Smutné správy: Legendárna „socialistická“ cukrovinka končí. Slováci si na nej už viac nepochutia

  • Na jednej z legendárnych cukroviniek si Slováci už viac nepochutia
  • Jej popularita medzi zákazníkmi postupne klesala
Regál plný sladkostí, ktorý dopĺňa zamestnankyňa.
Ilustračné foto TASR/František Iván
  • Na jednej z legendárnych cukroviniek si Slováci už viac nepochutia
  • Jej popularita medzi zákazníkmi postupne klesala

Z predaja zmizol potichu obľúbený produkt Slovákov. Patril medzi vyhľadávané stálice, na ktorých si mnohí pochutnávali už za socializmu. 

Reč je o populárnych Rumových pralinkách. Ako informuje portál Dnes24, v regáloch ich Slováci už viac nenájdu. 

Nahradia ich novinky

Prvé zmienky o tejto lahodnej cukrovinke siahajú až do roku 1965, aj keď podobné sladkosti už pravdepodobne existovali skôr. Rumové pralinky dokázali prežiť pád socializmu a aj rozdelenie Československa.

Obal tohto obľúbeného produktu Slovákov prešiel v roku 2014 dizajnovou zmenou. To, že ich už v regáloch viac nenájdeme, potvrdil aj výrobca. 

„Sortiment našich výrobkov dopĺňame o novinky, o ktorých veríme, že splnia očakávania, vysoké nároky a preferencie spotrebiteľov. Naopak, výrobky, ktorých popularita medzi zákazníkmi klesá, čo bol dlhodobý prípad aj u Rumových praliniek, sme nútení z portfólia odstrániť,“ uviedla pre Dnes24 Ľubica Novotná z Nestlé Slovensko s. r. o.

„Veríme však, že spotrebitelia si nájdu cestu k našim ďalším produktom, ktorých popularita medzi širokým spektrom spotrebiteľov výrazne rastie, a to aj vďaka veľkému počtu noviniek a nových príchutí,“ doplnila Novotná.

Koniec jednej z najznámejších minerálok

Iba prednedávnom sa pritom z pultov obchodných reťazcov vytratil aj iný obľúbený produkt Slovákov. Reč je o známej balenej vode. S touto informáciou prišiel dnes ako prvý portál tvnoviny.sk. Podľa jedného z čitateľov ju na pultoch nebolo možné nájsť už niekoľko mesiacov.

„Tento druh minerálky som si kupoval pravidelne. Vyhovovalo mi nielen jej zloženie, ale aj chuť. Zarazilo ma, keď odrazu zmizla z obchodu pri mojom dome a neskôr aj z ďalších obchodov v okolí. A nikde som sa nedočítal dôvod,“ uviedol čitateľ pre portál tvnoviny.sk.

Ako sme ťa informovali, ide o pramenitú vodu Bonaqua. Spoločnosť Coca-Cola, ktorá je výrobcom tejto značky, ju už totiž podľa dostupných informácií niekoľko mesiacov nedistribuuje.

Muž s košíkom v rukách prechádza medzi regálmi v potravinách
zdroj: Ilustračné foto: Unsplash/@martijnbaudoin

„Výrobcom minerálnej vody Bonaqua je spoločnosť Coca-Cola, ktorá prestala s jej distribúciou na slovenský trh,“ informovala hovorkyňa Kauflandu Lucia Vargová.

„Dodávateľ nám výrobky Bonaqua nedodáva od februára tohto roka, namiesto toho máme v ponuke novú značku vody – Natura voda,“ potvrdila aj hovorkyňa Billy Kvetoslava Kirchnerová.

Túto informáciu potvrdilo aj Tesco či Lidl.

Zmena portfólia

Celé portfólio mala spoločnosť Coca-Cola nahradiť úplne novou značkou.

„V roku 2022 sme uviedli na slovenskom trhu našu novú značku pramenitej vody Natura. Táto nová značka začiatkom tohto roka postupne úplne nahradila v našom portfóliu známu značku Bonaqua vrátane všetkých jej príchutí a typov balení,“ vysvetlil Václav Koukolíček, manažér externej komunikácie spoločnosti Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.

Ako ďalej poznamenal, minerálna voda značky Bonaqua sa už na Slovensku neobjaví.

„Otravné“ vylepšenie

Ako sme ťa už dávnejšie informovali, Coca-Cola prekvapila v tomto roku aj inou novinkou. Od júla 2024 sú podľa ich nariadenia vrchnáky napevno upevnené k fľaši. Ako prvá predstavila túto novinku Coca-Cola v Nemecku a zákaz mnohých zákazníkov pobúrila.

„Jedno z najzbytočnejších a najotravnejších ‚vylepšení‘, aké som kedy videl. Rád pijem z fľaše a vrchnák ma len otravuje,“ komentujú používatelia na YouTube. Ďalší sa zas sťažuje a označuje tento nápad za „posr..ý“.

Ostrú kritiku Nemcov na túto novinku v tom čase zaregistroval denník Bild. Ten informoval, že zo strany Európskej komisie ide o ekologické rozhodnutie, ktoré má chrániť životné prostredie. 

„Počas monitorovania na európskych plážach sa našlo pomerne veľké množstvo plastových vrchnákov,“ ozrejmil Philip Heldt zo spotrebiteľského centra NRW.

V Severnom mori na pláži s dĺžkou iba 100 metrov sa podľa Heldta našlo až 43 uzáverov fliaš. Vďaka tomu prišiel nápad, že uzávery budú napevno upevnené k fľaši. 

Čítajte viac z kategórie: Hlavné správy a aktuality

Zdroje: Dnes24, tvnoviny.sk, Archív SIU, Archív SIU, Bild

Najnovšie videá

Trendové videá