Drsný incident v Bratislave: Šofér známej taxislužby udrel klienta päsťou do tváre, vraj buchol dverami
- Po nastúpení do sivej Fabie combi dostal klient päsťou do tváre
- Prípad už rieši polícia
- Po nastúpení do sivej Fabie combi dostal klient päsťou do tváre
- Prípad už rieši polícia
V sobotu večer si Mário a Hana zavolali taxi z bratislavského centra domov. Keďže vodič nechcel prísť k Starej tržnici, museli k nemu ísť na Klobučnícku ulicu. Ako uvádza portál SME, po ich nástupe do sivej Fabie combi vodič udrel klienta do tváre za to, že vraj príliš silno zatvoril dvere.
Polícia sa teraz zaoberá incidentom ako priestupkom proti vzájomnému spolužitiu. Firma, ktorá taxi službu poskytovala, sa však od zodpovednosti za vodičov dištancuje, keďže sú to jej externí spolupracovníci, nie zamestnanci.
Na žiadosť redakcie SME boli mená postihnutých zmenené. Obávajú sa o svoju bezpečnosť, pretože vodič vie, kde bývajú. Spoločnosť Bolt sa k tomu, či vodič ešte pre nich pracuje, zatiaľ nevyjadrila.
„Podobných incidentov bude v budúcnosti pribúdať,“ varuje štatutárny zástupca Asociácie taxi (ATX) Branislav Masár.
Odškodné v podobe zľavy na ďalšiu jazdu
„Pri nastupovaní sme sa slušne pozdravili a aj keď ma upozornil na buchnutie, hneď som sa ospravedlnil,“ uviedol Mário. „Na to sa so mnou začal hádať, myslel si, že som to spravil úmyselne, a potom ma udrel.“
Ešte v tú istú noc Hana cez aplikáciu poslala sťažnosť na vodiča taxi spoločnosti, ale odpoveď dostala až v pondelok, ktorú označila za „frázy“. O existencii núdzového tlačidla v aplikácii, ktoré by ich spojilo so zákazníckym servisom, ani nevedeli.
„Stále sa nám ospravedlňovali a spomenuli, že s vodičom doteraz nemali zlé skúsenosti,“ hovorí Hana. Spoločnosť Bolt jej poslala aj odškodné v podobe zľavy päť eur na ďalšiu jazdu. Mário s Hanou ale už po tejto skúsenosti aplikáciu nechcú vôbec využívať.
Objavili sa aj ďalšie ženy
Po útoku, ktorý sa odohral 9. marca, Hana zdieľala svoj príbeh na sociálnej sieti. Takto sa spojila s dvoma ďalšími ženami, ktoré mali podobne zlé skúsenosti s tým istým vodičom.
Jedna z nich už minulý mesiac ohlásila vodiča spoločnosti Bolt, pretože ju po zrušenej jazde prenasledoval a vyhrážal sa jej.
„Zakaždým, keď dostaneme hlásenia o nevhodnom správaní, pristupujeme k nim s maximálnou pozornosťou a riešime ich s najvyššou prioritou,“ znie stanovisko Boltu. To, či s konkrétnym vodičom zrušili partnerstvo, neuviedli.
Ďalší prípad v Košiciach
Ako sme ťa už informovali, Zuzana Kovačič Hanzelová, slovenská novinárka, pred časom upozornila ženy na to, aby si aplikáciu Bolt vymazali. Na Instagrame v tom čase opísala niekoľko zlých skúseností, ktoré v tejto taxislužbe zažila nielen ona, ale aj iné ženy.
Už dávnejšie na „InstaStories“ informovala o príbehu mladej Košičanky, ktorú mal taxikár viezť. Píše, že odparkoval na „škaredom mieste, púšťal po*no“ a opisoval jej svoju e*ekciu a následne ju aj znova kontaktoval“, napísala Košičanka. Zároveň „poďakovala“ spoločnosti Bolt za všetky nekonkrétne odpovede na otázky, ktorých sa žena od nich absolútne slušným spôsobom dožadovala.
Žena mala po nepeknom zážitku v taxíku kontaktovať políciu a, prirodzene, aj spoločnosť Bolt. Muž, ktorý Košičanku viezol, sa jej opätovne ozval, napísal jej SMS správu na jej súkromné číslo, kde sa jej ospravedlňuje: „Ešte raz prepáč, nedobre sa cítim, nemal som flirtovať s tebou, prepáč, ešte raz pekný večer a pekného Silvestra.“
Zvláštnejšie ako ospravedlnenie SMS správou na súkromné číslo jeho zákazníčky je už len fakt, že muž svoje činy, ktoré v taxíku predvádzal, nazýva flirtom.
Dotyčná sa snažila od Boltu zistiť, aké osobné údaje poskytuje aplikácia vodičovi. „Vidí meno aj priezvisko, prípadne môj mail? Bojím sa o svoju ďalšiu bezpečnosť v prípade, že príde o prácu,“ pýta sa Košičanka platformy Bolt.
Reakcia spoločnosti Bolt
Redakcia Startitup sa v tom čase rozhodla Bolt kontaktovať. Tí následne podali stanovisko: „Mrzí nás daná situácia a v prípade sme podnikli rázne kroky. Dôrazne odsudzujeme akýkoľvek druh nevhodného správania, či už zo strany partnerských vodičov, alebo zo strany používateľov aplikácie. Náš tím je súčinný aj s políciou, preto ju odporúčame kontaktovať vždy, ak došlo k trestnému činu. Pri všetkých incidentoch, ktoré sú nahlásené nášmu tímu, ich okamžite dôsledne preverujeme a vyvodzujeme dôsledky.“
Ako sme uviedli, Bolt taktiež skonkretizoval, aké údaje vodiči a aplikácia Bolt dostáva, teda tie údaje, ktoré sú viditeľné. „Momentálne je to krstné meno používateľa a jeho telefónne číslo (to sa však zobrazí len vtedy, ak sa vodič rozhodne cestujúceho kontaktovať štandardným telefonickým hovorom namiesto hovoru alebo chatu prostredníctvom aplikácie).“
„Keďže nám však záleží, aby sa používatelia našej platformy cítili bezpečne, aktuálne pracujeme na vylepšení aplikácie a zavedení tzv. maskovania telefónnych čísel. To znamená, že si vodič s cestujúcim síce budú môcť zavolať, ale telefonický hovor prebehne cez telefónnu bránu a jeho účastníci si navzájom neuvidia svoje telefónne čísla,“ uvádza sa v stanovisku medzinárodnej platformy na prepravu osôb Bolt Sk.
Čítajte viac z kategórie: Hlavné správy a aktuality
Zdroje: SME, Archív SIU, Archív SIU