Slováci vyrábajú jedlý hmyz. Tvrdia, že je potravinou budúcnosti
- Štyria Slováci majú cieľ vybudovať silnú značku udržateľných potravín
- Hmyz je podľa nich skutočnou potravinou budúcnosti
- Štyria Slováci majú cieľ vybudovať silnú značku udržateľných potravín
- Hmyz je podľa nich skutočnou potravinou budúcnosti
Na trh prinášajú potraviny a iné produkty s cieľom prispieť k lepšej, zelenšej a zdravšej budúcnosti. Produkty od Futu sú nutrične hodnotné, vyrobené s ohľadom na planétu, pričom prevádzka víta vegánov, vegetariánov, flexitariánov a všetkých zodpovedných všežravcov so zmyslom pre udržateľnosť.
Pri zrode boli štyria zakladatelia. Maroš Krivosudský, Igor Lúčanský, Martin Kušpál a Filip Gergely. Súčasťou projektu nie je iba výroba vegánskych potravín, ale aj výživného jedlého hmyzu, ktorý je podľa Futu skutočnou potravinou budúcnosti.
O doterajších úspechoch značky, jej súčasnom fungovaní a o víziách do budúcnosti, sme sa rozprávali s jedným zo zakladateľov FUTU, Marošom Krivosudským.
Legislatíva v oblasti konzumácie hmyzu je v plienkach
Všetci štyria zakladatelia sa spoznali primárne cez podnikanie a majú 34, respektíve 35 rokov. Nedávno sa im podarilo presvedčiť ľudí zo slovenského VC fondu Vision Ventures, ktorí sa stali súčasťou Futu a rozhodli sa investične podporiť myšlienku predaja udržateľných a nutrične hodnotných alternatív.
Všetci zakladatelia pôsobia v oblasti FMCG (rýchloobrátkového spotrebného tovaru) a potravín a ich spojenie možno označiť za synergiu. Maroš pôsobil a stále čiastočne pôsobí ako výživový poradca, pričom pomáha nastavovať individuálnym klientom stravovacie režimy a so spoločnosťou wHealth prednáša po Slovensku na firemných dňoch zdravia.
Martin s Igorom sú zakladateľmi agentúry Maison D’idée, ktorá sa venuje brandingu a packaging dizajnu slovenských, českých, ale aj iných európskych značiek. Filip má vo svojom portfóliu hneď niekoľko úspešných projektov, medzi ktoré patrí aj slovenský nápoj z cukrovej trstiny HuriCane.
Na začiatku v podnikaní videli mnoho prekážok. „Základnou bola, samozrejme, legislatíva v oblasti konzumácie hmyzu, ktorá je na Slovensku, ale v podstate aj v celej EÚ ešte v plienkach, čo pre výrobcov a distribútorov znamená veľa byrokracie a nejasností,“ hovorí Maroš.
Ďalším otáznikom bolo financovanie projektu, keďže nechceli byť len e-commerce projektom, ale aj výrobcom potravín z jedlého hmyzu. Posledný otáznik súvisel s obavami, či sú Slováci na takúto novú potravinu pripravení. Väčšina ľudí s ňou totiž v živote nemala žiadne skúsenosti.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Koľko hodín denne projektu venujú zakladatelia
- Čím sa FUTU odlišuje od ostatných prevádzok
- Čo je hlavnou víziou a cieľom značky
- Aké typy produktov FUTU ponúka a kde ich možno kúpiť
- Aké plány majú na najbližšie mesiace, na rok a čo je ich dlhodobou víziou
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy