Ryanair odmieta, že by zaviedol nový poplatok. Cestujúci sa ale sťažujú, že museli zaplatiť

  • Cestujúci sa na sociálnych sieťach sťažujú na nový poplatok
  • Ten údajne začali účtovať írske nízkonákladové aerolínie Ryanair
  • Spoločnosť to však popiera
Lietadlo Ryanair, z ktorého vystupujú cestujúci.
Ilustračné foto TASR/Milan Kapusta
  • Cestujúci sa na sociálnych sieťach sťažujú na nový poplatok
  • Ten údajne začali účtovať írske nízkonákladové aerolínie Ryanair
  • Spoločnosť to však popiera

Cestujúci spoločnosti Ryanair hovoria o novom „škandalóznom“ extra poplatku, ktorý mala letecká spoločnosť nedávno zaviesť. Po novom si vraj musí cestujúci najskôr zaplatiť za rezerváciu sedadla, ak si chce vybaviť palubný lístok online. 

Na svojej stránke o tom informoval portál BBC. Tento krok vyvolal medzi cestujúcimi rozhorčenie. Samotná letecká spoločnosť sa však bráni tvrdením, že žiadny poplatok nikdy nezaviedla.

Bez platenia žiadna elektronická palubná vstupenka

Cestujúci, ktorí boli prekvapení novým poplatkom, ihneď začali vyjadrovať svoje pocity frustrácie na sociálnych sieťach. Popisovali tam situácie, keď im Ryanair účtoval až 21 libier (24,50 eur) za možnosť rezervovať si miesto, aby mohli získať elektronickú palubnú vstupenku.

Podľa portálu Yahoo Finance bolo pre nich jedinou inou možnosťou postaviť sa do radu na letisku a získať klasický papierový lístok.

Spoločnosť Ryanair sa k poplatku vtedy nevyjadrila, no na žiadosť BBC na situáciu krátko zareagovala. „Všetci cestujúci Ryanairu môžu zaplatiť za rezervované miesto, ak si to želajú, alebo ak sa cestujúci chcú vyhnúť tomuto poplatku za miesto, môžu si vybrať náhodne pridelené miesto úplne zadarmo,“ uviedol hovorca Ryanairu.

Rozhorčení cestujúci

Niekoľko pasažierov sa však na sociálnych sieťach sťažovalo, že vyššie uvedená možnosť pre nich nebola nikdy dostupná. Letecká spoločnosť čelí na sieti X vlne rozhorčených komentárov.

„Kedy a prečo ste s tým začali? Musím sa teraz postaviť do radu a palubnú vstupenku si vyzdvihnúť na letisku?“ napísal jeden cestujúci, ktorý mal na skoré ráno zakúpenú letenku z Londýna do Belfastu.

Na snímke je lietadlo Ryanair.
zdroj: TASR/Milan Kapusta

„Nemôžem uveriť vašim novým podmienkam, že neumožňujete cestujúcim, aby získali palubný lístok (v mobile alebo si ho vytlačili), ak si nekúpia sedadlo. Bezdôvodne nútite stáť ľudí v rade na odbavenie (30 metrov alebo aj dlhšie), a to len preto, aby ste zarobili pár libier navyše. To je škandalózne,“ dodal.

Jeden cestujúci spomenul, že zamestnanci pri odbavovacej priehradke na letisku mu oznámili, že nové zásady platia len pre posledných 20 cestujúcich prihlásených na let. Poplatok vraj zaviedli v posledných dňoch.

Platíš len za služby, ktoré si sám želáš

Väčšina leteckých spoločností požaduje od cestujúcich, aby sa online odbavili a potvrdili tak svoje plány na cestu. Často je dostupná aj možnosť stiahnutia elektronickej verzie palubného lístka.

Niektorí cestujúci uprednostňujú získanie tlačenej palubnej vstupenky priamo na letisku. Obyčajne za žiadnu z týchto možností nie je potrebné platiť poplatok.

Nízkonákladové letecké spoločnosti, medzi ktoré patrí aj Ryanair, získali popularitu práve tým, že poskytujú cestujúcim možnosť si k základnej cene letenky pripojiť len tie služby, ktoré si želajú. To znamená, že cestujúci platia len za to, čo skutočne využívajú, ako napríklad za batožinu v nákladovom priestore, rezerváciu konkrétneho miesta alebo za sedadlo s väčším miestom pre nohy.

Poukazujú na to, že ich metóda poskytovania prispôsobiteľných služieb je kľúčová pre udržanie nízkych základných cien leteniek. Vysvetľujú, že tým, že umožňujú cestujúcim vybrať a zaplatiť len za služby, ktoré skutočne potrebujú, dokážu efektívne redukovať celkové náklady. Tento model sa líši od tradičných leteckých spoločností, ktoré zahrňujú širšie spektrum služieb v základnej cene letenky.

V rámci základnej ceny letenky tradičné letecké spoločnosti často ponúkajú cestujúcim určité výhody, ako je napríklad občerstvenie na palube a možnosť vziať si so sebou menšiu príručnú batožinu bez ďalších poplatkov. Tento model sa líši od stratégie nízkonákladových spoločností, kde si cestujúci môžu vybrať a pridať rôzne voliteľné služby podľa svojich potrieb a preferencií.

Zdroje: Yahoo Finance, BBC

Najnovšie videá

Trendové videá