Tipy, ktoré by mal poznať každý začínajúci podnikateľ. Bez toho dnes neuspeješ

  • Čo odradilo investorov v najnovšej epizódy Jamy levovej?
  • Prečítaj si tipy, ktoré by mal poznať každý začínajúci podnikateľ
  • Zisti, ako získaš odborné biznis rady úplne zadarmo
Untitled design – 2023-10-16T145106.132
TV Markíza
  • Čo odradilo investorov v najnovšej epizódy Jamy levovej?
  • Prečítaj si tipy, ktoré by mal poznať každý začínajúci podnikateľ
  • Zisti, ako získaš odborné biznis rady úplne zadarmo

Čo by si spravil, ak by ti piati skúsení podnikatelia povedali, že tvoj nápad je síce dobrý, ale nemáš veľkú šancu preraziť s ním tak, ako si si vysníval? Asi by si nebol veľmi šťastný. Možno by si uvažoval aj o tom, že skončíš.

Zažila si to aj Martina Krúpová, ktorá založil projekt Môj trh. Ide o webovú platformu, ktorá združuje na jednom mieste farmárov, pomáha im s vytvorením profilu, objednávkami platbami, marketinom aj logistikou. Všetko super.

Veď eko, bio, raw stále fičí. Ľudia si chcú kupovať kvalitu, ideálne, keď im pristane pred dverami od jedného kuriéra a nemusia obiehať farmárov vo svojom okolí. Od jedného mlieko, od ďalšieho vajcia, u tretieho zeleninu a tak ďalej.

Pri expanzii veľký problém

A práve tam videli najväčší problém investori z Jamy levovej. Najmä, ak by sa Martine biznis rozbehol tak, ako túži. Do dvoch rokov by totiž chcela pokrývať percento všetkých Slovákov, teda zásobovať čerstvými potravinami viac ako 50-tisíc ľudí a mať v portfóliu do 1500 farmárov. Ideálne by chcela svoj biznis rozšíriť aj na okolité krajiny.

„Silne sa obávam, že ak chcete takéto enormné množstvo košíkov vyexpedovať, tak logistika bude naozaj najväčší problém a silne pochybujem, že na tej doprave dokážete ešte aj zarobiť,“ upozornil ju Juraj Fehervári. Rovnaký problém – teda v logistike – videli aj zvyšní investori.

Sleduj každú stredu o 22.00 h reality šou, aká tu ešte nebola! V Jame levovej uvidíš zaujímavé podnikateľské nápady i príbehy talentovaných a vynaliezavých Slovákov a Sloveniek. Iba na Markíze.

Podľa Igora Kollu by sa mala viac ako softvérovej platforme venovať tomu práve tomu ako doručí objednávky zákazníkom. Ako dodáva „svet dnes nie je len o tom, ako pripraviť previazanie výrobcu a odberateľa, ale aj o tom, aká práca je s tým spojená a kto ju bude robiť. Toto bola jej najväčšia prekážka.“ Martina chce ísť ďalej. Verí, že aj táto skúsenosť jej pomôže a zdokonalí sa v tom, kde mala doteraz medzery.

Dobrá rada dokáže zdvojnásobiť šancu začiatočníka na úspech

Skúsený investor vie byť na začínajúceho podnikateľa fakt tvrdý. Ale tu naozaj platí – dobrá rada nad zlato. „Preto je dôležité stretávať sa s ľuďmi, networkovať, a získavať spätnú väzbu na svoju firmu zo všetkých strán. Podľa štatistík vie dobrá rada zdvojnásobiť šancu začiatočníka na úspech,” konštatuje Norber Hovančák, člen predstavenstva Slovenskej sporiteľne, ktorá spolu s televíziou Markíza na obrazovky prináša celosvetovo úspešnú reality šou Jama levova.

Mnohí podnikatelia sa nechajú uniesť svojím nápadom, nepýtajú sa, nepočúvajú potenciálnych zákazníkov, prípadne sa sústredia len na pochvaly.

Ak sa nemáš s kým poradiť, tu je  pár univerzálnych rád: Buď pokornejší, nemaj priveľké oči a očakávania. Ale zároveň buď optimista. „Nepoznám úspešného podnikateľa, ktorý je pesimista,“ radí Tatiana Ondrejková. A určite to nevzdávaj.

„Rozdiel medzi úspešným a neúspešným podnikateľom je v tej poslednej prekážke, ktorú sa ten neúspešný rozhodne neprekonať,“ upozorňuje Milan Dubec. A ešte niečo: Určite sa nespoliehaj len na seba. „Obklopujte sa šikovnejšími ľuďmi ako sú sami, robte veci preto, že vás to baví a nie pre peniaze,“ radí Tatiana Ondrejková.

_14A4306
zdroj: TV Markíza
Pre dobrú radu a pritom úplne zadarmo si môžeš zbehnúť aj do banky
  1. Začni podnikať v tom, čo poznáš. Ak nemáš skúsenosti, predtým, ako investuješ svoje úspory do biznisu, najprv získaj prehľad.
  2. Zrozumiteľný podnikateľský plán ti pomôže ujasniť si, čo chceš robiť, pre koho a ako to budeš robiť.
  3. Nepodceňuj, ale ani nepreceňuj marketing.
  4. Rátaj so všetkým a maj financie pod kontrolou. Urob si presný zoznam výdavkov, ktoré potrebuješ na štart podnikania a na chod firmy.
  5. Zmluvy s odberateľmi, dodávateľmi či prenajímateľom maj v písomnej podobe a s jasnými podmienkami.
  6. Angažuj sa osobne. Tvoje priame zapojenie sa do chodu a vedenia firmy je pre úspešné fungovanie nevyhnutnosťou.
  7. Maj plán B. Môže sa stať, že veci nepôjdu tak, ako si predstavuješ.

Najnovšie videá

Trendové videá