Kultový slovenský lovebrand je späť v meste: Nová predajňa v Bratislave ti vyrazí dych

  • Po viac ako roku a pol sa ikonický obchod s teniskami vrátil do centra hlavného mesta
  • Nová predajňa spája umenie a módu do unikátneho konceptu
Footshop predajňa
Footshop v Bratislave Reprofoto: FB/Peter Hajduček
  • Po viac ako roku a pol sa ikonický obchod s teniskami vrátil do centra hlavného mesta
  • Nová predajňa spája umenie a módu do unikátneho konceptu

Bratislavské ulice znova ožili nádychom módy a štýlu. Obľúbený obchod s teniskami a streetwear oblečením Footshop, pod vedením zakladateľa Petra Hajdučeka, opäť otvoril kamennú predajňu v hlavnom meste.

Po jeden a polročnej odmlke sa tento trendový predajca vracia do centra mesta, tentokrát na Obchodnú ulicu.

Kultová teniskáreň

Online platforma a kamenné predajne Footshopu v Česku, Maďarsku, Rumunsku a Slovensku obohacujú módu už niekoľko rokov. Celý koncept je dielom Petra Hajdučeka, mladého podnikateľa, ktorý zaznamenal obdivuhodný úspech a v roku 2017 bol zaradený do prestížneho rebríčka Forbes 30 pod 30.

Po dlhšej prestávke sa teraz vracia do Bratislavy s novým konceptom a novými priestormi na Obchodnej ulici. Jeho nová predajňa našla inšpiráciu v jedinečnom dizajne hotela Kyjev.

Interiér predajne nesie podpis talentovaných umelcov, ktorých originálne inštalácie obohacujú priestory obchodu. To všetko vytvára jedinečnú atmosféru, ktorá láka nielen zákazníkov, ale aj milovníkov umenia.

Návrat do Bratislavy plánoval už dlho

V rozhovore so začiatku roka 2023 redakcii Startitup Hajduček povedal: „Na Slovensko sa rozhodne chceme s obchodom vrátiť.“ A svoje priania čoskoro aj naplnil.

Po zatvorení predajní na okraji centra mesta pred viac ako rokom a pol, videl príležitosť na nový začiatok. Verí, že nová lokalita bude pozitívnou zmenou pre ich offline predaj, v čase, keď sa ľudia opäť odkláňajú od online nakupovania a hľadajú osobný zážitok. „Možnosť osobného stretnutia so zákazníkmi umožňuje vytvoriť silnejší vzťah,“ vysvetľuje.

Zakladateľ Footshopu začal svoju cestu už počas bakalárskych štúdií, keď sa zameral na spojenie módy a obchodu. Postupne sa z jeho vízie stala úspešná e-commerce platforma, ktorá získala zákazníkov z celého sveta. Oslovila investorov a stala sa hráčom s viacmiliónovými tržbami. V jeho portfóliu nájdeš aj populárne značky ako Queens a FlexDog.

Prekonali aj nepriaznivé obdobie

Obdobie medzi rokmi 2021 a 2022 prinieslo mladému podnikateľovi aj výzvy pre jeho dynamicky rastúci podnik. Problémový cashflow a utlmený záujem zákazníkov spôsobili určité turbulencie.

„Hoci bol rok 2022 rokom zložitých geopolitických a makroekonomických udalostí, budem naň spomínať ako na veľký rok v histórii Footshopu a Queensu. Náš tím sa posilnil a vďaka tomu sme zlepšili mnohé interné procesy v spoločnosti a celkovo sme dosiahli výrazný pokrok k lepšiemu,“ povedal pre Startitup zakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Footshop. 

Hajduček však túto situáciu zvládol so zápalom a odhodlaním. V minulosti ozrejmil, že kríza ho posilnila ako manažéra a pomohla mu prekonať prekážky.

S novými výzvami pred sebou začal komunikovať so svojimi investormi o možnosti predaja a vstupe na burzu. V máji tohto roku sa tieto plány stanovili realitou, keď valné zhromaždenie spoločnosti Wood SPAC One (WSO) definitívne schválilo túto stratégiu. Tým sa Peter Hajduček a jeho Footshop posúvajú na ďalšiu úroveň podnikania.

Okrem toho spoločnosť v tomto roku plánuje naďalej upevňovať svoju pozíciu prémiového predajcu limitovaných edícií oblečenia, tenisiek a ťažko dostupných kolekcií. Prostredníctvom platformy Releases sa o túto sekciu tovaru v roku 2022 zaujímal 1 milión zákazníkov. Spoločnosť Footshop chce tiež spustiť vlastnú výrobu prémiového oblečenia.

Táto inšpiratívna spoločnosť ukazuje, že úspech neprichádza bez výziev a že každá prekážka môže byť príležitosťou na rast a inováciu. Peter Hajduček a jeho Footshop sú príkladom odhodlania, kreativity a úspešného podnikania.

Zdroje: Forbes, Redakcia

Najnovšie videá

Trendové videá