3 mestá na východnom Slovensku prídu o železničnú dopravu. Trate čaká masívna modernizácia
- Tieto zmeny umožnia zvýšiť traťovú rýchlosť zo 100 na 120 kilometrov za hodinu
- Odstavené budú aj úseky, ktorých sa modernizácia netýka
- Tieto zmeny umožnia zvýšiť traťovú rýchlosť zo 100 na 120 kilometrov za hodinu
- Odstavené budú aj úseky, ktorých sa modernizácia netýka
Denník N informuje o tom, že mestá Medzilaborce, Snina a Humenné budú od 25. septembra odkázané na autobusová dopravu. Ostať by to tak malo až do októbra 2024. Dôvodov tejto odstávky je elektrifikácia trate do Humenného. Okrem toho však budú odstavené aj úseky, ktorých sa modernizácia netýka.
Autobusová doprava bude zavedená na úsekoch medzi mestami Humenné a Strážske, medzi Humenným a Medzilaborcami a tiež na trase Humenné – Snina – Stakčín.
Čo sa týka autovozňov premávajúcich z Prahy do Humenného, nahradí ich autovlak na trase Bratislaca – Košice. Cesta nočných vozňov z Prahy a Bratislavy sa skončí v Strážskom, odkiaľ budú ďalej premávať autobusy.
Podľa hovorcu ZSSK Tomáša Kováča modernizácia trate prinesie vďaka elektrickým ekologickým vozidlám rozšírenie možností vlakovej dopravy. Vďaka elektrifikácii a modernizácii trate sa spojenia do Humenného zrýchlia. Projekt je zameraný aj na rekonštrukciu trate a modernizáciu zabezpečovacieho zariadenia.
Tieto zmeny umožnia zvýšiť traťovú rýchlosť zo 100 na 120 kilometrov za hodinu, čo v kombinácii s väčšou dynamikou elektrických vlakov skráti cestovný čas o niekoľko minút.
Okrem samotnej elektrifikácie prejde celý jednokoľajný úsek Bánovce nad Ondavou – Humenné komplexnou rekonštrukciou a modernizáciou so zlepšením najmä stavu železničnej infraštruktúry na trati Bánovce nad Ondavou – Humenné, traťovej rýchlosti či komfortu cestovania vlakom.
Pre dopravnú obsluhu úsekov, na ktorých bude pozastavená železničná osobná doprava, pripravila ZSSK výlukový cestovný poriadok NAD, pričom autobusy budú zastavovať na zastávkach pre NAD tak, aby bola zabezpečená dopravná obslužnosť a dostupnosť NAD v jednotlivých mestách a obciach na porovnateľnej úrovni oproti súčasnej dostupnosti železničnej dopravy.
Výlukový cestovný poriadok NAD je zostavený s cieľom zabezpečenia návozu do regionálnych centier a realizácie spoľahlivých nadväzností v stanici Strážske na vlakovú dopravu ZSSK.
Doprava na trase Galanta – Trnava je obnovená
Na trati Galanta – Trnava od 1. septembra obnovili železničnú dopravu. Náhradná autobusová doprava sa v úseku Galanta – Sereď ruší a všetky vlaky na linke Galanta – Trnava budú začínať a končiť v stanici Galanta. TASR o tom informoval hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko Tomáš Kováč.
Ako doplnil, doprava je od 12. mája prerušená z dôvodu havarijného stavu cestného mosta ponad železničnú trať v meste Sereď. „Z bezpečnostných dôvodov bolo nariadené zastavenie železničnej dopravy popod poškodenú mostnú konštrukciu,“ uviedol Kováč.
Most na ceste I/61 nad železničnou traťou v Seredi sprístupnia aj pre chodcov a cyklistov. „Pohyb cyklistov a chodcov na moste zabezpečila SSC dopravným značením. Otvorenie mosta vyplynulo z dohody zástupcov SSC, Železničnej spoločnosti Slovensko, Okresného úradu Trnava a krajského dopravného inšpektorátu Trnava,“ informoval Martin Guzi z komunikačného odboru Slovenskej správy ciest (SSC).
SSC pripravuje rekonštrukciu mosta, keď sa starý most postavený v roku 1950 zbúra a na jeho mieste sa postaví nový most.
„Začiatok stavebných prác očakávame po ukončení verejného obstarávania na zhotoviteľa nového mosta v prvom štvrťroku 2024. Doba rekonštrukcie sa predpokladá na 12 mesiacov. Počas realizácie prác bude zabezpečený prechod pre peších a cyklistov po dočasnej lávke so šírkou tri metre,“ informoval Guzi.
Zdroje: Denník N, TASR