Slovenka študovala v Južnej Kórei, Británii aj Nemecku. Teraz predstavila projekt, aký u nás nemá obdobu
- Katarína je popredná expertka na virtuálnu módu a módna návrhárka
- Do Bratislavy priniesla projekt postavený na pilieroch najnovších technológií
- Katarína je popredná expertka na virtuálnu módu a módna návrhárka
- Do Bratislavy priniesla projekt postavený na pilieroch najnovších technológií
Digitálna móda bude v blízkej budúcnosti súčasťou každodennej reality. Náš svet sa už teraz z veľkej časti presúva do online prostredia, v ktorom chcú ľudia prezentovať svoj štýl a osobnosť rovnako ako v reálnom živote.
Vizuálne atraktívne filtre už neslúžia iba na zábavu, módne kolekcie v online svete ľudí učia viac experimentovať. Je len otázkou času, kedy si do virtuálneho šatníka budeme pridávať aj kúsky, na ktoré by sme v reálnom svete nemali odvahu či peniaze.
Ide o trend, ktorý posúva svet módy napríklad aj o krok bližšie k udržateľnosti. Okrem toho sprístupňuje najnovšie trendy všetkým – bez ohľadu na veľkosť či pohlavie.
Slovenský unikát v Bratislave
V Bratislave vznikol unikátny projekt prepájajúci koncept fyzickej módy s digitálnou budúcnosťou. Dizajnérka Katarína Mydliarová predstavila kolekciu šiestich nadčasových virtuálnych kúskov, ktoré si vďaka špeciálnym zrkadlám s AR technológiou môžeš vyskúšať v Auparku.
Osobou stojacou za týmto kreatívnym počinom je Katarína Mydliarová, ktorá študovala módu v Južnej Kórei, Veľkej Británii a Nemecku. Dnes je majiteľkou štúdia Metarials studio. Jej futuristické modely pôsobia ako vytvorené z tekutých materiálov a pripomínajú, že virtuálna móda môže byť „ušitá“ z čohokoľvek.
Teraz spojila svoje sily aj s bratislavským nákupným centrom Aupark. Katarína ako špičková digitálna módna návrhárka vytvorila kolekciu šiestich outfitov pre ženy aj mužov.
„Digitálna móda je móda budúcnosti, v ktorej každý z nás potrebuje pestrý šatník, ale nepotrebuje ho fyzicky vlastniť. Väčšinu času dnes trávime v online svete – pracujeme, komunikujeme a zabávame sa a chceme pri tom dobre vyzerať,“ vysvetľuje expertka na virtuálnu módu a módna návrhárka Katarína Mydliarová.
V termíne od 29. 9. do 8. 11. máš tak možnosť vyskúšať si virtuálnu kolekciu v reálnom prostredí nákupného centra.
„Rozmýšľali sme, ako spojiť virtuálny svet s tým fyzickým. Podarilo sa nám to vďaka AR technológii a zrkadlám, ktoré v rámci kójí pôsobia ako virtuálne skúšobné kabínky.“
„V nich návštevníci jednoducho oblečú svoju postavu do jedného z modelov. Svoju fotku v dizajnovom oblečení môžu potom zdieľať na sociálnych sieťach,“ vysvetľuje detaily tohto invenčného konceptu Veronika Košická, riaditeľka obchodného centra Aupark Shopping center v Bratislave.
Celkovo 4 kóje nájdeš v centrálnej časti nákupného centra, pričom dve z nich sú venované práve spomínaným dámskym a pánskym outfitom. V ďalších dvoch si môžeš pozrieť zblízka prehliadku virtuálnych outfitov prostredníctvom VR okuliarov či vyskúšať ďalší z nových digitálnych trendov – „Make-up Try-on“.
Táto novinka umožňuje testovať prostredníctvom AR technológie a tabletov rozličné druhy očných špirál, očných liniek, očných tieňov, rúžov, a to všetko bez toho, aby bolo čokoľvek fyzicky aplikované priamo na tvoju tvár.
Virtuálna influencerka
Do spolupráce bolo prizvané aj pražské štúdio XBROS, ktoré je lokálnym technologickým lídrom v oblasti umelej inteligencie. Dizajnéri XBROS vytvorili virtuálnu modelku, x-fluencerku Auru.
X-fluencer je digitálna postava inšpirovaná počítačovými hrami, ktorá sa vo virtuálnom priestore prezentuje ako reálna osoba. Má jedinečný vzhľad, príbeh a názory, ktoré zdieľa na svojich online profiloch, a ľudia ju tak môžu sledovať a inšpirovať sa ňou.
X-fluenceri pracujú pre svetoznáme značky, skladajú piesne či dávajú rozhovory ako reálni ľudia. Aura od XBROS štúdia je extravagantná mladá žena, ktorú uvidíš v modeloch Katky Mydliarovej.
V nákupnom centre môžeš navštíviť aj predajne, ktoré už využívajú digital fashion. Jedným z technologických inovátorov v rámci módy je módna značka Bershka, ktorá aktívne spolupracuje s online platformou DressX.
V rámci nej si zákazníci môžu skúšať a nakupovať virtuálne oblečenie či celé kolekcie, filtre sú dostupné aj v rámci platformy Instagram. Spoluprácu s DressX aktívne využíva aj značka H&M, ktorá navyše rozšírila svoje portfólio o showroom v metaverse a módna značka Mango uviedla kolekciu outfitov v podobe NFT.
Prienik digitálneho sveta a módy či kozmetiky prináša so sebou aj množstvo praktických momentov. Spoločnosť Mac predstavila „Virtual Make-up Try-on“, čo umožňuje zákazníkom testovať viac ako 800 produktov tejto spoločnosti prostredníctvom AR technológie, čo uľahčuje možnosť výberu produktu pre koncového zákazníka.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy