Európska dovolenková krajina zaviedla rýchlosť 150 km/h na úsekoch diaľnic
- Priškrcovanie rýchlosti nečaká celú EÚ
- Taliansko sa rozhodlo, rovnako ako Česko, maximálnu povolenú rýchlosť zvýšiť
- Priškrcovanie rýchlosti nečaká celú EÚ
- Taliansko sa rozhodlo, rovnako ako Česko, maximálnu povolenú rýchlosť zvýšiť
Zdá sa, že obmedzovanie rýchlosti už nie je univerzálnou realitou pre celú Európsku úniu. Ako informuje portál Topspeed, Taliansko sa rozhodlo zvýšiť maximálnu povolenú rýchlosť.
Podobným smerom sa uberá aj Česko, ktoré od nového roku umožní jazdiť až 150 kilometrov za hodinu na určitých úsekoch, namiesto súčasnej maximálnej rýchlosti 130 kilometrov za hodinu.
Rovnakú zmenu teraz plánuje aj Taliansko, ktoré je obľúbeným cieľom dovolenkárov zo Slovenska. Vieme, na akých úsekoch sa tieto zmeny plánujú.
Rýchlejšie na bezpečných úsekoch
S narastajúcim tlakom na ekologizáciu dopravy sa stále viac očakávalo, že to najviac pocítia práve motoristi, ktorí preferujú rýchlu jazdu.
Ekologickí aktivisti vyvíjajú stále väčší tlak a niektoré krajiny už reagovali: v niektorých prípadoch sa znížila maximálna povolená rýchlosť a v prípade diaľnic sa intenzívne diskutuje o obmedzení rýchlosti na celoplošnej úrovni, čo je napríklad vidieť v Nemecku alebo susednom Rakúsku.
Náš susedný štát, Česká republika, sa rozhodol ísť presne opačným smerom. Od januára 2024 zvýši maximálnu povolenú rýchlosť na vybraných rýchlych cestách na 150 km/h.
Taliansky minister dopravy, Matteo Salvini, tiež preskúmal miestne predpisy týkajúce sa cestnej premávky. Ich zámerom je umožniť jazdu rýchlosťou 150 km/h na najbezpečnejších úsekoch talianskych diaľnic, namiesto súčasnej rýchlosti 130 km/h.
V Taliansku sa plánuje povoliť rýchlosť až do 150 km/h na diaľniciach ako A14 medzi Bolognou a Bari, A4 medzi Milánom a Bresciou, A30 medzi Casertou a Salernom a S26 medzi Janovom (Voltri) a (Gravellona Toce). Zatiaľ je otvorené, kedy presne nové nariadenia nadobudnú platnosť.
Pokles ceny áut
Nedávno sme ťa informovali aj o tom, že odborníci očakávajú, že automobilový priemysel čoskoro skončí v nadmernej produkcii, čo znamená, že autá budú pravdepodobne lacnejšie.
Podľa švajčiarskej investičnej banky je možné, že sa začne nová cenová vojna medzi automobilkami, a to v dôsledku prebytku áut na trhu. Bezprecedentný dopyt po nových autách môže klesnúť, čo by spôsobilo korekciu cien vozidiel.
Vzhľadom na dlhé čakacie doby na nové autá a silný dopyt zo strany spotrebiteľov je možné, že situácia sa v automobilovom sektore výrazne obráti v prospech kupujúcich.
Podľa analýzy UBS Asset Management sa predpokladá, že celosvetová výroba nových áut v roku 2023 prekročí dopyt o 6 percent.
To znamená, že približne päť miliónov vozidiel môže skončiť „vo výpredaji“ a zákazníci ich budú môcť získať so zľavou.
„Vzhľadom na rastúce výrobné plány očakávame vysoké riziko nadprodukcie a v dôsledku toho aj rastúci tlak na ceny,“ uvádzajú analytici UBS.
„Cenová vojna sa už začala v rámci elektrických vozidiel a očakávame, že sa rozšíri aj do segmentu áut so spaľovacími motormi, a to v druhej polovici roku 2023,“ doplnili analytici.
Klesajúci dopyt
Existuje ale globálne riziko, že dlhé čakacie doby na nové objednávky áut môžu čiastočne maskovať skutočnú realitu klesajúceho dopytu v automobilových salónoch.
Ekonomická situácia zostáva náročná, centrálne banky zvyšujú úrokové sadzby v boji proti vysokému inflačnému tlaku. Keď ceny potravín a hypoték stúpajú, ľudia môžu odložiť nákup vozidla na neskoršie obdobie alebo sa rozhodnúť pre lacnejšie vozidlo.
Automobilové spoločnosti, ktoré sa zameriavajú na hromadného spotrebiteľa a nemajú primárne strategické zameranie na cenu, majú dôvod na obavy.
Výrobcovia áut v posledných rokoch zvyšovali ceny, čo bolo spôsobené rastom dopytu od motoristov, zvyšovaním prepravných nákladov a ťažkosťami v dodávateľských reťazcoch, ktoré vyplynuli z pandémie Covid-19.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: Topspeed.sk, Archív SIU