Mechanik radí, kedy je čas predať svoje auto. Tieto diely ťa môžu vyjsť skutočne draho
- Niektoré súčiastky sú drahšie ako samotná oprava auta
- Zisti, kedy by si mal dať svojmu auto zbohom
- Niektoré súčiastky sú drahšie ako samotná oprava auta
- Zisti, kedy by si mal dať svojmu auto zbohom
Skúsený americký mechanik Scotty Kilmer, ktorý prostredníctvom sociálnych sietí poskytuje rady motoristom, vo svojom videu hovorí o jasnom znaku toho, kedy je čas zbaviť sa auta, uvádza portál express.co.uk.
Podľa Kilmera je vhodné predať auto, ktoré už nie je v záruke a bolo dlhšie jazdené, pri prvých náznakoch vážnejšieho mechanického problému. Dôvodom je, že oprava by mohla byť finančne náročnejšia ako kúpa ďalšieho vozidla. Samozrejme, je dôležité informovať kupujúceho o existujúcich problémoch, píše Info.sk.
„Dnes vám prezradím, kedy je ten správny čas na predaj jazdeného auta,“ hovorí Kilmer vo videu, v ktorom demonštruje problém na pickupe Chevrolet Silverado. „Motor funguje hladko a bez problémov, ale prevodovka pri preraďovaní niekedy buchne,“ vysvetľuje mechanik.
Kilmer tvrdí, že v takomto prípade je výhodnejšie auto predať, pretože oprava štvorkolky s automatickou prevodovkou patrí medzi najnákladnejšie. Zdôrazňuje však, že je nevyhnutné informovať nového majiteľa o problémoch.
V mnohých prípadoch však človek dospeje k otázke, či nie je lepšie auto opraviť, keďže na úplne nové nemá financie, a teda by kupoval len ďalšiu „mačku vo vreci“. Rozhodujúca je porucha na aute. Odborníci z britskej servisnej spoločnosti Haynes pre portál express.co.uk uviedli niekoľko automobilových súčiastok, ktorých oprava môže byť drahšia ako kúpa jazdeného auta.
Medzi tieto súčiastky patrí katalyzátor, ktorého cena môže dosiahnuť až niekoľko sto či tisíc eur. Podobne nákladná je aj výmena prevodovky a riadiacej jednotky. Pozornosť si vyžaduje aj stav vstrekovacích trysiek a tesnenia hlavy motora. Britský predajca jazdených vozidiel Motorway do zoznamu najdrahších opráv zahŕňa aj automatickú prevodovku, airbagy, štartér, turbodúchadlo a hriadeľ riadenia.
Tieto chyby robí každý vodič
Vodičov možno rozdeliť do dvoch kategórií. Prvá skupina jazdí podľa vlastného uváženia bez ohľadu na to, aký dopad má ich štýl jazdy na automobil. Druhá skupina sa, naopak, snaží šoférovať tak, aby svoje vozidlo šetrila a predĺžila jeho životnosť.
Napriek tomu sa často dopúšťame určitých zlozvykov, ktoré môžu poškodiť rôzne súčasti auta a ich oprava môže byť finančne náročná. Aj zdanlivo drobné chyby, ako napríklad nesprávna poloha nohy či ruky počas šoférovania alebo zdanlivo neškodné prívesky na kľúčoch od auta, môžu spôsobiť značné škody.
Automechanik Jake Smith pre portál The Sun vysvetlil, že aj malá zmena v správaní vodiča môže priniesť úsporu tisícov eur na opravách.
Niektorí vodiči majú tendenciu podceňovať význam oranžových alebo červených kontroliek na palubnom počítači a považujú ich za nepodstatné. Každá kontrolka má však svoj dôvod a jej ignorovanie môže postupne viesť k vážnym problémom.
Ak si vodič nie je istý významom rozsvietených kontroliek, je rozumné navštíviť servis a nechať auto skontrolovať odborníkmi. Tí dokážu vozidlo pripojiť na diagnostiku a zistiť príčinu problému. Včasné odhalenie a riešenie potenciálnych problémov môže v konečnom dôsledku ušetriť značné finančné prostriedky a predĺžiť životnosť automobilu.
Ďalším zlozvykom, ktorý môže mať negatívny vplyv na auto, je opieranie ruky o radiacu páku. zdanlivo neškodný návyk môže spôsobiť opotrebovanie prevodovky. „Položenie ruky na radiacu páku alebo nohy na spojku sú dva zlozvyky, ktorých by sa vodiči mali zbaviť. V opačnom prípade riskujú poškodenie vozidla bez toho, aby si to uvedomovali,“ upozornil Smith.
Opotrebovanie prevodovky môže viesť k preklzávaniu, zhoršenému výkonu a v najhoršom prípade si vyžiada výmenu celej prevodovky, čo môže predstavovať náklady v stovkách aj tisíckach eur, v závislosti od opravovaného vozidla.
Je dôležité, aby si vodiči uvedomili, že aj zdanlivo neškodné návyky môžu mať z dlhodobého hľadiska vážne dôsledky na technický stav vozidla. Opieranie ruky o radiacu páku či nohy o spojkový pedál môže spôsobiť predčasné opotrebovanie týchto komponentov a viesť k nákladným opravám.
Preto je vhodné snažiť sa tieto zlozvyky odstrániť a osvojiť si správne návyky pri šoférovaní. Správna poloha rúk na volante a nôh na pedáloch nielen prispieva k bezpečnejšej jazde, ale tiež pomáha chrániť jednotlivé komponenty vozidla pred zbytočným opotrebovaním. Týmto prístupom môžu vodiči predĺžiť životnosť svojho automobilu a ušetriť značné finančné prostriedky v dlhodobom horizonte.
Zdroje: Info.sk, The Sun, Youtube/Scotty Kilmer, express.co.uk