Obľúbené slovenské výrobky bodujú v USA aj na Kanárskych ostrovoch. Vo svete zaujal aj známy syr spod Tatier

  • Malé, ale napriek tomu svetové, aj také je Slovensko
  • Celkom určite to platí, ak sa pozrieme na oblasť potravinárstva
Lidl
TASR/Lukáš Grinaj, AI
  • Malé, ale napriek tomu svetové, aj také je Slovensko
  • Celkom určite to platí, ak sa pozrieme na oblasť potravinárstva

Slovensko je krajina, ktorej vo svete dlhodobo robí dobrú reklamu najmä naša príroda. Zdá sa však, že sme na sľubnej ceste zviditeľniť sa za hranicami aj vďaka našim potravinám.

Je to výsledok práce a inovatívnosti slovenských výrobcov. Tí sa vďaka ich kvalitným výrobkom presadili nielen na domácom, ale aj zahraničnom trhu. 

Ako kľúčový faktor v tomto úspechu sa najnovšie ukázala aj spolupráca s diskontom Lidl, ktorá umožnila našim potravinám preniknúť na perspektívne medzinárodné trhy.

Vďaka tejto spolupráci sa export potravinárskych výrobkov prostredníctvom Lidla zdvojnásobil, čo je úspechom aj pre lokálnu ekonomiku.

Ak sa na to pozrieme cez čísla, viac ako šesť desiatok slovenských výrobcov vyviezlo tovar v celkovej hodnote 84 miliónov eur do 28 krajín sveta. Takto sa slovenské produkty dostali až do Spojených štátov amerických a ďalších významných trhov, čo je prínosom pre ich globálnu viditeľnosť a reputáciu.

Potešiteľné je, že táto spolupráca má rastúci trend, medziročne sa v hodnote zvýšila o pätinu a predstavuje takmer 2 % z celkového potravinového exportu zo Slovenska. 

„Lidl pôsobí vo viac ako tridsiatich krajinách a všade sa o domácich dodávateľov stará tamojší nákup. Znamená to, že my na Slovensku rokujeme so slovenskými dodávateľmi o spolupráci pre naše predajne a zároveň sprostredkúvame možnosti exportu do zahraničia. Takto sme v minulom roku pomohli umiestniť na pulty Lidlov v zahraničí tovar v hodnote 84 miliónov eur v nákupných cenách,“ vysvetlil Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za nákup a marketing.

Snímka z výrobne salám Mecom
zdroj: TASR/Milan Kapusta

Pre lepšiu predstavu, 84 miliónov eur je približne 1,8 % z celkového vývozu agropotravinárskych výrobkov zo Slovenska za rok 2022. 

V poslednom obchodnom roku využilo možnosť exportu 64 slovenských dodávateľov. Objem spolupráce sa v porovnaní s rokom 2017 viac ako zdvojnásobil.

Vďaka Lidlu nájdete tofu od Alfa Bio na Kanárskych ostrovoch, rastlinné nátierky od tejto firmy v USA či kukuričné chrumky Cibi na Cypre. Medzi najobľúbenejšie produkty spod Tatier v zahraničí patria camembert či syr nivového typu Rival od AGRO TAMI, papierenský sortiment Metsa Tissue, salámy od Mecomu či spomínané tofu.

12042018_Syraren_Senica_7514761
zdroj: TASR/Lukáš Grinaj

„Lidl je jednou z mála spoločností, s ktorou sme dokázali expandovať do krajín Európskej únie, ale aj mimo nej, za čo patrí spoločnosti Lidl veľká vďaka. Pokiaľ si je dodávateľ istý, že má objemy, kvalitu a cenu, poskytne mu Lidl istotu odberu a v prípade záujmu umožňuje export na zahraničné trhy,“ poskytol pohľad dodávateľa Ján Husák, obchodný riaditeľ Agro Tami. 

Kúpil by si si v zahraničí slovenský výrobok, ak by si ho videl na pulte obchodu?

V poslednom uzavretom obchodnom roku nakúpil Lidl od slovenských dodávateľov tovar za 452 miliónov eur v nákupných cenách, teda „v čistom“.

Spolu s exportom v hodnote 84 miliónov eur zinkasovali domáci výrobcovia od diskontu viac ako pol miliardy. Cieľom diskontu je aj naďalej posilňovať spoluprácu so slovenskými potravinármi, ktorých aktívne vyhľadáva a organizuje pre nich konferencie a workshopy. Jeden z nich, Lidl deň s dodávateľmi sa uskutočnil v polovici októbra a zúčastnili sa na ňom dve desiatky najvýznamnejších domácich obchodných partnerov Lidla.

Lidl má na svojej stránke dostupný formulár, prostredníctvom ktorého môžu dodávatelia predložiť svoje ponuky. 

@lidlsk

Konečne môžeme v kľude spať 🫠🧻 #lidl #lidlslovensko #lidlsk #potraviny #humor #vtip #zabava #cerstvespravy #potravinyzlidla #kvalitazasuperlidlceny

♬ Breaking News, TV Shows, Report, Broadcast, Live, Serious, Business, World(1323125) – SAKUMAMATATA

Export slovenských potravinárskych výrobkov predstavuje dôležitý krok nielen pre ekonomický rast, ale aj pre sociálnu prosperitu krajiny. Zíde sa pripomenúť, že výzvy spojené s vstupom na globálny trh zároveň stimulujú inovácie, zvyšujú kvalitu a podporujú udržateľné podnikanie. Tento trend je prísľubom pre rozvoj a posilnenie Slovenska ako dôležitého hráča aj na medzinárodnom potravinárskom trhu.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroj: Lidl

Najnovšie videá

Trendové videá