Manželia postavili biznis na koláči, ktorý Slováci milujú. V tejto kaviarni sa všetko točí okolo báboviek
- Bábovka. Mramorová, tvarohová, poliata polevou či poprášená cukrom
- Nejde však iba o koláč samotný, ale aj o jeho symboliku
- Bábovka. Mramorová, tvarohová, poliata polevou či poprášená cukrom
- Nejde však iba o koláč samotný, ale aj o jeho symboliku
Pre jedného je bábovka stelesnením detstva, pre iného domácej pohody. A presne taký je aj čarovný priestor trnavskej Bábovka café & bakery, ktorý je spojením spomienok, nadčasovosti, čistoty a útulnosti zároveň, píšu Kávičkári.sk.
Manželia Denisa a Ondrej Štefánikovci, ktorí stoja za týmto jedinečným konceptom, nám čo-to prezradili nielen o svojom srdcovom projekte, ale aj o tom, ako zvládli časy, ktoré neboli, na rozdiel od ich báboviek, poprášené sladkým cukrom.
Od začiatku chceli, aby bol priestor ich kaviarne nadčasový a elegantný zároveň. Navyše vedeli, že potrebujú profesionálny prístup k interiéru, preto oslovili architektonické štúdio, ktoré ich predstavy pomohlo pretaviť do finálnej podoby. Pojem „bábovka“ navyše vyjadruje domov, lásku.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
„Je to niečo, čo je každému známe – to sme chceli preniesť aj do interiéru a pocitu, ktorý v ňom zákazník zažije. O tonetkách, obrazoch či farebnosti sme mali od začiatku jasnú predstavu. Rovnako aj o tom, že prvok bábovkovej formy sa musí nachádzať na stenách či dekoráciách. Napríklad bábovkové lampy sme si vyrobili sami zo starých foriem,“ objasňujú zakladatelia.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
„Napriek tomu, že sme s manželom pracovali obaja v úplne inej oblasti, vždy sme boli vášniví kaviarenskí turisti a s obľubou sme hodnotili svoje zážitky z podnikov. Chceli sme prispieť svojím dielom ku kaviarenskej kultúre u nás. Navyše, bábovka je môj obľúbený koláč od detstva. Mama mi piekla často mramorovú, ešte vo forme po prababičke. Stala sa tak pre mňa symbolom domova a lásky. Túto starú formu máme dokonca zarámovanú v kaviarni na čestnom mieste.“
Tvrdia, že pandemické obdobie bolo naozaj náročným. Fungovali vždy v rámci epidemiologických opatrení a v režime, ktorý im bol umožnený. Najťažšie boli pre nich neistota a nepredvídateľnosť opatrení a ich neustále zmeny, ktoré miatli zákazníkov.
„Boli sme veľmi radi, že nás naši zákazníci podporili a podržali aj v tomto náročnom období. Zostali nám verní a osladzovali si dni našimi koláčikmi. Aj keď u seba doma. Naši zákazníci oceňujú kvalitu našich produktov a poctivosť receptúr. Sme vďační, že môžeme povedať, že všetci naši zákazníci sú veľmi milí a srdeční. Veríme, že tomu prispievame aj naším prístupom k nim. Veľká vďaka patrí v tejto súvislosti aj všetkým členom nášho tímu za ich snahu a pozitívny prístup.“
Konštatujú, že predtým si mnoho ľudí nevedelo predstaviť podobnú situáciu. Každopádne, pandémia ich naučila, ako zabezpečiť fungovanie a prežitie ich kaviarničky Bábovka v takom náročnom čase. „Aj vďaka pandémii sme si našli priestor na zlepšovanie našich produktov, prevádzky a technológií. A to ako v kaviarni, tak i vo výrobe,“ dodávajú.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroj: kavickari.sk