Bratislava boduje v rebríčku, ktorému sa chce každý vyhnúť. Predbehli ju iba Američania
- V Bratislave sa vraj nachádza málo zaujímavých atrakcií
- Návštevníci v ňom môžu mať pocit malomesta
- V Bratislave sa vraj nachádza málo zaujímavých atrakcií
- Návštevníci v ňom môžu mať pocit malomesta
Slovensko sa opäť objavilo v globálnom rebríčku, no tentokrát nejde o dôvod na radosť. Naše hlavné mesto sa zaradilo na tretie miesto medzi top 10 najnudnejšími mestami sveta.
Portál The World Bucket List zaradil Bratislavu medzi najnudnejšie mestá sveta, kde sa umiestnila na tretej priečke. Dôvod? Návštevníci tvrdia, že mesto pôsobí skôr ako malé mestečko.
„Bratislava, hlavné mesto Slovenska, vyžaruje šarm so svojím historickým Starým mestom, no svojou malomestskosťou prispieva k svojej povesti jednej z menej živých európskych metropol,“ píše portál.
Žiadna túžba po vzrušení
Autori rebríčka poukazujú na to, že Bratislava ponúka len obmedzené množstvo významných atrakcií, čo môže byť sklamaním pre cestovateľov hľadajúcich vzrušenie a rušný mestský život v hlavnom meste.
„Obmedzené množstvo významných atrakcií a uvoľnenejšie tempo z nej robia mesto, ktoré nemusí uspokojiť túžbu po vzrušení, ktorú niektorí cestovatelia hľadajú v hlavnom meste,“ ozrejmil portál.
Okrem Bratislavy, ktorá skončila tretia, sa na druhom mieste v rebríčku najnudnejších miest umiestnil floridský St. Petersburg a prvé miesto získal Lubbock v Texase.
Rebríček TOP 10 najnudnejších miest na svete:
- Lubbock, Texas
- St. Petersburg, Florida
- Bratislava, Slovensko
- Pisa, Taliansko
- Hatfield, Anglicko
- Helsinki, Fínsko
- Birmingham, Anglicko
- Santiago, Chile
- Mesa, Arizona
- Ottawa, Kanada
Vylepšený športový areál
Hlavné mesto Slovenska sa však snaží vylepšiť, čo sa dá. V bratislavskej Dúbravke plánujú rekonštruovať a modernizovať športový areál Harmincova. Správa telovýchovných a rekreačných zariadení hlavného mesta SR Bratislavy vyhlásila na rekonštrukciu tender za vyše 600 000 eur bez DPH. Vyplýva to z výzvy na predkladanie ponúk, ktorú zverejnili vo vestníku Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO).
„Predmetom zákazky sú stavebné práce a dodávka tovarov spojených s rekonštrukciou, modernizáciou, technickým zhodnotením športovej infraštruktúry športového areálu Harmincova,“ uviedli v súťažných podkladoch. Zákazka je rozdelená do niekoľkých častí ako napríklad rekonštrukcia kotolne, rekonštrukcia športovej haly či športový povrch na inline hokej a hokejbal. Celkovo je rozdelená do siedmich častí.
V športovej hale na Harmincovej ulici sa plánuje predovšetkým výmena starého, znehodnoteného športového povrchu za nový a kvalitný. „S výmenou športového povrchu súvisí aj oprava a maľovanie stien, montáž sietí, ktoré budú tvoriť ochrannú bariéru pre okenné otvory a prestavba súčasných radiátorov,“ ozrejmila správa.
Podotkla, že aktuálne je v hale športový povrch určený na tenis, ktorý sa dlhším používaním aj na iné športy javí na viacerých miestach výrazne opotrebovaný a stáva sa šmykľavým, čo vplýva na bezpečnosť pri športovaní.
Plánuje sa tiež modernizácia osvetlenia. Chcú nahradiť jestvujúce svietidlá haly s výbojkovými zdrojmi s nízkou účinnosťou za nové s LED zdrojmi. „Navrhovaná modernizácia predstavuje výmenu svietidiel, nové káblové rozvody a nový rozvádzač osvetlenia ľadovej plochy,“ dodala v opise zákazky.
Modernizácia v doprave
Dopravný podnik Bratislava (DPB) má prvé dve z desiatich nových obojsmerných električiek. Zvyšné vozidlá by mali doraziť v máji. Obojsmerné električky Škoda 30T3 sú dlhé viac ako 32 metrov a zmestí sa do nich viac ako 240 cestujúcich. Nové električky budú postupne nasadené na linku 4. Cez víkendy tak bude môcť mestský dopravca čoskoro vypravovať len nízkopodlažné a klimatizované vozidlá.
„Teším sa, že modernizácia MHD v Bratislave pokračuje. Po nákupe nových autobusov, trolejbusov a jednosmerných električiek sa najnovšie vozidlový park DPB rozrastá aj o desať nových obojsmerných nízkopodlažných električiek,“ skonštatoval na utorňajšom brífingu primátor Bratislavy Matúš Vallo.
Keďže ide o nový typ električiek, pred zaradením do premávky musia absolvovať proces homologizácie. V najbližších týždňoch ich preto čakajú technicko-bezpečnostné skúšky, bez záťaže aj s ňou. Následne sa v rámci skúšobných jázd objavia aj v uliciach hlavného mesta.
Obojsmerné električky pomáhajú okrem pravidelnej premávky na miesta bez plnohodnotného obratiska aj v prípade výluk. V minulosti mohla byť vďaka nim zachovaná počas rekonštrukcií premávku do Karlovej Vsi alebo na nábreží.
Obojsmerné električky vychádzajú koncepčne z vozidiel dodávaných v rokoch 2014 – 2015. Odlišujú sa však tuhšou karosériou, inovovaným brzdným systémom či výkonnejšou klimatizáciou. Hlavným odlišovacím prvkom v exteriéri sú červeno-čierne čelá vpredu aj vzadu a plnofarebné informačné displeje. Tie umožňujú farebné odlíšenie liniek aj zobrazenie času zostávajúceho do odchodu z východiskovej zastávky.
„Vďaka zdrojom z Európskej únie sa nám podarilo v priebehu posledných rokov vyčleniť takmer pol miliardy eur do ekologickej verejnej dopravy v hlavnom meste,“ poznamenala štátna tajomníčka Ministerstva dopravy SR Denisa Žiláková.
Čítajte viac z kategórie: Zo Slovenska
Zdroj: The World Bucket List