Ľudia sú z nového grafikonu rozčúlení. Ministerstvo im „vymazalo“ zastávky
- Železničný dopravca Leo Express začne jazdiť na trati Bratislava – Komárno 10. decembra
- Obyvatelia jednej z obcí sú však nespokojní
- Železničný dopravca Leo Express začne jazdiť na trati Bratislava – Komárno 10. decembra
- Obyvatelia jednej z obcí sú však nespokojní
Na južnom Slovensku sa Slováci dočkali nového prepravcu. Od 10. decembra bude premávať na trati Komárno – Dunajská Streda – Bratislava Leo Express.
Spolu s ním na južnej najvyťaženejšej trati Bratislava – Komárno prišiel aj nový grafikon. Vlaky Leo Express budú v špičke medzi Dunajskou Stredou a hlavným mestom premávať v 20-minútových intervaloch. No pri Komárne im zrušili niekoľko zastávok, a to podľa nariadenia ministerstva dopravy, píšu Noviny.sk.
To, kde vlaky zastavia, teda na akých zastávkach to bude, zadávalo Ministerstvo dopravy. A tak došlo k tomu, že šesť osobných vlakov denne v Hornej Zlatnej nezastaví.
„Deti, ktoré chodia do školy, s tým majú problém alebo tí, čo chodia na tréningy, všetky kluby sú v Komárne. Sú tu dôchodcovia, aj tí chodia do Komárna, teraz musia ísť na autobus,“ povedal pre Noviny.sk obyvateľ Hornej Zlatnej.
To, že musia ísť namiesto vlaku autobusom, by až taký problém nebol, no na to, aby sa na autobusovú stanicu vôbec dostali, musia ísť kilometer od dediny po rušnej ceste. Zastávka tam síce je, no priechod pre chodcov neexistuje.
Obyvatelia sú zúfalí, hľadajú riešenia
Hovorca prepravcu Leo Express Emil Sedlařík pre portál uviedol, že „návrhy na úpravu cestovného poriadku môžu cestujúci podávať na kraj alebo priamo ministerstvu dopravy, ale aj spoločnosti Leo Express. O konkrétnej podobe grafikonu potom rozhodne ministerstvo dopravy“.
Ministerstvo toto rozhodnutie odôvodnilo tým, že na trase sú len jedny koľaje.
„Nezastavovanie vlakov v Hornej Zlatnej od zavedenia nového grafikonu je spôsobené vysokou vyťaženosťou trate nielen osobnými, ale aj nákladnými vlakmi. Každé zastavovanie mimo daného cestovného poriadku by vytvorilo komplikácie pri križovaní vlakových súprav,“ odôvodnil hovorca ministerstva dopravy SR Martin Petro.
Súkromný prepravca Leo Express vypraví 100 spojov denne. Hľadá pre ne meno a o pomoc žiada cestujúcich.
Na trati Bratislava – Dunajská Streda – Veľký Meder – Komárno bude nasadených 21 vlakových jednotiek. Každá má kapacitu takmer 240 miest, z toho 140 je na sedenie. Popri zahustení spojov sa tak navýšia aj kapacity v špičke medzi Dunajskou Stredou, Kvetoslavovom a Bratislavou, kde budú vlaky jazdiť v 20-minútových intervaloch.
„Teší nás, že na exponovanej trati Komárno – Dunajská Streda – Bratislava príde k navýšeniu kapacity aj celkového objemu vlakových spojov. Železničná doprava je ekologickejšia a čím viac ľudí zvolí komfort na koľajniciach, tým väčšiu úľavu to znamená pre preťažené cestné komunikácie,“ uviedol minister dopravy Jozef Ráž ml. (nominant Smer-SD).
Železničný dopravca na trať medzi Bratislavou a Komárnom nasadí nízkopodlažné klimatizované vlaky. „Od 10. decembra nasadíme moderné, nízkopodlažné a klimatizované jednotky, ktoré, okrem iného, budú vybavené wi-fi, detským oddielom, toaletou pre vozičkárov i prebaľovacím pultom pre deti,“ uviedol generálny riaditeľ Leo Express Peter Köhler.
Hoci Leo Express začne na trati jazdiť až v decembri, lístky si možno u dopravcu kúpiť už teraz.
„Zachoval súčasnú cenu cestovného 5,25 eura na trase Bratislava – Komárno,“ uviedol Sedlařík. Dopravca ponúka časové lístky na sedem, 30 a 90 dní. „Pri príležitosti spustenia predaja ponúka aj celoročný lístok za 365 eur s názvom DunajPass. V jeho cene je prioritný výber miesta a aj možnosť využiť lounge v hlavnej stanici v Bratislave,“ dodal Sedlařík.