Krachujúca kuriérska služba robí Slovákom obrovské problémy: Meškajúce balíky sú len vrcholom ľadovca
- Koniec známej kuriérskej spoločnosti robí problémy veľkému množstvu e-shopov
- Na ich novej stránke je už viac ako 400 poškodených
- Koniec známej kuriérskej spoločnosti robí problémy veľkému množstvu e-shopov
- Na ich novej stránke je už viac ako 400 poškodených
Keď sa veľká firma, kľúčová pre určité odvetvie, dostane do dlhov, zvyčajne to ovplyvňuje aj okolité podniky. Najviac trpia menšie firmy, ktoré závisia na príjmoch z tejto problematickej „veľkofirmy“.
Presne toto sa práve deje v odvetví internetového predaja na domácom trhu po krachu logisticko-doručovacej firmy 123kuriér z Oravy. O problémoch známej slovenskej kuriérskej firmy sme ťa už informovali.
Ukončenie činnosti kuriérskej spoločnosti 123kuriér spôsobuje ťažkosti mnohým e-shopom. Denník N nedávno poukázal na facebookovú skupinu, kde sa spojili stovky dodávateľov a odberateľov, ktorí boli touto situáciou postihnutí.
Ohrozujú malé firmy
E-shopy uvádzajú, že v skladoch spoločnosti 123kuriér sa hromadí veľa zásielok, ktoré sa nepodarilo doručiť. Táto situácia komplikuje situáciu pre ľudí, ktorí si tovar objednali a tiež pre tých, ktorí ho posielajú.
Kuriérska spoločnosť nevracia e-shopom peniaze za doručený tovar, čo môže pre menšie firmy predstavovať vážny problém až s hrozbou likvidácie.
„Od polovice októbra nemáme vyplatené dobierky, ktoré 123kuriér prevzal od našich zákazníkov. Ide o 3 200 eur. Pre nás ako malú firmu je to skoro likvidačné, lebo ide o mesačnú výplatu pre dvoch ľudí,“ uviedla majiteľka malej predajne sviečok.
Majitelia e-shopov vyjadrujú nespokojnosť s komunikáciou od spoločnosti 123kuriér. Sťažujú sa, že sa im nedá dovolať a ich sťažnosti zostávajú bez odpovede.
Majitelia e-shopov sa spojili
Poškodené e-shopy sa preto združujú na facebookovej stránke s názvom „123kuriér – poškodení (dodávatelia a odberatelia)“. Stránka za krátky čas prilákala viac ako 430 ľudí.
Dlh voči kuriérskej firme môže byť medzi dvoma až piatimi miliónmi eur. Firmy tiež uvádzajú, že nemali s kuriérskou spoločnosťou jasný zmluvný vzťah, pretože väčšinu objednávok spracovávali cez online formulár. Tento spôsob znamená, že nemajú konkrétne dôkazy, ktoré by mohli predložiť polícii.
Ako informuje portál Refresher, od konca novembra kuriérska spoločnosť 123kuriér dočasne zatvorila všetky svoje sklady a zastavila prijímanie nových objednávok. Ako dôvod uviedla pokus konkurencie o nepriateľské prevzatie ich základnej činnosti a podozrenie, že sa na tom podieľal aj ich vlastný manažment. Túto informáciu spoločnosť zverejnila na svojej webovej stránke.
Problémy nastali aj s kuriérmi
Firma na svojom webe informuje, že nateraz nie je schopná zabezpečiť poskytovanie svojich služieb. Spoločnosť tvrdí, že sa v súčasnosti vysporadúva s „podrazom“. Vo vnútri firmy podľa vyjadrenia nastal „pokus o nepriateľské prevzatie základnej činnosti našej spoločnosti zo strany konkurencie, bohužiaľ zrejme za aktívnej účasti časti nášho manažmentu“.
Spoločnosť na svojom webe tiež tvrdí, že sa nedokázala vysporiadať ani s konaním jej kuriérov. Ich správanie označila za „absurdné a hrubo protiprávne“.
„Toto konanie spočíva v protizákonnom masívnom a hlavne úplne svojvoľnom prisvojovaní si cudzích finančných prostriedkov inkasovaných nimi z dobierok od adresátov tovarov! Obludnosť rozsahu a formy takéhoto konania v priebehu krátkeho času vyvolala silnú negatívnu odozvu v spoločnosti znásobenú medializáciou jej následkov najmä v ČR, ale už čiastočne aj v slovenských médiách,“ napísala firma.
123kuriér ďalej podotkol, že kuriéri tak konali bez náležitého zistenia príčin a zodpovednosti.
„Nie je nám zrejmé, akými úvahami sa takýto ‚defraudanti‘ môžu riadiť, keď je aj bežnému občanovi (nieto ešte podnikateľovi v danom segmente) zrejmé, že prostriedky inkasované nimi z dobierok nie sú, nikdy neboli a ani nebudú ich vlastníctvom, a navyše, ktoré ani neboli, nie sú a nikdy nebudú ani len majetkom našej spoločnosti,“ dodala firma.