Veľké testovanie áut: Poznáme modely s najúspornejšou spotrebou. Súperilo 40 vozidiel
- Spotreba paliva vo vozidle je dôležitým faktorom často aj pri výbere auta
- V tabuľkách sú zoradené vozidlá jednotlivých segmentov s najnižšou spotrebou
- Spotreba paliva vo vozidle je dôležitým faktorom často aj pri výbere auta
- V tabuľkách sú zoradené vozidlá jednotlivých segmentov s najnižšou spotrebou
Informácie, ktoré o vozidle ponúka výrobca, sú jedna vec. Realita, ktorá by im mala zodpovedať, je vec druhá. Spotreba paliva je veľmi dôležitým parametrom pri výbere auta. To, akú ju uvádzajú výrobcovia, sa často do praxe zavádza len ťažko. Samozrejme, spotreba paliva spaľovacieho motora závisí od viacerých faktorov.
Prázdne auto, či naložené, dlhé vzdialenosti, či krátke, leto, alebo zima, toto všetko ovplyvňuje spotrebu paliva v tvojom aute. Rovnako to platí pre benzínové aj naftové motory. Jedným z najdôležitejších faktorov je štýl jazdy. Práve tým si môžeš spotrebu paliva znížiť alebo, naopak, zvýšiť.
Vypočítať spotrebu vozidla nie je vôbec náročné. Stačí, ak vozidlo natankuješ doplna, potom vynuluješ počítadlo kilometrov v aute a jazdíš tak ako zvyčajne.
Trasa by však nemala byť príliš krátka – minimálne 100 km. Potom, natankuješ opäť doplna, ideálne na tej istej čerpacej stanici, a na výpočet spotreby sa množstvo spotrebovaného paliva v litroch vynásobí 100 a vydelí sa počtom najazdených kilometrov.
Číslo, ktoré ti vyjde, je priemerná spotreba na 100 kilometrov.
Príklad: 40 litrov x 100 : 500 = 8 litra na 100 km.
Nemecký portál Autobild zoskupil do jednotlivých tabuliek autá všetkých tried na základe spotreby paliva. V jednotlivých segmentoch sa nachádza po päť áut, zoradené od najnižšej spotreby. Redaktori tohto portálu postupovali pomocou vlastnej testovacej metódy.
Testeri prešli s každým autom rovnaký okruh a spotrebu spočítali na základe vyššie uvedeného príkladu. Okruh má 155 kilometrov, z toho 61 km boli okresné cesty, 40 km jazdili mestom a ostatných 54 kilometrov jazdili po diaľnici. Na diaľnici išli aj po 20 km úseku, na ktorom nie je obmedzená rýchlosť.
Jediné, čo bolo pri testovacích jazdách rozličné, bol, prirodzene, model auta a počasie. Autobild za takýchto podmienok a pri zohľadnení všetkých faktorov testuje okolo 300 áut ročne.
Ak je počas testovacej jazdy zaznamenaná nejaká chyba, napríklad príliš vysoká odchýlka od spotreby určenej výrobcom, test sa opakuje znova.
Portál upozornil na to, že v minulosti boli rozdiely medzi špecifikáciami od výrobcov pre spotrebu paliva a emisie CO2 na rozdiel od skutočnej spotreby či testovacej spotreby veľmi odlišné. Uviedli, že v súčasnosti už v tom taký rozdiel nie je. Testovací jazdec Jan Tietjen pre Autobild uviedol, že „výrobcovia sú teraz prakticky nútení byť úprimní“.
Portál zasadil do tabuľky modely, ktoré sú, čo sa týka paliva, najúspornejšie. V jednotlivých segmentoch zoradili päť najlepších vozidiel z deviatich tried áut a rovnako aj najlepšie plug-in hybridy niektorých tried, ktoré dosiahli najnižšiu spotrebu paliva.
VÝSLEDKY:
Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane.