Marcel začal vyrábať špičkové posteľné obliečky. Takto vyzerá skutočná kvalita

  • Marcel sa chcel dobre vyspať, tak začal vyrábať posteľné obliečky
  • So svojimi dvoma kamarátmi rozbehol úspešný biznis
  • So značkou Lejaan plánuje do 10 rokov preraziť aj v USA
lejk-526010-UOmbeW2c
Lejaan
  • Marcel sa chcel dobre vyspať, tak začal vyrábať posteľné obliečky
  • So svojimi dvoma kamarátmi rozbehol úspešný biznis
  • So značkou Lejaan plánuje do 10 rokov preraziť aj v USA

Česká značka Lejaan, ktorá je na domácom trhu označovaná aj ako lovebrand, je dôkazom toho, že keď zoberiete jednoduchú, v každej domácnosti potrebnú vec, dáte tomu nádych luxusu a minimalizmu, môžete vytvoriť miliónový biznis.

A to v priebehu niekoľkých rokov. Áno, znie to až príliš jednoducho, ale to je práve tá pointa. Trojica kamarátov v zložení Marcel Gecov, Jan Kmoch a Jan Bartoš doslova trafili klinec po hlavičke. Inak povedané, našli dieru na trh

DSC07743
zdroj: Lejaan - Jan Bartoš, Jan Kmoch a Marcel Gecov založili značku Lejaan, ktorá vyrába a predáva posteľnú bielizeň.

Myšlienka vyrábať a predávať posteľnú bielizeň sa v hlave Marcela Gecova zrodila vtedy, keď podľa jeho vlastných slov nevedel nájsť návliečky, ktoré by mu vyhovovali. Po konverzáciách s kamarátmi Janom Kmochom a Janom Bartošom začala tato idea nadobúdať reálne kontúry. V roku 2020 založili e-shop a vo februári tohto roka otvorili showroom v Prahe.

Teraz začínajú predávať aj v Nemecku a postupne majú v pláne, aj ďalšie krajiny. Dokonca by jednou chceli mať obchod aj za veľkou mlákou – v USA.

„Prečo nie. Človek by si nemal limitovať svoje predstavy a priania. Ak si interne povieme, že niečo má zmysel, tak prekážky neexistujú. V tom je podľa mňa naša veľká sila,“ vysvetlil Marcel. Otázka New Yorku je teda ešte vo hviezdach, no plán na najbližšie obdobie majú jasný – do konca roka 2024 dosiahnuť obrat cez 100 miliónov českých korún (3 966 900 eur).

www-media-collection-product-images-755-image-dsc09646-small-2000×1286-q85-crop-cp-0x0-cs-2000×1286-423119-iZli3lDj
zdroj: Lejaan - Posteľnú bielizeň vyrábajú v minimalistickom štýle a z kvalitných materiálov.

Ak sa však pozrieme na profil značky, sortiment a cestu, akú razia posledne 4 roky, je tento cieľ viac ako reálny. Toto optimistické tvrdenie môžeme podložiť aj faktom, že v minulom roku sa obrat firmy zvýšil o 50 %.

Dnes je Lejaan synonymom luxusu, ktorí nemusíte hľadať len v 5-hviezdičkových hoteloch. Môžete ho mať vo svojej spálni, kúpeľni alebo obývačke. A práve na tejto myšlienke postavili zakladatelia značky celú svoju identitu.

Dnes má v ponuke 1300 produktov a okrem predaja sa snažia zákazníkov edukovať aj v tom, aby sa zaujímali o kvalitu materiálov a zodpovedne pristupovali k výberu posteľnej bielizne. Lejaan sa teraz začína predávať aj v Nemecku a postupne chcú expandovať, aj do ďalších krajín.

www-media-collection-product-images-766-image-dsc08262-2000×1333-q85-crop-cp-0x23-cs-2000×1286-604896-YdgiIPHC
zdroj: Lejaan - Postupne svoj sortment rozšírili aj o uteráky, župany a kúpeľnové predložky.

