Štartovať auto v zime môže byť katastrofa. Existujú finty, ktoré ťa tohto problému zbavia (PREHĽAD)
- Zima sa už pomaly, ale isto hlási o slovo
- Zisti, ako naštartovať auto aj pri teplotách klesajúcich až pod -50 stupňov Celzia
- Zima sa už pomaly, ale isto hlási o slovo
- Zisti, ako naštartovať auto aj pri teplotách klesajúcich až pod -50 stupňov Celzia
Zima je už tu a ranné teploty nekompromisne klesajú. Toto obdobie robí mnohým vodičom, ktorí sa vo včasných ranných hodinách ponáhľajú do práce. Musia totiž čeliť problémom s naštartovaním vozidla, ktoré má na svedomí práve zima. Na Slovensku môžu ranné teploty klesať niekam k hranici -10 stupňov Celzia.
Ako informuje portál Autoviny.sk, existuje však mnoho trikov, ako určite naštartovať auto aj pri -50 stupňoch Celzia. Internetom sa momentálne šíri virálne video, ktoré odhaľuje ruské taktiky, ktoré pomôžu každému vodičovi.
Štartovanie vozidla v extrémnych podmienkach
Aj keď je poriadna zima doslova ešte len pred dverami, pomaličky sa už hlási o slovo. Spolu s ňou však prichádzajú aj motoristické komplikácie.
Ľahko sa môže stať, že ak nemáš batériu auta v ideálnej kondícii, nemusíš ráno naštartovať. Počas zimy prejde technická kondícia vozidiel riadnou previerkou. Majitelia áut, ktorí žijú v Jakutsku a musia čeliť extrémnym zimným podmienkam, však majú riešenie.
Konštantín a Anatolij, majitelia odolného off-roadového vozidla UAZ-469, majú dve možnosti. Auto môžu umiestniť do nepretržite vyhrievanej garáže, alebo nenechať pohonnú jednotku naštartovanú počas celej zimy. Aj keď to môže znieť absurdne, títo dvaja muži vytvorili k tejto téme video, ktoré ukazuje, ako jazdiť aj pri teplote -50°C.
K dispozícii máš niekoľko možností
Jednou z uvedených možností je spomínaný nepretržite naštartovaný motor. Dvojica necháva vozidlo naštartované nepretržite 24 hodín denne, a to počas niekoľkých mesiacov. Pre našinca táto možnosť nie je však až taká ideálna, nakoľko si vyžaduje veľké množstvo palivových kanistrov. Okrem toho prináša so sebou aj perspektívu skorého opotrebovania motora.
Existuje však aj iný trik, ktorý títo majitelia používajú. Ten zahŕňa zasunúť pod vozidlo vyhrievacie telesá alebo iný zdroj tepla. Najideálnejšie je ho umiestniť priamo pod hnacie ústrojenstvo.
Vozidlo je ale potrebné najskôr zabaliť do plachty, ktorá teplo udrží vo vnútri. Do určitej miery sa tým eliminuje strata tepla do prostredia.
Už menej lákavou možnosťou je vybrať na jeseň z vozidla baterku a počkať na jar, kým auto samo od seba nerozmrzne.
Nikdy nepodceňuj stav pneumatík
Každý skúsený vodič by mal okrem týchto trikov vedieť aj to, že pneumatiky sú jedným z najdôležitejších bezpečnostných prvkov automobilu. Ich význam mnohí z nich často podceňujú, a to až do chvíle, keď ich zradia v najnepriaznivejšej situácii.
Vieš, kedy vymeniť staré pneumatiky za nové? Aj keď na veku nezáleží, na technickom stave áno. Ako sme ťa v našom článku informovali, ak nie je vyhovujúci, policajt môže zadržať doklady od vozidla. V tomto prípade by ťa tak už neminula ani poriadne mastná pokuta.
Presný termín, kedy treba staré pneumatiky vymeniť za nové, neexistuje. Závisí to však od mnohých faktorov. Celkový stav ovplyvňuje konštrukcia pneumatík, ale napríklad aj osobitný štýl jazdy každého vodiča.
Pri osobných autách sa celková životnosť pneumatík pohybuje okolo 5 rokov.
Postupne sa však pneumatiky opotrebovávajú zvnútra aj zvonku, aj keď si majiteľ vozidla zjavné poškodenia nemusí na povrchu všimnúť. Práve preto je výmena po spomínaných 5 rokoch od výroby bezpečnejšia.
Okrem toho sa môže majiteľ vozidla riadiť napríklad aj počtom najazdených kilometrov. Výmena pneumatík sa v tomto prípade odporúča po približne 50 000 kilometroch. Dôležité je predovšetkým pravidelne kontrolovať stav pneumatík.
O tom, ako správne skontrolovať stav pneumatík sa dočítaš viac v našom článku.
Zdroje: Autoviny.sk, Archív SIU