video zachytávajúce túto udalosť sa stalo virálnym na sociálnej sieti TikTok.
Incident sa odohral na medzinárodnom letisku Hartsfield-Jackson v Atlante v americkej Georgii a odvtedy vyvolal medzi nadšencami letectva, ako aj internetovou verejnosťou značný rozruch.
„Toto je dôvod, prečo nelietam so Spirit. Southwest, pokojne, ale Spirit, nie, ďakujem,“ komentovala pohľad na proces opravovania lietadla páskou autorka videa. Ako však upozornili niektorí používatelia sociálnej siete, na pohoršenie a obavy vôbec neexistuje dôvod.
@myhoneysmacks Im only flying southwest now 😤 #spirit #spiritairlines #plane #planecrash #cockpit #airline #flight #fly #scary #omg #mindboggling ♬ original sound – My Honey Smacks 🍯🐝 Youtuber
Nešlo totiž vôbec o obyčajnú pásku, ale o tzv. leteckú „rýchlo-pásku“, ktorá sa na drobné a dočasné opravy lietadiel využíva úplne bežne. Ich tvrdenia podporuje aj portál The Washington Post, ktorý sa problematike venoval ešte minulý rok.
Odolná a bezpečná
Za posledné roky sa totiž objavilo hneď niekoľko fotografií či videí od znepokojených cestujúcich, ktorí pozorovali proces lepenia pásky na rôzne časti lietadla. Spomínaná rýchlo-páska je však špeciálne vytvorená pre letectvo a je schopná odolať všetkému, čomu môže byť vo vzduchu vystavená.
Ide o materiál na báze hliníka a je všeobecne uznávaný ako leteckými expertmi, tak aj americkou Federálnou správou letectva (FAA). Ako pre portál ďalej uvádza bývalý pilot a konzultant pre leteckú bezpečnosť John Nance, páska, ak je správne aplikovaná, je vysoko odolná, schopná odolať vetru s rýchlosťou až 950 km/h a extrémnym zmenám prostredia.
Pásky dokážu taktiež odolať teplotám medzi – 50 °C až 150 °C, a prežijú efekty vlhkosti, požiaru, chemikálií či UV žiarenia. Aj napriek schopnostiam rýchlo-pásky sú však letecké spoločnosti väčšinou s jej využitím veľmi opatrné a pred očami cestujúcich ju aplikujú len v najkrajnejších prípadoch.
Ak sa však už uchýlia k tomuto kroku, väčšinou nemajú čas na to, aby pasažierom situáciu objasnili. Podľa FAA je zároveň povolené pásku využívať len na „dočasné, menšie opravy neštrukturálnych komponentov lietadiel“.
Autorka videa Spirit Airlines kritizovala naďalej aj po tom, že jej používatelia v komentároch vysvetlili, čoho bola vlastne svedkom. „Nezáleží mi na tom, či je to letecká páska, alebo nie. Vadí mi skutočnosť, že musia lietadlo dávať dokopy páskou a robia to, keď sú ľudia už na palube, ako keby sme ich nevideli,“ reagovala na argumenty cestujúca.
Čítajte viac z kategórie: Hlavné správy a aktuality
Zdroje: TikTok, The Washington Post