Charakteristický dizajn a kvalitný materiál

Obidvaja Janovia aj Marcel sú perfekcionisti – aj pri posteľnej bielizni kladú dôraz na každý detail. Ich obliečky sa vyznačujú minimalistickým a čistým štýlom a sú jednofarebné. 

Hlavná nosná myšlienka Lejaan je variabilita jednotlivých kolekcií a možností mixovania medzi sebou. Toto bol jeden z hlavných dôvodov, prečo sme doteraz vyrábali jednofarebné obliečky, ktoré poskytujú množstvo možností, ako ich kombinovať medzi sebou. V tom sme určite iní – farby, složení, gramáž i vazbu látky si sami developujeme. Aktuálne plánujeme rozšírenie sortimentu o vzory, ktoré by dopĺňali súčasný sortiment,“ vysvetlila Jana Hučíková, kreatívna riaditeľka Lejaan. Kolekcie Lejaan →

Kopie souboru S lejaan_leden_2024_149 (1)
zdroj: Lejaan
DSC06082 small (5)
zdroj: Lejaan

Z hotelového sektoru prevzali množstvo detailov, akými sú hotelový štýl uzatvárania vo forme kapsy alebo podšitie, aby sa perina neposúvala von z obliečok. V ponuke majú aj detské obliečky, z ktorých autorkou dvoch kolekcií bola ilustrátorka Yvera Kroupová.

Okrem posteľnej bielizne má Lejaan v ponuke aj kúpeľňové doplnky. „Už od začiatku sme sa vo firme všetci zhodli, že milujeme, keď na jednom mieste kúpime čo najviac kvalitných vecí. Šetríme čas a máme záruky kvality v rámci osvedčenej značky. Často sa stáva, že zákazníci nakupujú naše froté v rovnakej farbe ako obliečky, ktoré majú od nás,“ dodala Hučíková.

Sme perfekcionisti, ktorým záleží na každom detaile. Od roliek metráže cez jednotlivé švy až po finálny výrobok – každý centimeter látky prechádza rukami našich krajčírok,“ vysvetľujú podnikatelia z Lejaan. „Veríme totiž, že práve ľudský element je kľúčom k úspechu.

Preto posteľnú bielizeň šijeme v menších dielňach, kde nadväzujeme na remeselnú tradíciu, udržujeme osobné vzťahy a garantujeme dohľad nad každou fázou výroby produktu. To nám umožňuje zachovať striktné línie osnovy a útku, čo je kľúčové pre prevenciu krútenia švov. Táto deformácia je naopak bežnou súčasťou procesu strihania metráže – rutinne využívanej techniky v masovej produkcii a priemyselných závodoch. Aj keď je trhanie náročnejšie, je pre nás nevyhnutným krokom k dokonalosti.

lejaan_leden_2024_083 (2)
zdroj: Lejaan

Aké materiály sú najlepšie?

Snažíme sa vyberať primárne prírodné a vysoko kvalitné tkaniny z overených zdrojov. Naša biobavlna spĺňa normy ekologickej produkcie, takže jej pestovanie prebieha bez použitia pesticídov či iných chemikálií. Inovatívne Tencel™ Lyocell využíva drevnú hmotu z obnoviteľných zdrojov, vo výrobnom procese spotrebováva menej vody a je biodegradabilný. Husacie perie, ktoré nájdete v našich výplniach, sa pýši vysokou úrovňou kvality aj pôvodom z certifikovaných a eticky fungujúcich chovov.

To, že si dávajú záležať na každom detaile, dokazuje aj to, že si látku nedávajú strihať, ale trhať. Vlákna sa tým oddeľujú prirodzene a švy obliečok sa potom pri praní na vyššom stupni nedeformujú. Pozri si dizajny od značky Lejaan →

DSC06016 small
zdroj: Lejaan

Najnovšie videá

Trendové videá